Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault magnum reczny - Renault magnum blad recznego brak hamulca

DrIwEr1988 06 Maj 2017 18:48 1644 13
  • #1 06 Maj 2017 18:48
    DrIwEr1988
    Poziom 7  

    Witam mam problem typu takiego ze jak zaciagne reczny w renault magnum etech 440 2004 rok to wyskakuje blad TRAILOR CONTROL DEFECT i jak hamuje noga to naczepa nie hamuje od razu tylko z opuznieniem i mozna powiedziec ze niema hamulca noznego jak wezme kluczykiem e stacyjce lekko cykne zeby sie zaplon wyl I zal tak aby auto niezgaslo to wtedy blad niknie I do momentu zaciagniecia recznego jest ok a jak zaciagne to zaraz wywala blad, zawor europa 2szt wymienilem i dalej to samo moze ktos cos podpowie gdzie szukac czekam dzieki pzdr

    0 13
  • #2 07 Maj 2017 05:10
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    A po co wymieniać zawór naczepy ? Bo normalnie pojąć tego nie mogę. Błąd bardzo podobny do pomiaru ciśnienia hamowania zaworu EBS, ale nie naczepy, a konia - w sytuacji kiedy w wyniku przebicia membrany siłownika w sposób nie przewidziany przez samodiagnozę ciśnienie to rośnie. Wobec tego sprawny komponent zostaje zinterpretowany błędnie jako uszkodzony i ECU ma prawo pogłupieć "myśląc", że nawalił sprawny EBS.. Nie wiem jak w tym Reno, ale domniemam, że bardzo podobnie jak w Scani czy Volvie, bo to ten sam Knorr ze skośnym deklem. Tak czy inaczej należy to zbadać na wpiętym w obwód hamowania manometrze.

    0
  • #3 07 Maj 2017 08:53
    DrIwEr1988
    Poziom 7  

    Magnum 2004 rok Jak mam to rozumiec ze mam podpiac manometr do czego albo silowniki tylne sprawdzic czy nie przepuszczaja bo niezrozumialem troche postu, na kompie taki pokazuje blad

    0
  • #4 07 Maj 2017 11:17
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Kolego nie wiem co znaczy ten kod 426 i ja po prostu nie wierzę, aby to urządzenie czytało go ze stu procentową pewnością. Opisaną sytuację łatwo zasymulować i błąd nie powinien się pojawić: nie zaciągając ręcznego do końca da się na wejściu 43 europy (zasilanego z wyjścia 21 zaworu ręcznego) pozostawić "trochę" ciśnienia, które zadziała na sterowanie naczepą jak zwykły zawór proporcjonalny. Wszystkie instrukcje, jakie znam mówią, że działa to właśnie tak - w sposób mechaniczny i niezależnie od elektryki jako hamulec awaryjny. Nie wiem co Ci poradzić oprócz najsensowniejszego pomiaru manometrem ciśnień sterujących: 41, 42 wejście z obwodu hamulców, 43 wejście z obwodu ręcznego. Całkiem możliwe, że system pogłupiał. Może wina czujnika pedału hamulca ? On podobne siksy robił i będąc uszkodzony jest niebezpieczny.

    0
  • #5 07 Maj 2017 11:40
    DrIwEr1988
    Poziom 7  

    Jest to tak jak zapale auto I zaciagam w ta I spowrotem nic jak rusze I jade I stane I zaciagam to zaraz wywala a jeszcze jest taki myk jak lekko reczny zaciagam tak pomaLurku i auto sie tocZy I lekko dociagam to bledu niema. A jak szybko to zaraz jest blad wiec jak cos to 512172102

    0
  • #6 07 Maj 2017 11:44
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Ło matko... teraz to mamy dopiero zagwozdkę. Mam prośbę weź to ładnie opisz, bo mnie już czacha dymi i nie wyrabiam.

    0
  • #7 07 Maj 2017 12:53
    DrIwEr1988
    Poziom 7  

    Czego nie rozumiesz bapisz to.ci opisze

    0
  • #8 07 Maj 2017 13:43
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Wypunktuj weź czarno na białym.

    1.
    2.
    3.

    Sam widzisz, że początkowo sytuację szło poddać w wątpliwość, bo powiązane to jest z ruszaniem z miejsca..
    Wytężać mózgownicę i produkować się - w imię czego.

    0
  • #9 07 Maj 2017 18:27
    DrIwEr1988
    Poziom 7  

    Magnum 2004 rok co nierozumie jak stoje to nic sie nie robi jak rusze I zaciagne recZny zaraz wywala blad wiec co zaciagam reczny I jest trailer control defect I w naczepie hamulcy niema tak jakby nirsterowalo naczepa od hamulca noznego cos jasniej napisac

    0
  • #10 08 Maj 2017 05:57
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Kolego skądkolwiek jesteś i z czegokolwiek piszesz, to ponawiam prośbę o przejście na jakiś normalny laptop co by mieć możliwość wyrażać się całymi zdaniami.

    Powiem Ci do czego zmierzam. Modulator naczepy ma możliwość pomiaru ciśnienia sterującego naczepą z wyjścia 22 i na tej podstawie może odróżnic czy zaciągnięty jest ręczny, czy został użyty hamulec zasadniczy. Jeżeli się mylę i nie znam tak dobrze tego modelu modulatora, to niech ktoś mnie poprawi. W każdym bądź razie zasada jest jedna (słuchaj uważnie i nie mów proszę, że nie rozumiesz), tj. polega to na tym, że modulator naczepy charakteryzuje ciśnienie otwarcia - powiedzmy tak 0.5bar. Jest to minimum sterowania na wejściu 41 (42), aby na wyjściu 22 do naczepy rozpoczęło się hamowanie i będzie to - powiedzmy tak 1bar na wyjściu 22. Poniżej tego po prostu nic się nie dzieje. Natomiast z ręcznym jest całkiem inaczej, tzn. ciśnienie wejściowe hamulca postojowego na wejściu 43 jest proporcjonalne do wyjściowego 22 sterowania naczepą. Czyli jest to po prostu linia prosta. Jednakże w ten sposób komputer w modulatorze odróżnia jedno od drugiego. Istnieje kilka znanych mi możliwości by proces ten został zakłócony. Pierwsza jak już mówiłem na początku przebicie (przeciek ciśnienia) w obwodzie hamulca zasadniczego. Dwa zakłócenie na wyjściu 22. I być może coś na sterowaniu hamulcem ręcznym. Zobacz, że podejrzenie co do ręcznego stawiam na ostatnim miejscu. Wobec tego ponawiam prośbę żeby opisać wszystko w miarę czytelnie, tzn: co dzieje się z odpiętym przewodem ABS naczepy, z całkowicie wypiętą naczepą, pomiar ciśnienia na wejściach 41,42 modulatora (hamulcec zasadniczy) oraz na wejściu 43 (hamulec ręczny), itp., itd. To nietypowy błąd i szczerze pierwszy raz coś takiego widzę, dlatego najsensowniejszym jest poszukać usterki na drodze pneumatycznej. Zobacz, że kiedy wystąpi błąd, to modulator zostaje przełączony w tryb czysto mechaniczny, który nie działa tak jak powinien, bo wedle opisu brakuje hamulcy w naczepie. Jest to sytuacja całkowicie abnormalna. Tryb ten zwany jest awaryjnym i absolutnie nie może tak być. W takim układzie ciśnienie na wyjściu sterowania naczepą powinno oscylować w okolicy ciśnienia sterowania hamulcy w ciągniku, co też należy bezwzględnie zmierzyć symulując tryb awaryjny przez wypięcie złącza elektrycznego z modulatora i porównanie ciśnienia na sterowaniu naczepą do ciśnienia panującego w ciągniku oraz jej siłownikach (z pomocą kogoś doświadczonego, bo wkracza regulacja siły hamowania). Jeżeli te próby mechaniczne będą zgodne z tym, co powiedziałem, to pozostaje błąd oprogramowania. Powiedz jeszcze czy ta naczepa nie jest przypadkiem na Haldexie, bo coś czuję, że to może mieć znaczenie.

    Co do autocoma może ktoś zechce abyś coś zrobił za jego pomocą, ale bynajmniej ja nie ufam temu urządzeniu i ignoruję ten kod 426.
    Nie ma to dla mnie żadnego znaczenia.

    0
  • #11 08 Maj 2017 19:29
    klika60
    Poziom 15  

    Według mnie potrzebna jest konkretna diagnostyka ciągnika i naczepy. Podgląd parametrów ciśnień i sygnały wysyłane poprzez sieć can plus sprawdzenie napięcia jakie odczytuje modulator naczepy.

    0
  • #12 09 Maj 2017 10:48
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Często tzw. "komputer" to ostateczność i elektrykę można odłączyć, a niekiedy trzeba wypiąć to całkiem w ch...ę, aby usterkę znaleźć.

    Niekiedy jest śmiesznie tylko dlatego, że ktoś nie wie jak podejść do pneumatyki hamulców.
    Komplikacje są tej natury, że uszkodzone modulatory mogą (choć nie muszą) być absolutnie nieprzewidywalne.
    Uszkodzone podają parametry niezgodne z prawdą.

    0
  • #13 14 Maj 2017 11:47
    DrIwEr1988
    Poziom 7  

    Renault magnum koledzy czy z naczepa czy bez jest jednakowo

    0
  • #14 14 Maj 2017 12:19
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Nie widzę sposobu na dojście do ładu. Masz jakieś 30km na warsztat, gdzie może Ci pomóc jeden z naszych kolegów. Namiar posłałem na PW.

    1