Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p 650E 1983r. - Zbyt niskie napięcie na alternatorze

04 Maj 2017 21:53 2094 9
  • Poziom 4  
    Witam,

    Mam Fiata 126p 650E z 1983 roku z problemami z ładowaniem, a raczej jego brakiem. Jest to model już z alternatorem Maneti Marelli.
    Wymontowałem alternator, oddałem do regeneracji i po zamontowaniu okazuje się, że dalej nie jest dobrze.
    Sprawdzając multimetrem na zaznaczonej śrubie mam 11,9V mierząc na "ssaniu". Myślałem, że może regulator napięcia zaniża, ale po odpięciu (co widać na zdjęciu) sytuacja bez zmian.

    Co może być przyczyną? Problem z masą? Zła regeneracja?
    Fiat 126p 650E 1983r. - Zbyt niskie napięcie na alternatorze
  • Poziom 4  
    Kontrolka świeciła się przed regeneracją, teraz już nie.
    Pomiary robiłem tylko na tej śrubie, na obrotach podwyższonych przez "ssanie", ale nawet przy dodaniu gazu napięcie pozostawało bez zmian.
    O którym kablu piszesz?
  • Poziom 4  
    Dlaczego? Kontrolka przecież zaświeca się, gdy nie ma ładowania.
  • Poziom 43  
    yetiyetiyeti napisał:
    Kontrolka świeciła się przed regeneracją, teraz już nie.
    yetiyetiyeti napisał:
    Dlaczego? Kontrolka przecież zaświeca się, gdy nie ma ładowania.


    Nie ma to jak techniczne stwierdzenia.
    CZyli teraz kontrolka gaśnie podczas pracy silnika a wcześniej nie gasła ok.
    A gdzie odpowiedzi na resztę pytań?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kabel-oczko na rozruszniku do sprawdzenia plus połączenie w bagażniku, pod wykładziną, przewód idący od plusa alternatora, lubi ugnić połączenie w kostce na środku podłogi bagażnika.
  • Poziom 33  
    Przewód + alternatora nie łączy się pod wykładziną bagażnika. On jest dołączony bezpośrednio do rozrusznika. Do sprawdzenia żarówka ładowania (bez niej alternator się nie wzbudzi) oraz połączenie tej kontrolki i diod wzbudzenia do potrójnego konektora na szczotkotrzymaczu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    teskot napisał:
    Przewód + alternatora nie łączy się pod wykładziną bagażnika
    Nigdzie nie napisałem, że to przewód do alternatora :) Wręcz przeciwnie, ten do alternatora sugerowałem sprawdzić połączenie właśnie na rozruszniku. Przewód w bagażniku, zasila instalację całego auta. Między innymi licznik i kontrolkę.
  • Poziom 4  
    No i po problemie...
    Kumulacja spalonej kontrolki i kabla masowego.
    Żarówka wymieniona, kabel i miejsce styku podczyszczone i alternator ożył.