Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2,5 dci 120km - Brak mocy.

airsped 08 Maj 2017 10:13 2685 15
  • #1 08 Maj 2017 10:13
    airsped
    Poziom 5  

    Witam,

    Mam problem z masterem 2,5 dci 120km. Po wymianie silnika nie ma mocy. Od dołu straszny muł dopiero jak turbina zacznie dmuchać to troche jedzie.

    Stary silnik miał EGR, nowy (używany) został zakupiony bez tego systemu. Więc EGR został zaślepiony. Wtryski i turbo po regeneracji (wg właściciela bo to on sam sobie załatwiał). Po złożeniu wszystkiego do kupy auto odpala ładnie, silnik nie dymi ani nic. Ale kompletny brak mocy. 0 błedów ani na desce ani na kompie. Rozrząd nie ruszany, jest tak jak został zakupiony.

    I teraz tak oddałem wtryski rzekomo po regeneracji do mojego fachowca na sprawdzenie. I twierdzi, że dwa wtryski są od Opla i zupłenie inaczej rozpylają i na tych wtryskach auto nie będzie jeździć.

    PS. Wersja bez przepływomierza

    Czy to możliwe?

    0 15
  • #2 08 Maj 2017 14:14
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Z silnikiem wymieniałeś komputer? Wtryski kodowałeś?
    Z którego roku jest Twoje auto i silnik z dawcy? Obstawiam, że Twoje auto to max 2005/2006 rocznik dawca od 07?

    Dodano po 2 [minuty]:

    W tej budzie opel to nic innego jak renault, oba chodzą na CR Boscha

    0
  • #3 08 Maj 2017 15:10
    airsped
    Poziom 5  

    Nie wtryski nie były kodowane. Silnik był kupiony sam goły słupek bez osprzętu. Nie wiem z którego roku.

    Ale zauważyłem, że na wtryskach które przywiózł właściciel dwa wtryski są o numerze 0 445 110 086 i wg google wcyhodzi ze sa od 1,7 cdti i optycznie mają inną końcówkę niż dwa kolejne wtryski o numerach 0 445 110 087. Które wg google są właśnie do 2,5 dci. I serwis mi tak samo podał, że powinny siedzieć w nim wtryski 0 445 110 087.

    PS. Sprawdziłem teraz oznaczenia obu silników i oba mają G9U A754.

    0
  • #4 08 Maj 2017 15:51
    pp_pablo
    Poziom 20  

    Nie możesz założyć wtryskiwaczy, ze swojego "starego" silnika? Skoro masz 2 inne to zacznij od skompletowania dedykowanych do tego motoru.
    PS. Błędy na desce są? EGR w ogóle usunąłeś ?

    0
  • #5 08 Maj 2017 21:03
    airsped
    Poziom 5  

    Nie moge starych włożyć, poniewaz jeden stary wtrysk spalil tlok w starym silniku. Wiec ja zalatwilem uzywany silnik a klient w swoim zakresie zalatwil regenerowane wtryski. I sa takie jak podalem.

    Zlozone do kupy wszystko. Auto nie chce jezdzic to i klient pieniedzy nie chce zapłacić...

    W miedzyczasie jeszcze odstawilem auto do elektronika, sprawdzil wszystko, wycial egr z kompa. Ewidentnie powiedzial ze cos nie tak z wtryskami. Nigdzie indziej nie widzi problemów.

    Na desce brak błędów.

    Oddalem te wtryski do fachowcow aby zrobili z nimi porzadek. Zobaczymy co bedzie.

    0
  • #6 08 Maj 2017 21:38
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Skoro silnik włożyłeś sam słupek to nie powinieneś przejmować się takimi sprawami jak EGR. Słupek to blok, głowica i miska. No chyba, że tam EGR jest w głowicy.

    A druga sprawa jest taka, że jeśli to klient załatwiał te wtryski to spakuj mu te wtryski w kartonik daj mu do łapy i powiedz, żeby z nimi wypier.... skoro sam je załatwiał. I niech załatwi takie jak mają byc. Na wzór masz wtryski ze starego silnika z którego można odczytać numery. A jeśli nie masz ich to bez problemu ustalisz ich numery po numerze VIN.

    1
  • #7 08 Maj 2017 22:05
    airsped
    Poziom 5  

    A wlasnie klientowi juz 3 razy dawalem te wtryski zeby z nimi wypier... wymienil naprawil lub cokolwiek innego.

    I za kazdym razem jest to samo, bo ten co mu robil to mowi mu ze jest wszystko ok. A ja mowie ze nie moze tak byc i nie bedzie chodzic, ale niestety mi nie wierzy i twierdzi ze gdzies indziej jest problem..

    0
  • #8 08 Maj 2017 22:27
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jeśli jesteś pewny swojej diagnozy to umów się z nim, że skoro tak, to ty załatwiasz swoje wtryski (kup nowe, używane, regenerowane - cokolwiek co będzie chodzić) wstawiasz i jeśli będzie chodzić to dopłaca jeszcze za wtryski. To jest uczciwy układ bo ty ryzyko bierzesz na siebie ale jeśli potwierdzi się twoja diagnoza to zarobisz jeszcze na wtryskach.

    0
  • #9 10 Maj 2017 13:11
    airsped
    Poziom 5  

    Coż, to nie do końca moja diagnoza tylko fachowca od wtrysków który po sprawdzeniu wtryskiwaczy zregenerowanych przez właściciela stwierdził, że na nich nie będzie jeździć bo 1 rozpylacz jest dobry zgodny z wtryskiem i autem, a 3 są jakieś inne i zupełnie inaczej rozpylają.

    W każdym razie jutro odbieram wtryski z naprawy i zdam relacje.

    0
  • #10 10 Maj 2017 14:43
    pp_pablo
    Poziom 20  

    airsped napisał:
    I twierdzi, że dwa wtryski są od Opla i zupłenie inaczej rozpylają i na tych wtryskach auto nie będzie jeździć.


    airsped napisał:
    bo 1 rozpylacz jest dobry zgodny z wtryskiem i autem, a 3 są jakieś inne


    Coś mieszacie dobrodzieju. Raz piszesz, że dwa wtryski są inne, później, że trzy. Tak czy siak wtryski powinny być takie same, dedykowane do danego silnika.

    0
  • #11 11 Maj 2017 14:41
    airsped
    Poziom 5  

    pisałem wcześniej, że 2 wtryski są z numerem (końcówka) 086 a 2 wtryski są 087. Dodatkowo fachowiec powiedział, że jedna końcówka we wtryskiwaczu z numerem 087 jest prawidłowa, a reszta wtrysków ma końcówki nie odpowiednie do swoich numerów.

    0
  • #12 11 Maj 2017 15:25
    kortyleski
    Poziom 41  

    Weź wtryski klienta i zawiez do swojego sprawdzonego speca.

    0
  • #13 15 Maj 2017 10:27
    airsped
    Poziom 5  

    Witam,

    Przychodze z nowymi informacjami. Odebralem wtryski z naprawy . Jest troszke lepiej jakby, ale do 1500 obrotow dalej jest mul straszny potem zasuwa.

    ma ktoś jakies pomysly jeszcze?

    zauwazylem, ze turbina daje mocno olejem w kolektor.

    0
  • #14 15 Maj 2017 14:05
    Hektar Zahler
    Poziom 32  

    Nie kolego to intercooler daje. Jak jest zawalony, to zdusi go i objawy spasują jak nic. Poskręcać to dokładnie jak było. Co tu wydziwiać więcej po wymianie samego bloku silnika. Znachor od autocoma niech da już sobie spokój, bo normalnie wstyd. Tyle parametrów do wglądu. Cud-miód, miodzio-malina.

    0
  • #15 10 Maj 2018 14:25
    macko2600
    Poziom 9  

    nadal konkretnego rozwiązania tego tematu ??

    0
  • #16 26 Paź 2018 21:26
    marek0712
    Poziom 19  

    Problem rozwiązany, jeśli tak to co było przyczyną?

    3