Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Bora 1.9 tdi 90km - Sprawdzenie obecności alarmu fabrycznego.

ferguson6600 07 Maj 2017 21:44 1011 5
  • #1 07 Maj 2017 21:44
    ferguson6600
    Poziom 21  

    Witam mam pytanko do znawców tematu. Mam Borę jak w temacie, jak sprawdzić czy mam oryginalny fabryczny alarm, dodam że czujek ruchu w środku brak. Centralny działa jak należy, i z pilota i kluczyka,zamyka i otwiera po zaryglowaniu świeci się kontrolka zaryglowania w drzwiach. Próba typu zamknij z pilota otwórz z klucza nie uruchamia alarmu, to samo zamkniecie się w środku i otwarcie maski rączka tez nic nie uruchamia.Nurtuje mnie to pytanie bo kiedyś gdzieś wyczytałem żeby zostawić otwarte drzwi i zamknąć auto z pilota,potem te drzwi domknąć ale tylko tak żeby załapały tylko za rygiel. Po czym szarpać za te drzwi i o dziwo dostałem 1 sygnał ostrzegawczy syrena i kierunkami, wiec dalej szarpałem tymi drzwiami i po około minucie zaczęła syrena wyć i kierunki migać aż do czasu ich wyłączenia z pilota. Wygląda na to że jest ale teraz jak tak robię to nic się nie załącza, można klamkę wyrwać, o co tu chodzi na jakiej zasadzie on działa.

    0 5
  • Pomocny post
    #2 07 Maj 2017 22:16
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Fabryczny działa na otwarcie drzwi , niektóre miały dodatkowe czujniki ruchu w środku na słupkach środkowych lub tylnych . Możesz zerknąć czy jest dodatkowa syrena - klakson . W passacie znajduje się w lewym nadkolu w bagażniku pod tapicerką . Zerknij w blok 46 kanał 07 co masz zaznaczone jak 1 to jest alarm włączony jak 0 jest nie aktywny .

    0
  • #3 07 Maj 2017 22:47
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Fabryczny alarm działa tylko na stacyjkę.
    To jest głupi alarm bo czy otworzysz auto z kluczyka czy z pilota to alarm zostanie rozbrojony.
    Mówię o wersji bez nadzoru wnętrza.
    Zamknij auto z pilota, włóż klucz do stacyjki i go przekręć, zaczną migać kierunki i wyć syrena.
    Zamknij auto z pilota i otwórz je z klucza i wtedy przekręć klucz w stacyjce - nic się nie stanie.
    Tak działały wszystkie z którymi miałem styczność i tak samo w Golfie którego miałem.
    Oczywiście oświetlenia kabiny jak i progów działało poprawnie więc niech ktoś nie zarzuca że nie działało z czujników w zamkach bo były uszkodzone - były sprawne.
    Nie próbowałem otworzyć drzwi gdy były zamknięte bo się nie da zrobić tego a złodziej łamakiem przekręci wkładkę i efekt taki sam jak po otwarciu zamka kluczem.

    0
  • #4 07 Maj 2017 23:01
    ferguson6600
    Poziom 21  

    Muszę wejść w 46,potem adaptacja 10,i w grupie 07 mam sprawdzić czy jest 1?
    A jeśli nie świeci mi lampka w drzwiach pasażera z przodu bo jest pewnie uszkodzony mikrowlącznik, to alarm ma prawo nie zadziałać. Nie mówię tu o tych switchach,tylko o mikro włączniku od lampki.

    Dodano po 8 [minuty]:


    Nie próbowałem otworzyć drzwi gdy były zamknięte bo się nie da zrobić tego a złodziej łamakiem przekręci wkładkę i efekt taki sam jak po otwarciu zamka kluczem.[/quote]
    Ja szarpałem kiedyś klamka w tylnych drzwiach i alarm się załączył.

    0
  • Pomocny post
    #5 07 Maj 2017 23:06
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Kanał 6 i 7 adaptacji to potwierdzanie dźwiękiem przy zamknięciu otwarciu i to nie ma nic wspólnego z alarmem.
    To czy syrena ma wyć jest w kanale adaptacji nr 10
    1- reszta świata
    2- Niemcy
    3- Wielka Brytania

    Jak jest jedynka to będzie wyło, jak 2 to przy aktywacji alarmu będzie tylko widać kierunki - takie przepisy, jak dobrze pamiętam to na dzień dzisiejszy alarm nie może włączać syreny w przypadku wykrycia włamania.

    W bloku pomiarowym nr 16 widać co było ostatnim źródłem alarmu - 1 okienko ostanie źródło, drugie to przedostatnie itd.
    Możliwe źródła:
    1 = Door Contact Switch Driver Door
    2 = Door Contact Switch Passenger Door
    4 = Door Contact Switch Rear Left Door
    8 = Door Contact Switch Rear Right Door
    16 = Door Contact Switch Rear Lid/Tailgate
    17 = Immobilizer
    18 = Anti Theft System Power Supply
    32 = Engine Hood Contact Switch
    64 = Ignition (Terminal 15)
    128 = Interior Monitoring
    255 = No Alarm Source recognized

    ferguson6600 napisał:
    Ja szarpałem kiedyś klamka w tylnych drzwiach i alarm się załączył.

    Może i tak jest tylko wystarczy łamakiem przekręcić wkładkę lub ją wyrwać i śrubokrętem przekręcić zamek by się otworzył a w tym momencie alarm się rozbroi.
    Nie słyszałem by złodziej szarpał tak mocno za klamkę by zamek puścił bez rozbrojenia go kluczem czy pilotem a jak zbijesz szybę to i tak klamką od środka nie otworzysz drzwi.

    0
  • #6 07 Maj 2017 23:27
    ferguson6600
    Poziom 21  

    Już doszedłem o co chodzi, alarm jest aktywny ale,pierwsze co jest ustawione to 128 czyli kontrola wnętrza a tam czujek brak czyli do niczego nie potrzebna komenda,potem mam ustawione trzy 4 czyli mam włączone trzy razy tylne lewe drzwi i dlatego kiedyś jak pamiętam to za te właśnie drzwi szarpałem i się załączyło.Muszę przestawić na 64 i 1,2,4,czyli zapłon i 3 różnych drzwi.

    0