Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes C320 CDI (W203 2006r. - Błąd P2616 - chwilowy brak mocy silnika

08 Maj 2017 15:40 4197 25
  • Poziom 9  
    Witajcie

    Kilka dni temu naprawiłem nastawnik turbiny, który był w fatalnym stanie (podobno) i zwracał błąd P0244.

    Kilka dni temu przy pierwszym po uruchomieniu silnika gwałtownym przyspieszaniu poszarpało autem i tym razem wyskoczył błąd P2616 ale auto "tak jakby" nie straciło mocy na stałe i nie weszło w tryb awaryjny.

    Aplikacja TorquePro wskazuje na jeden jedyny błąd "P2616 - Check Component B60 (exhaust back pressure sensor control variation) . Exhaust back pressure is too high" (na SD potwierdzone, że chodzi o tej czujnik i brak innych błędów) a auto jeździ w miarę normalnie, spalanie w normie, czasem - raz, może dwa razy dziennie zdarzy mu się "zamulić" (tak jakby nie włączało się turbo - ale błędów jakichkolwiek z turbiny brak) a tak to jeździ i przyspiesza jak trzeba.

    W serwisie MB wymienili mi czujnik B60 na "ich serwisowy" na próbę w piątek rano i dwa dni był spokój ale wczoraj wieczorem (w niedzielę, trzy dni później) błąd znowu się pojawił a objawem było chwilowe przymulenie.

    Odpowiadając na ew. pytania:
    - auto odpala bardzo ładnie i cicho
    - silnik pracuje równo bez zbędnych hałasów
    - nie kopci
    - skrzynia pracuje bardzo równo i nie wyczuwalnie

    Dodam, że ten problem pojawił się po zalaniu silnika ropą z pękniętego przewodu paliwowego i czyszczeniu go jakimś "rozpuszczalnikiem", który śmierdział acetonem :(


    Podaję również VIN auta: WDB2032201F768521
    Oznaczenie silnika to OM642
  • Poziom 14  
    Sprawdź ciśnienie spalin, może pod czujnikiem jest jakiś syf.
  • Poziom 34  
    P2616 OBD2 reports a sensor fault, replacement of the sensor is unlikely to resolve the underlying problem. The fault is most likely to be caused by the systems that the sensor is monitoring, but might even be caused by the wiring to the sensor itself.
  • Poziom 2  
    Kolego xsqr mam pytanie czy problem został rozwiązany jeśli tak co było jego przyczyną? Mam ten sam problem po nieszczelności wężyka paliwowego od filtra długiego i krótkiego oraz po ich wymianie auto raz ma moc raz nie ma nastawnik sprawdzony działa poprawnie, turbina też w dobrym stanie (trochę oleju puszcza, ale ma mały luz). Dodam że moje auto to mercedes w211 z 2005 r. om642.920 V6 224km 3.0 CDI.
  • Poziom 34  
    Uszkodzony sensor.
  • Poziom 2  
    Czy może mi Pan dokładniej powiedzieć bądź podać numer tego sensora ?
  • Poziom 3  
    Troche czasu juz minęło ale czy rozwiązałeś ten problem i ewentualnie jak?
  • Poziom 6  
    Witam mam ten sam problem z W211 3.0 v 6 przy energicznym dodaniu gazu szarpnie i albo jedzie albo wejdzie w tryb awaryjny
    szukam na forach odpowiedzi jest mnóstwo przypadków tej usterki ale zero rozwiązania proszę o pomoc jeżeli ktoś to już naprawił swojego mercedesa
  • Poziom 3  
    Przyłączam się oczywiscie do pytania i czekamy na pomoc (W209, CDI 320)
  • Poziom 34  
    wyciągnięty łańcuch może to powodować, wymienić rozrząd trzeba.
  • Poziom 6  
    Ja wymieniłem nastawnik turbo zero poprawy potem rozebrałem kolektory wyczyściłem i zregenerowalem cięgna bez rezultatu wymieniłem siłownik klap i było dobrze przez miesiąc teraz to samo dzisiaj podmienilem czujnik spalin koło EGR ale podłączyłem na zewnątrz silnika stary został na miejscu auto łagodnie szarpało ale jakieś 60 procent mocy po wkręceniu chwilę było dobrze i znowu powtórka z rozrywki a co u Was pozdrawiam wszystkich

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    Łańcuch odpada mam 250000 nalotu z czego ja zrobiłem 50000 a usterkę mam od początku jak go kupiłem w 2016 r szarpnie dwa razy i mogę śmigać 1000 km bez problemu na kompie wyskakuje błąd 2616 czujnik przeciw ciśnienia spalin różnica zbyt niska stawiam na coś związanego z powietrzem doładowania albo z katalizatorem może trochę jest przytkany .Dziwne że wiele osób ma ten sam problem i objawy to musi być jakaś standardowa usterka jak uszczelka pod chłodnicą oleju
  • Poziom 16  
    U mnie łańcuch skończył się przy 200tkm ,napinacz nie był w stanie już go napiąć (łańcuch duplex) OM642.
    Z tego co zaobserwowałem w moim , a wszystko pada w tym silniku po kolei (Składany w USA),
    to szarpanie silnika podczas przyspieszania powoduje tylko niewłaściwe ciśnienie doładowania .
    Pierwszym razem był to zawalony dpf , a drugim popękane druciki w nastawniku turbo .
    A tutaj widać przez korek wlewu oleju widać wysunięty na maxa napinacz (200tkm)
    Mercedes C320 CDI (W203 2006r. - Błąd P2616 - chwilowy brak mocy silnikaDSC_05..JPG Download (2.83 MB)
    :
  • Poziom 6  
    Witam moja 211 nie posiada DPF mam tylko katalizator tak wyszedł oryginalnie z fabryki dla mnie dziwne że tak wiele osób ma ten sam problem z autem które ma DPF czy kata ale zgadzam się że chodzi o coś z doładowaniem stawiam że coś z klapami, bo właściciele Sprinterów z tym silnikiem nie mają takiego problemu a mają ten sam silnik tylko bez klap.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Miałem odpiętą jedną stronę klap w pozycji zamkniętej i nie powodowało to szarpania .
    Odkręcony korek wlewu oleju nie skacze na ciepłym silniku ?
  • Poziom 6  
    Witam może ktoś wie czy sprężyna od silniczka klap trzyma otwarte klapy czy zamknięte
  • Poziom 16  
    Robi 405 napisał:
    Witam może ktoś wie czy sprężyna od silniczka klap trzyma otwarte klapy czy zamknięte


    Trzyma otwarte.
  • Poziom 6  
    Dziękuję sprawdzę co będzie się działo jak zostanie podpięty stary silniczek na zewnątrz i klapy będą cały czas stały otwarte pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Wymontowałem klapy i to nie pomogło. Jest tak jak wcześniej. Chłodniczka oleju tez uszczelniona
  • Poziom 6  
    Witam ma ktoś jakiś pomysł za co się zabrać? Na razie kupię inne turbo z nastawnikiem i będę testować co się dzieje
  • Poziom 3  
    Niezapomnij napisać jak Ci się uda usunąć problem:)
  • Poziom 6  
    Witam byłem po turbinę i na miejscu właściciel firmy sprawdził turbo mówi że z turbiną wszystko ok takie objawy daje uszkodzony czujnik spalin przy EGR zamówiłem czujnik i będę testować powiedział też że trzeba sprawdzić kolektory wydechowe , uszczelka przy turbinie i plastik łączący turbo z filtrami czy są szczelne dam znać co się dzieje pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Mi zaczął się dodatkowo wyświetlać błąd czujnika pod pedałem gazu
  • Poziom 6  
    Panowie dotarł czujnik spalin , wczoraj założyłem i dzisiaj przejechałem trasę do Poznania odpukac w niemalowane na razie chodzi pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Daj znać za jakiś tydzień czy wszystko ok:)
  • Poziom 6  
    Witam panowie radość nie trwała długo dziś rano powtórka z rozrywki ale jest poprawa szarpie lekko i płynnie a jak wkręcę go na obroty delikatnie to za chwilę jedzie normalnie . Brak pomysłów pozdrawiam