Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a6 c4 2.8 v6 AAH - Brak iskry, moduł zapłonowy

deny170980 09 Maj 2017 19:21 1299 4
  • #1 09 Maj 2017 19:21
    deny170980
    Poziom 3  

    Witam wszystkich. Audi przestało zapalac po wstepnej diagnozie okazało sie ze niema iskry. Kontrolka z imo. gasnie po przekreceniu stacyjki,pompa paliwa działa i podaje paliwo na listwe ,wszystkie 3 czujniki predkosci obrotowej silnika tj 2 na wale(te dwa były wymieniane na nowe 2lata temu) i jeden na wałku w głowicy daja impulsy na srodkowym przewodzie.Mój Vag nigdy nie połaczył sie z tym silnikiem wiec sprawdzenie błędów odpada.Pytanie mam o moduł zapłonowy ten na podszybiu.Od strony trzech pinów ma po zapłonie napiecie po 12.1v na kazdym,od strony czterech pinów niema go wcale nawet przy kreceniu silnikiem czy tak powinno byc?(mierzone na kablach przy wtyczkach)Ten moduł ma oznaczenie 4a0905351.Bezpieczniki trzy przy ecu pod nogami pasażera są ok

    1 4
  • #3 10 Maj 2017 11:33
    deny170980
    Poziom 3  

    no moduł podobny, tylko nie rozumiem tego opisu
    Dodano po 15 [godziny] 27 [minuty]:
    Audi a6 c4 2.8 v6 AAH - Brak iskry, moduł zapłonowy Moze ktos wie jak powinien działac ten moduł.Ja po przekreceniu stacyjki mam napiecie na e1 e2 e3 po 12.1V po drugiej stronie modułu mam na czterech pinach 0

    0
  • #4 16 Maj 2017 23:35
    deny170980
    Poziom 3  

    Pisze bo moze sie komus przydac. Problem rozwiązany ,udało sie podłaczyc vaga .Wyskoczyły dwa błędy jeden to czujnik wału korbowego a drugi to czujnik wałka rozrządu (zwarcie do masy). Błąd pierwszy wynika z drugiego, zwarcie w czujniku wałka rozrzadu.Z ciekawostek mierzyłem ten czujnik zwykłym miernikiem na srodkowym przewodzie imulsy były o dobrym napieciu tylko złym czasie zbyt szybko,na zwykłym mierniku usterka czujnika praktycznie nie do wykrycia. Czujnik wymieniony ,silnik zapala szybciej i chodzi rowniej na biegu jałowym niż przed wystąpieniem usterki. Wnioski z tego takie jak masz przebieg orig. powyzej 250 tys km. to wymien sobie czujniki wału i wałka przy jakiejs okazji koszt to 500 zł a spokój swiety, rowna praca silnika i zapala od pierwszego

    0
  • #5 17 Maj 2017 07:39
    ociz
    Moderator Samochody

    Tam od oparów oleju i temperatury izolacja się sypie w tych czujnikach i zwierają. Miernikiem tam się nic nie mierzy, wystarczy kontrolka LED. Co do błędów to takie same będą też przy przestawionym rozrządzie, i też nie będzie iskry przy braku synchronizacji.

    0