Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford transit V 2.0 86km 2005r

AdrianPec 10 Maj 2017 22:11 1812 1
  • #1 10 Maj 2017 22:11
    AdrianPec
    Poziom 1  

    Witam chce kupić Forda transita z silnikiem 2.0 86km z 2005r 5 generacji czy ten silnik jest wytrzymały i czy jest wadliwy. Dodam że auto ma 220tys przejechane a będę go używał na terenie Katowic do transportu sprzętu do remontu mieszkań więc oko 20-30km dziennie. Proszę o pilną pomoc.

    0 1
  • #2 18 Maj 2017 14:13
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    To jest fordowskiej konstrukcji silnik, rodzina Puma, na tradycyjnej pompie rotacyjnej Bosch VP30. Ma tę zaletę, że te same silniki były stosowane w Mondeo Mk3 do 2006 roku. Potem Ford w Mondeo montował silniki konstrukcji PSA, a w Transicie nadal silniki Puma. Taki Transit ma oznaczenie 2,0 tddi, natomiast najsilniejszy był 2,0 tdci, czyli common-rail - miał 125KM.
    Silnik 2,0 tddi 85KM uchodzi za najmniej awaryjny spośród rodziny Puma, bo jest mało wysilony, a pompa wtryskowa znana od lat. Jeżeli coś leci w układzie wtryskowym, to sterownik pompy (tranzystor nastawnika kąta wtrysku) lub sam nastawnik w pompie.
    Silnik ma rozrząd na łańcuchu, 400 kkm na pewno przejedzie do wymiany, ale bywają przebiegi o wiele większe.Ta wersja silnikowa ma zwykłe, pojedyncze koło zamachowe, odpada więc kosztowna wymiana dwumasy.
    Była jeszcze słabsza wersja 75KM, w zasadzie to samo co 85KM, tyle że nie miał intercoolera.
    Turbina Garretta z zaworem upustowym, czyli najprostsze rozwiązanie, w zasadzie niezawodne. EGR sterowany podciśnieniowo, czasami się przycina - jak we wszystkich autach.
    W zimę pali super nawet po nocy na ostrym mrozie, z pół obrotu, ale nie dogrzewa się, zwłaszcza w jeździe miejskiej. W trasie po dwudziestu minutach jazdy z szybkością ponad 100km/h złapie temperaturę. W temperaturach powyżej zera jest ok, szybciej się dogrzewa. W Mondeo montowano albo grzałki elektryczne dogrzewające płyn zimą, albo niezależne od kierowcy webasto. W Transitach nie.

    Przy spokojnej jeździe szosowej 90-100 km/h mały, krótki Transit 2,0 tddi spali ok. 7l z tym silnikiem, ale w mieście trzeba liczyć 10 litrów. Wersje większe, podwyższone i przedłużone, nieco więcej.
    Jeżeli przebieg rzeczywiście wynosi 220kkm, to jeszcze masz przed sobą dużo jazdy bez większych problemów. Zawsze coś tam wyskoczy, bo auto ma swoje lata, ale to bzdety będą.

    0