Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 330i M54B30 - Regeneracja alternatora - gdzie kupić diody prostownicze

mitroplpl 07 Maj 2017 15:17 984 22
  • #1 07 Maj 2017 15:17
    mitroplpl
    Poziom 9  

    Chciałbym wymienić diody prostownicze w alternatorze.
    Niestety nie wiem gdzie takie zakupić. Proszę Was o pomoc.

    BMW E46 330i | kod silnika M54B30
    Alternator 0124515050 BOSCH | NCB1 -> 14V 70-120A | 7 501 595 GL

    BMW E46 330i M54B30 - Regeneracja alternatora - gdzie kupić diody prostownicze

    0 22
  • Pomocny post
    #4 07 Maj 2017 16:05
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Kup cały mostek, 140zł na Allegro z przesyłką.
    Kupisz osobno diody a później okaże się że luźno latają bo średnica zbyt mała. Do wymiany diod potrzeba praska by je wycisnąć i włożyć nowe ale średnica musi być odpowiednia bo później luźno latają i robi się duży problem.

    0
  • #5 07 Maj 2017 16:12
    mitroplpl
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Kup cały mostek, 140zł na Allegro z przesyłką.
    Kupisz osobno diody a później okaże się że luźno latają bo średnica zbyt mała. Do wymiany diod potrzeba praska by je wycisnąć i włożyć nowe ale średnica musi być odpowiednia bo później luźno latają i robi się duży problem.


    Skoro jest zaciskana na końcu drutem to nie powinna latać.
    Tak na prawdę to nie wiem czy tylko diody poszły. Mój nierozgarnięty brat pomylił bieguny przy podłączaniu akumulatora.

    Gdzie widziałeś mostek za 140 zł? Mi się udało znaleźć używany alternator za 150 zł i zastawiam się czy lepiej zakupić używkę.

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Maj 2017 16:17
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie chodzi o połączenie diod od strony drutów - tu jest zgrzewane, to sobie tutaj polutujesz. Chodzi o połączenie obudowy diody z obudową mostka.
    Dioda ma anodę i katodę i obie strony muszą być podłączone.
    Masz dwa typy diod w tym mostku - z anodą na obudowie i katodą na obudowie.
    Zobacz nr aukcji: 5955653968

    0
  • #7 07 Maj 2017 17:06
    mitroplpl
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Nie chodzi o połączenie diod od strony drutów - tu jest zgrzewane, to sobie tutaj polutujesz. Chodzi o połączenie obudowy diody z obudową mostka.
    Dioda ma anodę i katodę i obie strony muszą być podłączone.
    Masz dwa typy diod w tym mostku - z anodą na obudowie i katodą na obudowie.
    Zobacz nr aukcji: 5955653968


    Czy awarii mogły ulec tylko diody czy może coś więcej?
    Bo kupię mostek i się okaże, że alternator nadal nie będzie działać.
    Podkreślam... alternator uległ awarii po złym podłączeniu biegunów do akumulatora.

    5955653968 - MOSTEK ALTERNATORA oczywiście jest z diodami?


    Czyli trzy diody mają inny kierunek przewodzenia.
    Ale widzę, że wszystkie są oznaczone kolorem zielonym - ale ile pasków to nie wiem.

    Skąd będę wiedział jaki kierunek mają?

    0
  • Pomocny post
    #8 07 Maj 2017 19:37
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Raczej poleciały tylko diody w alternatorze.
    Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz.
    Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie.

    Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane.

    Jak rozpoznać jaki mają kierunek? Można sprawdzić to miernikiem.
    Anoda 3 diod podłączone są do minusa, katody 3 do plusa alternatora
    Te których obudowa podłączona jest do śruby gdzie przykręcony jest plus mają katodę na obudowie (zwane są też diodami plusowymi) te których obudowy dotykają masy alternatora mają anody na obudowie (zwane też diodami minusowymi).

    Cały ten mostek sprawdzisz miernikiem.
    Dioda ma mieć przejście tylko w jedną stronę więc mierzysz diodę raz z czarnym przewodem na obudowie drugi przewód do wyprowadzenia z diody a raz czerwonym na obudowie i czarnym przewodem do wyprowadzenia diody.
    Miernik na test diod. W jedną stronę nic nie pokazuję a w drugą pokazuje spadek napięcie na diodzie czyli ok 0,6V.

    0
  • #9 07 Maj 2017 20:46
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Skoro sam dłubiesz to kup cały alternator taki sam.

    Auto w ogóle ci odpala i po co wyciągasz akumulator przecież nie ma zimy ciężkiej.

    0
  • #10 07 Maj 2017 22:17
    mitroplpl
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Raczej poleciały tylko diody w alternatorze.
    Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz.
    Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie.

    Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane.

    Jak rozpoznać jaki mają kierunek? Można sprawdzić to miernikiem.
    Anoda 3 diod podłączone są do minusa, katody 3 do plusa alternatora
    Te których obudowa podłączona jest do śruby gdzie przykręcony jest plus mają katodę na obudowie (zwane są też diodami plusowymi) te których obudowy dotykają masy alternatora mają anody na obudowie (zwane też diodami minusowymi).

    Cały ten mostek sprawdzisz miernikiem.
    Dioda ma mieć przejście tylko w jedną stronę więc mierzysz diodę raz z czarnym przewodem na obudowie drugi przewód do wyprowadzenia z diody a raz czerwonym na obudowie i czarnym przewodem do wyprowadzenia diody.
    Miernik na test diod. W jedną stronę nic nie pokazuję a w drugą pokazuje spadek napięcie na diodzie czyli ok 0,6V.


    Czyli potrzebuje 3 x anoda na drucie i 3 x katoda na drucie.
    Takie:

    http://allegro.pl/dioda-prostownicza-alternatora-byp60k6-60a-katoda-i6743094063.html
    http://allegro.pl/dioda-prostownicza-alternatora-byp60a6-60a-anoda-i6743108295.html

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Skoro sam dłubiesz to kup cały alternator taki sam.

    Auto w ogóle ci odpala i po co wyciągasz akumulator przecież nie ma zimy ciężkiej.


    Chcę trochę zaoszczędzić i przy okazji może się czegoś nowego nauczyć.
    Z natury nie lubię iść na łatwiznę.

    Akumulator dwuletni - ładowanie przed awarią w normie, prawidłowe.
    Podczas przekładki drzwi uruchomiłem zapłon i zapomniałem o nim. Po jakiejś godzinie akumulator się rozładował.
    Prawdopodobnie coś mi ten akumulator rozładowuje.

    0
  • #12 12 Maj 2017 21:03
    mitroplpl
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Tak ale co do średnicy diod do Twojego mostka to nie jestem w stanie odpowiedzieć.
    Radze pomierzyć diody bo wątpię aby wszystkie się spaliły.




    Alternator został przez mnie wymontowany. Zakupiłem nowy mostek z diodami prostowniczymi. Polutowałem wszystko co trzeba i ponownie zamontowałem w bmw.
    Akumulator oczywiście przez noc ładowałem. Po odpaleniu samochodu wszystko wróciło do normy - kontrolka znikła.

    Przejechałem się kontrolnie 7 km i wszystko było ok. Na następny dzień z rana pojechałem do pracy i również było wszystko w porządku.
    Po powrocie chciałem sprawdzić wszystkie bezpieczniki bo nie działało mi radio. Zacząłem wyciągać jak leci bezpieczniki (akumulatora nie odłączałem).
    Tym sposobem znalazłem dwa przepalone bezpieczniki. Jeden odpowiadał za zasilania radia (miałem akurat w samochodzie zapasowy to go włożyłem i radio dostało zasilanie, ale nadal nie działało).
    Więc wymontowałem zmieniarkę i wyciągnąłem bezpiecznik w zmieniarce. Odpaliłem silnik i chciałem jechać po bezpieczniki.... a to boom, ponownie zaświeciła się kontrolka od ładowania.

    - Sprawdziłem bezpiecznik 30 - jest w porządku.
    - Sprawdziłem okablowanie doprowadzone do alternatora - też wydaję się być w porządku
    - Nie mogę się połączyć laptopem przez OBD II - a za to odpowiada bezpiecznik 30
    - Na 100% alternator nie ładuje akumulatora - po włączeniu świateł, klimatyzacji, wentylacji szybko rozładowuję się akumulator

    Bezpieczniki:
    BMW E46 330i M54B30 - Regeneracja alternatora - gdzie kupić diody prostownicze BMW E46 330i M54B30 - Regeneracja alternatora - gdzie kupić diody prostownicze

    Samochód to BMW E46 330i | M54B30 | Automat | rok produkcji 8.2000

    0
  • #14 12 Maj 2017 21:41
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Nie masz wsadzonych wszędzie bezpieczników w gniazda.

    0
  • #15 12 Maj 2017 21:47
    mitroplpl
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Czy masz przed bezpiecznikiem 30 zasilanie i po nim też?

    Przepraszam, nie bardzo rozumiem pytania. Zasilanie na bezpieczniku 29 i 31?

    grala1 napisał:

    Czy czasem nie dochodzi Ci zielony przewod do alternatora, wraz z niebieskim?

    Jest tam kostka z dwoma pinami. Są doprowadzone dwa kabelki - ale nie jestem pewien ich koluru - musiałbym iść sprawdzić.
    Co jeżeli tak jest?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Nie masz wsadzonych wszędzie bezpieczników w gniazda.


    Nie mam jednego bezpiecznika wsadzonego - bo się przepalił. Ale on nie jest powodem nie ładowania się akumulatora.

    0
  • #16 12 Maj 2017 22:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Skoro tak to siadł ci alternator po pseudo naprawie co było zresztą do przewidzenia.

    0
  • #17 12 Maj 2017 22:29
    mitroplpl
    Poziom 9  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Skoro tak to siadł ci alternator po pseudo naprawie co było zresztą do przewidzenia.


    A ty jak byś to fachowcu lepiej zrobił?
    Przecież nie wymieniałem diod i ich nie lutowałem. Kupiłem gotowy zestaw.

    0
  • Pomocny post
    #18 12 Maj 2017 23:03
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    alternator potrzebuje zasilania do pracy czy dochodzi na zew pin?

    0
  • #19 12 Maj 2017 23:05
    mitroplpl
    Poziom 9  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    alternator potrzebuje zasilania do pracy czy dochodzi na zew pin?


    Sprawdzę to jutro. Bezpiecznik nr. 30 odpowiada za złącze OBD II które mi przestało działać i kontrolkę alternatora - ale mimo to chyba powinien produkować energie a tego nie robi.

    0
  • #20 13 Maj 2017 11:40
    rooter75
    Poziom 16  

    Wzbudzenie alternatora masz przez kontrolke na 99% więc jak ona nie świeci to ładowania nie będzie.

    0
  • #21 13 Maj 2017 16:19
    mitroplpl
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Czy masz przed bezpiecznikiem 30 zasilanie i po nim też?
    Czy czasem nie dochodzi Ci zielony przewod do alternatora, wraz z niebieskim?


    Mam plusa na obu nogach bezpiecznika nr.30. Sprawdziłem też bezpiecznik 29 i 31.
    Przewód zielony z niebieskim sprawdzony, jest zasilanie.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    alternator potrzebuje zasilania do pracy czy dochodzi na zew pin?

    Sprawdziłem przewód z dwoma pinami, jest zasilanie.
    Bezpiecznik nr. 30 odpowiedzialny za alternator i obd też jest oki.

    rooter75 napisał:
    Wzbudzenie alternatora masz przez kontrolke na 99% więc jak ona nie świeci to ładowania nie będzie.

    Kontrolka akumulatora świeci na desce. A jakiej kontrolce myślisz?


    Panowie. Wydaje mi się, że problem leży po stronie regulatora napięcia.
    Jedna ze szczotek był trochę mniejsza. Ale dziwne, że stało się to po sprawdzeniu bezpieczników i do tego nie działa mi OBD II które też siedzi na bezpieczniku. Chyba, że komputer uszkodzony lub może przez alternator nie działa mi OBD II, nie wiem.

    0
  • #22 13 Maj 2017 18:18
    mitroplpl
    Poziom 9  

    andrzej20001 napisał:
    Nic nie kupuj na razie wyjmij go i zweryfikuj co tam padło.

    Ciężko jest później go ponownie na miejsce wsadzić i naciągnąć pasek.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    mitroplpl napisał:
    Tak, jestem w tych sprawach amatorem, a forum dyskusyjne jest po części miejscem w którym można uzyskać pomoc.


    Odpowiedź dostałeś w 9 poście.


    Ale przed awarią tak samo było. Po co mam dokładać bezpieczniki które nie są potrzebne. Samochód nie jest wyposażony w szyberdach - po co mam tam wkładać bezpiecznik?

    Dwa bezpieczniki się przepaliły i je wymieniłem.

    0
  • #23 16 Maj 2017 23:36
    mitroplpl
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Czy masz przed bezpiecznikiem 30 zasilanie i po nim też?
    Czy czasem nie dochodzi Ci zielony przewod do alternatora, wraz z niebieskim?


    Problem rozwiązany. Wymieniłem regulator napięcia i jest już ładowanie.

    Nadal nie działa złącze diagnostyczne i radio

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo