Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio III 1.5dci - Brak mocy nie ładuje turbo.

05 Maj 2017 00:08 7074 19
  • Poziom 7  
    Witam

    Panowie, borykam się od kilku dni z problemem odnośnie turbosprężarki. Wygląda to tak, jak by w ogóle przestała pompować powietrze ;-/// . Problem powstał jak jechałem trasą spokojnie, jakieś 20 km około 120Km/h, nagle samochód stracił ciąg, w pierwszej chwili pomyślałem że silnik zgasł, ale nie. Na desce pojawił się komunikat "Sprawdź wtrysk", zwolniłem do 80, zatrzymałem się, zgasiłem motor, odpaliłem, błąd już 2 raz nie wyskoczył, ale turbina jak nie działała tak nie działa ;-// Sprawdziłem węże, są miękkie jak by w ogóle nie pompowała powietrza ;-/// Podłączyłem OBD2 żeby sprawdzić czy ten czujnik ciśnienia co wywalił błąd "sprawdź wtrysk" działa, ale widać że pracuje więc chyba raczej jest ok. Powoli kończą mi się pomysły, wyczytałem gdzieś jeszcze że to może być jakiś zawór bezpieczeństwa, że jest uchylony czy się zaciął, ew jakiś tryb awaryjny, ale to chyba wtedy powinno wywalać jakiś błąd na desce jak ten wcześniej z wtryskiem. ;-//

    Film do wskazań OBD2

    Link
  • Poziom 27  
    Czasami to szkoda się odzywać
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Jakie Clio III? Kod silnika podaj lub chociaż moc. A tym czymś co robiłeś i tak zły podgląd parametrów, to błędy idzie odczytać?
  • Poziom 7  
    Tak Clio III 1.5DCI 78kW, tym programem co odczytywałem parametry można też kasować błędy , no ale nie wywala żadnych błędów więc nie ma co kasować. Dziś wykręcę EGR żeby dokopać się do turbiny i poszukam tych węży na gruszce ;-))
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    105 konny silnik ma zmienna geometrię ktora pewnie sie zapiekla,badz przewod sterujacy silownikiem potocznie zwanym gruszka jest nieszczelny. Tak nawiasem mówiąc,wolalbym podjechac do kogos na prawdziwa diagnostykę dedykowanym sprzetem,zaplacil za nią i nie narabial sie nie potrzebnie.
  • Poziom 27  
    Czasami to szkoda się odzywać


    Moderowany przez manta:


    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 7  
    103-106KM ma zmienna geometrie własnie, obadam dzis ten przewód do siłownika jak to nie to to bede musiał szukać jakiegoś dobrego zakladu ktory mi to sprawdzi itd.

    5: Renault turbosprężarka KP35 bez systemu zmiennej geometrii do silnika 1.5 dCi o mocy 82 KM lub 86 KM, do samochodów Clio II, Kangoo, Megane II pełna regeneracja (wymiana korpusu, wirnika, koła kompresji, talerzyka aluminiowego, zestaw naprawczy) 850 PLN brutto

    6: Turbosprężarka BV35/BV39 z systemem zmiennej geometrii do silnika Renault 1.5 dCi o mocy 101/103/106 KM, do samochodów Clio II, Kangoo, Megane II pełna regeneracja (wymiana korpusu, wirnika, koła kompresji, talerzyka aluminiowego, zestaw naprawczy) 850 PLN brutto
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    magir napisał:
    105 konny silnik nigdy nie miał zmiennej geometrii turbiny ! Taką turbinę miał 130 konny 1,9 dci

    Polecam lekturę:
    KKK54399880080
    KKK54399880070
  • Poziom 7  
    Dokopałem się do tej gruszki na dole i wyglada to tak że wchodzi do niej ten wężyk gumowy, ale jak spiąć te węże żeby tą gruszkę sprawdzić ? Wężyk idzie w następujący sposób, wychodzi z gruszki idzie długą drogę bo aż w okolice chłodnicy do jak by przycisku do którego wchodzi jeszcze jeden wężyk który wędruje sobie z okolicy przepustnicy z jak by takiego rozdzielacza albo jakiegoś czujnika bo do niego wchodzi też wężyk który wychodzi z serwo, zrobiłem kilka zdjeć jak to wygląda.

    Turbo od góry:
    https://www.dropbox.com/s/byzz1o8u9jrcpbh/turboup.jpg?dl=0

    Gruszka i wężyk z niej wychodzący :
    https://www.dropbox.com/s/rwyct90gmknn9ck/Gruszka.jpg?dl=0

    Zdjęcie 3 to coś koło przepustnicy i wchodzące do niego 2 węże jeden z servo a 2 z przycisku przed chłodnicą:
    https://www.dropbox.com/s/a9fpvuenu2eo25e/hmm.jpg?dl=0

    Servo i wezyk wychodzący do tego co na zdjęciu 3:
    https://www.dropbox.com/s/4ia75k45q2lclqf/servo.jpg?dl=0

    Wygląda jak przycisk przy chłodnicy i wchodzące do niego 2 węże jeden z tej rozdzielki na zdjęciu nr 3 a 2 gi z turbiny:
    https://www.dropbox.com/s/eccdikioxn7q90o/Przycisk.jpg?dl=0

    i to by wychodziło że ten przycisk to zawór podcisnienia:
    http://allegro.pl/clio-iii-1-5-dci-zawor-podcisnienia-8200661049-i6560036679.html#thumb/1

    Już wiem co to za przycisk ten z przodu przy chłodnicy co wchodzą do niego te 2 węże to zawór podciśnienia , czyli wystarczyło by spiąć tę węże razem omijając zawór żeby sprawdzić czy gruszka działa prawidłowo ???
    http://allegro.pl/clio-iii-1-5-dci-zawor-podcisnienia-8200661049-i6560036679.html
  • Poziom 31  
    Tak.Sprawdź w ogóle czy masz podciśnienie na wężyku zasilającym zawór,a samą gruszkę i geometrię to i ustami sprawdzisz zasysając powietrze.
  • Poziom 7  
    Zdjęcie nr 3 to pompa vacum czyli ona robi podciśnienie domniemam. Czyli jak odepnę wąż z gruszki to wężyk powinien zasysać powietrze tak ? tak samo jak bym odpiął wężyk z pompy vacum który wchodzi do zaworu to też powinien zasysać ?
  • Poziom 31  
    Tak,tak.
    W skrócie to vacum robi podciśnienie które doprowadzone jest do zaworu a następnie zawór na biegu jałowym zezwala temu podciśnieniu na zassanie gruszki,natomiast gdy ciśnienie doładowania wytworzone przez turbine zaczyna być za wysokie(dzieje się to pod obciązeniem silnika) to zawór ten odcina podciśnienie od gruszki a sprężyna w gruszce cofa sztangę od VTG.
  • Poziom 7  
    Kurde chyba rzeczywiście to turbo zdechło :-// podciśnienie jest normalnie w wężu od pompy vacum , spiąłem też oba węże żeby ominąć zawór podciśnienia i bez efektu ;-(( turbina nie startuje. Spróbowałem też dmuchnać na zgaszonym motorze do tego węża co idzie do gruszki czy będzie jakaś reakcja ale też nic, kurde brak już pomysłów może się zablokowała albo coś chyba zostaje tylko jakiś zakład.
  • Poziom 31  
    Czym dmuchałeś w gruszkę?jak sprężarką to masz gruszkę do wymiany jak ustami to nie powinno dać się dmuchnąć.Sprawdź sztangę od gruszki czy się porusza bez większego oporu.
  • Poziom 31  
    CZymkolwiek,może być śrubokręt czy jakieś pręt.Od góry masz dostęp na tej fotce ładnie widać.
  • Poziom 31  
    Powiem Tobie że nawet po zdjęciu widać że sztanga jest zacięta.I właśnie tam gdzie ta strzałka powinieneś popchnąć śrubokrętem.
  • Poziom 7  
    To jutro sprobuje ja pchnąć na dół , rozumiem że przy prawidłowym działaniu powinna bez większych oporów się poddać i pójść w dół.

    Dodano po 18 [godziny] 54 [minuty]:

    ok sprawdziłem sztanga chodzi normalnie góra dół pod naciskiem na wężyku wtedy też pompuje powietrze , co więcej jak silnik jest odpalony na jałowym biegu to sztanga jest ściągnięta w dół czyli wyglada że prawidłowo , wiec chyba jednak coś w tej turbinie musiało paść ;-/// skoro podciśnienie jest ok węże ok zawór ok czujnik ok ;-///
  • Poziom 9  
    Witam, zdejmij przewód dolotowy do turbiny i sprawdź czy wirnik ma luz. (Delikatny luz jest dopuszczalny)
    Z tego co wyczytałem wyżej sterowanie turbiną jest ok, sprawdź intercooler, może na trasie jakiś kamyczek wpadł i przedziurawił, stąd zanik ciśnienia.
    Kiedyś miałem przypadek, że upaliła się jedna świeca żarowa, przez co sterownik wchodził w tryb awaryjny i auto ledwo rozpędzało się do 100km/h. - Focus 1.6 TDCI.