Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G 2.0 - opadający pedał hamulca.

poczatkujacy2017 05 May 2017 21:29 2814 5
  • #1
    poczatkujacy2017
    Level 6  
    Witam, jestem posiadaczem Opla Astry G z silnikiem 2.0DTL. Wszystko w samochodzie działało tak jak powinno, niestety klocki hamulcowe już się skończyły więc postanowiłem je wymienić. Koło po kole i wszystko ładnie udało się wymienić. Oczywiście zaciski zostały ładnie wypiaskowane i omalowane, wszystko zostało posmarowane smarem ceramicznym.

    Po odpaleniu auta i wciśnięciu pedału hamulca wleciał powoli na sam spód. Pomyślałem, że to normalne przy takim zabiegu i przejechałem kilkanaście km ale problem niestety nadal występuje.



    Stwierdziłem, że pewnie się zapowietrzyły, więc je odpowietrzyłem ale dalej nic. No to wszystko padło na pompę VACUM. Po rozebraniu pompy było w niej trochę oleju, więc skoczyłem na szrot i kupiłem inną z demobilu. Po poskładaniu wszystkiego efekt ten sam.

    Kupiłem miernik podciśnienia i wyszło mi takie cos:
    Astra G 2.0 - opadający pedał hamulca.

    Przed odpaleniem auta miernik pokazuje 0 po odpaleniu tyle co na zdjęciu. Podczas gazowania czy też próbie wciskania pedału hamulca na mierniku cały czas wskazuje tyle samo. Może z któryś kolegów by mi powiedział co oznaczają te pomiary? Miernik został wpięty tutaj gdzie wychodzi króciec z pompy vacum na te zaworki.
  • #3
    poczatkujacy2017
    Level 6  
    szymitsu21 wrote:
    pomiary oznaczają że podciśnienie w układzie wspomagania hamulca jest DOBRE.


    To co może być nie tak? Gdzie szukać jakiejś przyczyny ewentualnego problemu? Oczywiście płyn w układzie jest na odpowiednim poziomie.
  • #5
    poczatkujacy2017
    Level 6  
    szymitsu21 wrote:
    pedał wpada powoli ?
    czy może za pierwszy razem?
    rozpinałeś układ?


    Pedał wpada powoli.
    Jak wcisnę hamulec bardzo mocno to wpada on w podłogę bardzo powoli. Puszczę to znowu zrobić się twardy i po mocnym wciśnięciu znowu wpada powoli w podłogę.
    Układu nie rozpinałem bo nie było takiej potrzeby.

    Klocki wymieniałem według instrukcji. Zresztą robiłem to już kilka razy także wiedziałem jak się za to zabrać.

    Mógłbym coś źle poskładać?
  • #6
    thumbs
    Level 14  
    Witam spróbuj odpowietrzyć układ, przy okazji wymienisz płyn hamulcowy. Czasem jak tarcze są niezbyt równe to klocki muszą się dotrzeć - dopasować do kształtu tarczy. Ok 200 km jazdy bez gwałtownego hamowania.