Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza '01 ALH - Napięcie ładowania akumulatora

kdziadon 07 Maj 2017 22:46 723 14
  • #1 07 Maj 2017 22:46
    kdziadon
    Poziom 9  

    Witam,

    Nie będę się jakoś specjalnie rozpisywał - myślę że ten filmik najlepiej zobrazuje problem.
    Wszystkie odbiorniki powyłączane oprócz podświetlenia zegarów i świec żarowych - żadnych świateł klimy radia itp kompletnie nic
    *widoczna w dalekim planie zielona dioda sygnalizuje czas działania świec żarowych ( nad wskaźnikiem temp. oleju)


    Link






    Co udało mi się sprawdzić we własnym zakresie:
    - brak spadku napięcia na przewodzie z alternatora do akumulatora
    - brak spadków napięcia pomiędzy klemą (-) akumulatora => masą na karoserii i masą na silniku
    - do alternatora dochodzi wtyczka z dwoma przewodami czerwonym i niebieskim znika w wiązce i wychodzi do kostek nad rozrusznikiem - tyle że od strony alternatora są przyłącza na czerwony i niebieski a od strony wiązki idącej do ściany grodziowej jest tylko pin na kabelek niebieski czerwony nie ma pina ...
    - kontrolka od ładowania zapala się w pozycji zapłon - po odpaleniu gaśnie
    - napięcie na "niebieskim pinie" we wtyczce idącej do alternatora 10,83 V w pozycji zapłon
    - w Vagu w sekcji (gen load ) cały czas 99,6 bodajże - ale nie mam pojęcia skąd się bierze ta wartość skoro do alternatora jest tylko podłączony kabelek od wzbudzenia ... nie wiem może się mylę - ale to też mnie od dłuższego już czasu zastanawia

    Tyle byłem w stanie sam sprawdzić, dlaczego tak się dzieje ??

    0 14
  • #2 07 Maj 2017 22:51
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Gdzie ty mierzysz to napięcie w kabinie?
    Mierz na akumulatorze, jak jest takie samo to proponuje sprawdzić stan pierścieni na wirniku i ewentualnie wymienić regulator napięcia.

    0
  • #3 11 Maj 2017 07:48
    Audi16675
    Poziom 4  

    Aby prawidłowo zmierzyć napięcie ładowania musisz miernik podpiac pod akumulator i odpalic silnik.
    Na włączonych światłach mijania minimum musi miec 13.8V jeśli napięcie jest mniejsze musisz najpierw sprawdzić stan szczotek i komutatora jesli wszystko bedzie wygladać dobrze musisz wymienic regulator

    0
  • #4 11 Maj 2017 07:57
    panstalin2
    Poziom 19  

    Sprawdź drugim miernikiem te najtańsze mają krotką żywotność później okłamują .

    0
  • #6 11 Maj 2017 09:17
    Audi16675
    Poziom 4  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    kdziadon napisał:
    napięcie na "niebieskim pinie" we wtyczce idącej do alternatora 10,83 V w pozycji zapłon


    Wszystkie pomiary robi się na odpalonym silniku na podwyższonych obrotach i na alternatorze i na akumulatorze.


    Alternatora nigdy sie nie sprawdza na podwyższonych obrotach, zawsze na wolnych obrotach!!!!

    0
  • #8 11 Maj 2017 20:47
    panstalin2
    Poziom 19  

    Zawsze na biegu jałowym , bez gazu

    0
  • #10 12 Maj 2017 07:28
    panstalin2
    Poziom 19  

    Alternator ma ładować pełną mocą na wolnych obrotach , to nie jest stara prądnica co miała wyższe napięcie przy wyższych obrotach dopiero .

    0
  • #11 12 Maj 2017 07:42
    kdziadon
    Poziom 9  

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Napięcie na akumulatorze alternatorze vagu czy gnieździe zapalniczki niemalże identyczne co do setek volta. Jedynie vagowski woltomierz pokazuje lekkie herezje. Podwyższanie obrotów nie powodowało zmian napięcia. Alternator wymontowany i oddany do fachowca.
    Diagnoza regulator napięcia + wytarte koło pasowe. Dodatkowo tylne łożysko już było słychać a biorąc pod uwagę ilość roboty potrzebnej do wyciągnięcia alternatora łożyska też do wymiany. Jak dostane go w spowrotem i zamontuje napiszę czy wszystko ok.

    Pozdrawiam.

    0
  • #12 12 Maj 2017 09:37
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    panstalin2 napisał:
    Alternator ma ładować pełną mocom na wolnych obrotach , to nie jest stara prądnica co miała wyższe napięcie przy wyższych obrotach dopiero .


    Po pierwsze nie "mocom" bo to liczba mnoga, tylko "mocą" w l.p. . To proszę mi wytłumaczyć dlaczego takie same alternatory w silnikach diesla mają mniejszą rajbetkę niż w benzynowych.
    Dlaczego nie sprawdza się napięcia na alternatorze na podwyższonych obrotach, bo co uszkodzi się ?

    0
  • #13 12 Maj 2017 09:42
    panstalin2
    Poziom 19  

    A jak nie ładuje na wolnych obrotach - mierzyłeś na podwyższonych napięcie , uznałeś że alternator jest dobry a stoisz w korku i masz słaby akumulator i włączone światła - to co będziesz silnik na obrotach trzymał i gotował wodę ?

    0
  • #15 13 Maj 2017 15:42
    kdziadon
    Poziom 9  

    Alternator po remoncie założony działa OK.

    0