Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - montaż sterowania zamka centralnego (BX30)

04 Maj 2017 23:15 3810 9
  • Poziom 9  
    Witam, otóż mam problem z podłączeniem sterownika zamka centralnego. W drzwiach znalazłem plusowe (było napięcie prawie 12v) kable od zamykania/otwierania, zaciąłem je trochę i dolutowałem kable dwużyłowe i poprowadziłem do wnętrza auta. Kabel biały i biały z czarnym paskiem przylutowałem do kabli wcześniej poprowadzonych do auta (biały kabel - sygnał otwierania, biały z czarnym paskiem - zamykania). Kabel żółty i żółty z czarnym paskiem podłączyłem pod masę (karoserie). Problem polega na tym, że samochód potrafi sam się zamknąć lub otworzyć dziś przykładowo przy mocniejszym "trzaśnięciu" drzwiami zamknął się (zamykanie i otwieranie na pilota działa prawidłowo). Czy to może być wina podpięcia się pod karoserie zamiast minusa z instalacji?
    Poniżej daję schemat do tego sterownika
    Golf IV - montaż sterowania zamka centralnego (BX30)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tam jest sterowanie masą a nie plusem więc nie wiem skąd Ci się wzięły przewody plusowe.
    Podpinamy się pod żółto-niebieski - zamykanie (biały z Twojej centralki, korzystasz ze schematu C), zielono-czerwony - otwieranie (biało-czarny). Te przewody są we wiązce w środku drzwi, idą z zamka do sterownika w drzwiach. Przekrój 0,75mm2.
    Masa jest na karoserii więc nie ma znaczenia czy weźmiesz ją z bieguna ujemnego akumulatora czy z karoserii - ważne jest tylko że w tym miejscu ma być pewne połączenie do blachy.
  • Poziom 9  
    U mnie w drzwiach były przewody żółty z niebieskim paskiem, żółty z zielonym paskiem oraz niebieski z żółtym paskiem i zielony z żółtym paskiem kabli które odpowiadają za otwarcie/zamknięcie szukałem przez delikatne zwarcie po kolei tych kabli z masą i po zawarciu żółto-niebieskiego i żółto-zielonego działało . Po przekręceniu klucza napięcie z 12v znika na chwilę do 0 i wraca. Chyba inaczej nie ma opcji podłączyć bo po zawarciu z masą reszty kabli nie było żadnych efektów. To jeśli dobrze myślę masa stała a biały i biało-czarny wysyła sygnał na te przewody?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Na innym schemacie kolory Twoich przewodów się zgadzają.
    Odłącz wtyczkę od zamka i zobacz czy się będzie to powtarzało. Jeżeli nie to uszkodzony zamek. Jeżeli będzie to dalej to zamek ok i może Twoje przewody gdzieś są przetarte w przelotce bo musiałeś je tam dołożyć lub cos w nowym sterowniki jest nie tak.
    Możesz dla próby odłączyć jego wtyczkę.
  • Poziom 9  
    No właśnie bardzo dziwna sytuacja z tym ponieważ kable dokładnie zabezpieczałem by nigdzie się nie zwierały spróbuję odłączyć centralkę i sprawdzę przez jakiś czas czy się tak nie robi.

    Dodano po 26 [minuty]:

    EDIT: jak się sam otwiera/zamyka to nie migają kierunki jak daje z pilota to miga więc to raczej nie jest wina samej centralki od pilotów.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    To się dzieje tylko z drzwiami kierowcy?
    Co się stanie jak odłączysz wtyczkę zamka kierowcy?
    Moim zdaniem problem tkwi w zamku kierowcy.
  • Poziom 9  
    Tylko z drzwiami kierowcy i tylko otwierając wewnątrz z zewnątrz można otwierać normalnie i nic się nie dzieje tak jakby wewnętrzna klamka robiła gdzieś zwarcie. Jutro odłącze wtyczke od zamka i zobaczymy ale gdzieś się robi zwarcie innej opcji nie ma.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Uszkodzony zamek lub cięgno miedzy klamką a zamkiem trze po przewodach. Jak odłączysz zamek i będzie tak samo to szukaj przetartych przewodów.
  • Poziom 11  
    Panowie, potrzebna "pomoc ekspercka" w sprawie montazu centralki BLOKER (Stiga). Auto: Golf 4, 1999, 1,6 , jest fabryczny centralny zamek wraz domykaniem szyb po przytrzymaniu kluczyka w pozycji zamknięte. Problem pojawił się juz na początku, podczas szukania przewodów doprowadzających sygnał zamykający i otwierający. Rozebrałem wiązką na drzwiach kierowcy i zacząłem sprawdzać przy zamkniętych drzwiach wszystkie po kolei za pomocą próbnika (masa do śruby mocującej blachę podnośnika) dotykając odizolowanych przewodów. Z analiz wcześniejszych wypowiedzi na temat montazu centralki wynikało, ze dwa przewody powinny dac reakcję zamka (zamkniecie bądż otwarcie). Niestety, nic takiego nie nastąpiło a kilka przewodów pokazało napięcie. Posiłkując sie filmem na Youtube wyszukałem dwa przewody wychodzące z gniazda łącza przy silniku szyby ( piny numer 4 i 24 - kabelki o kolorach zielono-czerwonym i chyba żółto niebieskim). One ponoć są odpowiedzialne w Golfach za sygnały. Idą one do zamka, jednak jest na nich cały czas napięcie (!) i zanika na ułamek sekundy podczas zamykania i otwierania drzwi kluczykiem (na innych przewodach z napięciem takiej reakcji nie ma). Stąd wnioskuje, ze to są te właściwe przewody - ale dlaczego jest na nich prąd?
    Dodam jeszcze, ze podłączyłem centralkę tak na szybko (sterowanie masą - zasilanie z akumulatora, masa spod śruby mocującej blachę podnośnika) - centralka działa (słychać wyrażne cykanie) i jest jakaś dziwna reakcja na otwieranie ale tylko "dżwiękowa" i nie zawsze. Po podłączeniu na "sterownie plusem" nie dzieje się nic.
    Spotkał sie ktoś z czymś takim kiedyś? Gdzie moze leżeć problem? Będę wdzięczny za każde słowo sensownej porady ....
    Dodam jeszcze, ze centralne zamykanie z kluczyka działa dobrze (oprócz klapy bagażnika, ale tam moze być inny problem).