Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Boxer 2.2 hdi - Falowanie obrotów na biegu j. Ustępujące po wciśnięciu sprzęgła

07 Maj 2017 08:34 1056 10
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem z boxerem 2,2 hdi z 2006r. Na wolnych obrotach szarpie silnikiem aż czasami potrafi zgasnąć. Jak wcisnę sprzęgło to chodzi rowno chociaż czasami praca jest taka "twarda". Są momenty gdy załapie i chodzi równo i cicho (jak na diesla) dodam ze wtryski są fabrycznie nowe regulator ciśnienia na pompie ( na który stawiali mechanicy) tez jest nowy i był wczytywany. Czujnik przy pedale sprzęgła tez zapobiegawczo wymieniłem. Ani serwis pomp ani zwykli mechanicy nie radzą sobie. Proszę o pomoc
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    Koło dwumasowe?
    czuć coś na pedale sprzęgła ?
  • Poziom 2  
    Raczej to nie koło dwumasowe. Bulo wymieniane całe sprzęgło wraz z kołem, co prawda już trochę przejechało ale nie chalasuje dalikatne drgania są ale tylko przy cofaniu. Podczas jazdy nie ma najmniejszego problemu. Podczas pracy na b.j. Potrafi sam "załapać" i chodzi wtedy bardzo ladnie
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    podgląd parametrów był?
    ciśnienie paliwa?
  • Poziom 16  
    tommydoa napisał:
    Witam, mam problem z boxerem 2,2 hdi z 2006r. Na wolnych obrotach szarpie silnikiem aż czasami potrafi zgasnąć. Jak wcisnę sprzęgło to chodzi rowno chociaż czasami praca jest taka "twarda". Są momenty gdy załapie i chodzi równo i cicho (jak na diesla) dodam ze wtryski są fabrycznie nowe regulator ciśnienia na pompie ( na który stawiali mechanicy) tez jest nowy i był wczytywany. Czujnik przy pedale sprzęgła tez zapobiegawczo wymieniłem. Ani serwis pomp ani zwykli mechanicy nie radzą sobie. Proszę o pomoc
    witam warto by bylo wtryski ocenic, objaw wskazuje na cewke wtrysku zwarcie do masy , czasem sie zatrzesie silnik i jest przebicie, mozliwe ze tam jest przyczyna, sprawdz przwody kable wtyczki zasilania wtryskow
  • Poziom 2  
    Dwa razy miał zakładany nowy regulator cisnienia na pompie i przyuczany, a przy okazji sprawdzane były parametry. Ciśnienie paliwa jest w normie, w momencie szarpnięcia ( spadku obrotów) ciśnienie oczywiście spada. Dodam , ze błędów nie pokazuje. Zastanawia mnie to połączenie spadających obrotów ze sprzęgłem. jeden warsztat specjalizujący sie we Francuzach upiera sie przy tym regulatorze. Wymienili go ale nie mogli żadnym kompem przyuczyć nowego regulatora i mówią ze w tym jest problem, sugerując tym samym ze inny warsztat który robił to wcześniej, zle to wykonał.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Wtryski są nowe, a jeśli jest przebicie ja jakimś kablu to skąd poprawa po wciśnięciu sprzęgła?
  • Poziom 16  
    tommydoa napisał:
    Dwa razy miał zakładany nowy regulator cisnienia na pompie i przyuczany, a przy okazji sprawdzane były parametry. Ciśnienie paliwa jest w normie, w momencie szarpnięcia ( spadku obrotów) ciśnienie oczywiście spada. Dodam , ze błędów nie pokazuje. Zastanawia mnie to połączenie spadających obrotów ze sprzęgłem. jeden warsztat specjalizujący sie we Francuzach upiera sie przy tym regulatorze. Wymienili go ale nie mogli żadnym kompem przyuczyć nowego regulatora i mówią ze w tym jest problem, sugerując tym samym ze inny warsztat który robił to wcześniej, zle to wykonał.
    Dodano po 4 [minuty]:
    Wtryski są nowe, a jeśli jest przebicie ja jakimś kablu to skąd poprawa po wciśnięciu sprzęgła?
    no niewiem jak to robil servis diesla, ja jako diesel obstawiam zwarcie cewki wtrysku jak to w hadekah bywa, jeszcze jak simens robil te wtryski tym bardziej, nierozumiem tylko na jakiej podstawie 2 razy legulator zmieniany byl
  • Poziom 31  
    Koło sygnałowe dla czujnika położenia wału jak jest skonstruowane w tym silniku ?
    sprawdź luz osiowy walu korbowego.
  • Poziom 16  
    Megawe napisał:
    Koło sygnałowe dla czujnika położenia wału jak jest skonstruowane w tym silniku ?
    sprawdź luz osiowy walu korbowego.
    tam jest disc szeroki inpulsator , luz wzdluzny musial by byc spory , ale wszystko mozliwe skoro po wysprzegleniu sa zmiany w pracy silnika
  • Poziom 2  
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to proszę podawać, w tygodniu będę sprawdzał i ewentualnie wykluczał możliwości. Temat uszkodzonych wtrysków odpada, ewentualnie sprawdzę kable, sprawdzę jeszcze ten czujnik na wale i luz wału bo tego nie sprawdzałem. Zastanawiałem sie jeszcze nad rozrządem, ma przejechane 380 tys i nie był wymieniany ( łańcuch)
  • Poziom 16  
    tommydoa napisał:
    Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to proszę podawać, w tygodniu będę sprawdzał i ewentualnie wykluczał możliwości. Temat uszkodzonych wtrysków odpada, ewentualnie sprawdzę kable, sprawdzę jeszcze ten czujnik na wale i luz wału bo tego nie sprawdzałem. Zastanawiałem sie jeszcze nad rozrządem, ma przejechane 380 tys i nie był wymieniany ( łańcuch)
    raczej rozrzad odpada, no ale pisz co i jak moze jakos sie dojdzie co jest, pozdrawiam