Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa C - Zbieżność po wymianie drążków i końcówek drążków kierowniczych.

Coremeil 11 May 2017 12:16 3495 6
  • #1
    Coremeil
    Level 15  
    Witam, jakiś czas temu wymieniłem drążki kierownicze i końcówki drążków kierowniczych w Corsie C.
    Liczyłem obroty oraz mierzyłem długość drążka z końcówką.
    Po wymianie jeździło się nawet ok ale chcąc ustawić zbieżność pojechałem do stacji kontroli pojazdow w celu ustawienia zbieznosci.
    Panowie założyli jakieś urządzenia na oba przednie koła(kiedyś jak ustawiałem zbieżność to ustawili na 4 koła) i kręcili dobre pół godziny po czym pokazując mi kąty na komputerze powiedzieli że jest idealnie.
    Wyjechałem i się okazało że by jechać prosto musze mieć kierownice skrzywioną dobre 20 stopni bo mnie znosiło w prawo. Zrobiłem kółko na rondzie i wróciłem na stacje.
    Powiedzieli mi że coś jest nie tak i na nowo ustawią. Słyszałem że podobno przedni zderzak mam za nisko i jakieś czujniki mogą mieć problem w tym urządzeniu do ustawiania zbieżności.
    Ustawili mi i jezdze juz dobre 2 tygodnie.
    Auto jedzie prosto jak jade sam. Z pasażerem już znosi lekko w prawo. (może to wina tego że większość dróg jest pochylona w prawo by woda spływała)?
    Zauważyłem też że jak jade powoli po parkingu to skręcając w lewo bardzo lekko kierownicą się kręci(wręcz sama się dokręca) a w prawo normalnie.
    Czy to są objawy źle ustawionej zbieżności?
  • #2
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Czy są takie same opony na przedniej osi? Czy ciśnienie jest w porządku? Czy koła mają takie same opory toczenia (hamulce, łożyska)?
  • #4
    Coremeil
    Level 15  
    Koła po podniesieniu lewarkiem auta obracają się luźno.
    Łącznik stabilizatora został wymieniony.
    Na przedniej osi opony jednakowe.
    Wczoraj zrobiłem trasę 300km i przy prędkości ok 100km/h jazda jest bardzo męcząca bo trzeba kontrować kierownicą lekko w lewo.
    Po puszczeniu kierownicy się ona prostuje automatycznie i auto zjezdza z pasa ku poboczu.


    Wydaje mi się że ustawiając zbieżność powinni coś założyć na tylne koła żeby je ustawić prosto względem przednich do jazdy na wprost.
  • #5
    Coremeil
    Level 15  
    Problem rozwiązany.
    Auto czasem dziwnie pływało jakby wiał boczny wiatr. Pojechałem na stacje diagnostyczna i się okazało ze "nowych" tulei wachacza założonych rok temu już nie ma. Nic nie stuka a luz jest ogromny.
    W przyszłym tygodniu wymieniam. Teraz zainwestuje w lepsze części niż rok temu. :-)
  • #6
    DinoTajwan
    Level 2  
    Ile dales za taka zbierznosc wraz ustawieniem kierownicy bo mam tak jak ty po pierwszej probie ze jadac na wprost kierownice mam lekko przekrecona w lewo. Zdarzylem sie przyzwyczaic ale planuje wymienic koncowki drążków i wole zrobic zbieżność
  • #7
    Coremeil
    Level 15  
    Wcześniej płaciłem w różnych miejscach koło 80zł a ostatnio 50zł na stacji diagnostycznej.
    Mechanik sprawdził wszystkie luzy a następnie bez zakładania czegokolwiek na koła pojechał do przodu i do tyłu nad kanałem. Pokręcił chwile i powiedział że zrobione.
    Zazwyczaj zakładali sprzęt na każde koło a ostatnio nie.
    Miałbym wątpliwości czy mi dobrze ustawili ale minęło pare miesięcy a auto jedzie prosto jak nigdy.

    PS. Po przyjeździe do domu patrze pod auto a tam osłony przekładni kierowniczej całe poskręcane. Musiałem sam grzebać żeby to poprawić. Przyjechałem żeby mi ustawili zbieżność to zbieżność ustawili a reszta chyba nie była wliczona w cenę usługi
    I taka fucha zrobiona na stacji diagnostycznej...
    Wyprostowałem i jest ok.
    Corsa C - Zbieżność po wymianie drążków i końcówek drążków kierowniczych.