Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5fl 2.0 - Nastawnik faz rozrządu, wariator PASSAT B5FL 2.0 20v ALT

06 Maj 2017 07:56 2166 1
  • Poziom 22  
    Witam.
    Problem rozpoczął się od cieknącego oleju z tyłu silnika w Passacie z 2002 roku z silnikiem 2.0 131 koni o symbolu ALT. Okazało się, iż olej leci z pod nastawnika faz rozrządu. Odkręciłem nastawnik, początkowo nie chciał wyjść z wartiatora, po długim siłowaniu wyszedł ale tłok z pierścieniami został w wariatorze.
    Rozebrałem góre silnika, wyciągnąłem wałek ssący na którym znajduję się wariator i teraz jest problem jak wybić tłok z zaklinowanymi pierścieniami z wariatora. Na pierścieniach mi nie zależy bo kupiłem nowe.
    Samo rozebranie wariatora nic nie dało.
    Pytanie z innej beczki czy przy składaniu góry silnika pokrywę wałków na głowicy składa się na uszczelniacz? Pokrywę zaworów tą górną wiadomo na uszczelkę ( i tu też pytanie czy uszczelkę smaruję się uszczelniaczem??). W instrukcji napisane jest uszczelka pokrywy głowicy cylindrów - przed ułożeniem uszczelki nanieść środek uszczelniający VW D2 na przejścia od pokryw łożysk do głowicy cylindrów.
  • Poziom 25  
    Pokrywę wałków trzeba dać oczywiście na jakiejś masie.Ale tylko gdzie trzeba żeby nie zatkać kanałów oleju.