Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Indesit IWDC6125 - Magiczny dym, spalony silnik?

rosak 07 Maj 2017 20:32 543 5
  • #1 07 Maj 2017 20:32
    rosak
    Poziom 22  

Witam,
    sąsiadce spaliła się pralka, poleciał dym i zapaliły się wszystkie kontrolki. Planuje kupić nową ale powiedziałem, żeby wstrzymała się do jutra, może uda się naprawić. Nie mam doświadczenia z pralkami i szczerze mówiąc nie mam zamiaru siedzieć kilka godzin na rosyjskich forach w poszukiwaniach serwisówki, mam nadzieję, że może ktoś z was pomoże.
    Po otwarciu ujrzałem spalony przełacznik od drzwi:

Odciąłem go. Na jednym z brązowych była "faza", podłączyłem na krótko do drugiego brązowego, wybiło bezpiecznik. Podłączyłem więc na krótko do czerwonego i chyba jest dobrze, na przednim panelu świeci się LED od blokady drzwi.

Po podłączeniu do prądu dioda start/stop pulsuje na zielono, a po naciśnięciu start świeci ciągłym światłem ale nic się nie dzieje.
    Nie podłączałem wody, ale nie słyszę żadnego przekaźnika ani zaworu.

Chciałem też sprawdzić sam silnik bo uzwojenia są trochę usmolone. Jest takie złącze:
    Po odłączeniu mierząc sam silnik:
    Między dwoma czerwonymi na dole ok 80 Ohm.
    Między następnymi dwoma czarnymi zwarcie.
    Między dwoma czarnymi na górze też zwarcie.
    (Jeden czarny na środku, czwarty od dołu nie jest podłączony).
    Myśląc, że czerwony to faza a czarny uziemienie, nie ma ciągłości między czerwonymi a czarnymi.

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

0 5
  • #2 07 Maj 2017 20:58
    nares
    Specjalista AGD

Przy takim uszkodzeniu blokady, na pewno uszkodzona jest też elektronika, może nawet trochę miałeś w tym udział, podłączając na chybił trafił przewody.

0
  • #4 07 Maj 2017 22:20
    Lodxx
    Specjalista AGD