Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja elektryczna - podział mieszkania na dwa mniejsze

MagdaL87 10 May 2017 08:44 2031 6
Computer Controls
    MagdaL87
    Level 2  
    Zwracam się do Państwa z problemem, liczę na pomoc. Dodam, że niestety jestem laikiem w kwestiach instalacji elektrycznych, nie oczekuję szczegółowych odpowiedzi, ale chciałabym poznać zdanie osób znających się na rzeczy.

Kupuję kawalerkę w kamienicy, którą będę chciała podzielić na dwa mniejsze mieszkania. Formalnie mieszkanie pozostanie jedno - jedna Księga Wieczysta. Mieszkania będą wynajmowane. Planuję tam przeprowadzenie kapitalnego remontu.
    Najważniejszą kwestią dla mnie jest rozwiązanie instalacji elektrycznej. Dowiedziałam się, że w budynku nie była wymieniana instalacja i jest jednofazowa, a w mieszkaniu wszystko na prąd - na dwa mieszkania jedna instalacja może tego nie udźwignąć.

Zastanawiam się nad zwiększeniem mocy przyłączeniowej i pociągnięciem instalacji trójfazowej (z podlicznikiem do łatwiejszego rozliczenia najemców).
    Lub - no i nie wiem czy to możliwe :) - rozdział instalacji na dwie i założenie drugiego licznika?
    Czy może istnieje jakieś inne, lepsze rozwiązanie?

Póki co w mieszkaniu nie ma prądu i na początek złożyłabym wniosek w Tauronie o zamontowanie licznika, żeby remont mógł ruszyć jak najszybciej.
  • Computer Controls
    ryszard1955
    Level 20  
    Wystarczy wystąpić do Zakładu Energetycznego z zapytaniem o możliwość zmiany przyłącza na trójfazowe i o odpowiedniej mocy. Oni ustalają warunki.
    Jeśli chodzi o instalacje, to oczywiście można zrobić dwie podobne połączone do jednego przyłącza, ale trzeba też zapytać się w tej sprawie Zakład Energetyczny.
  • Computer Controls
    Turysta_
    Level 13  
    MagdaL87 wrote: