Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prąd zmienny, ładowanie akumulatora

11 Maj 2017 20:44 2223 15
  • Poziom 12  
    Witam. Miałem mały problem z elektroniką, który udało mi sie rozwiązać, ale w miedzy czasie rozmawiałem z panem ze sklepu elektronicznego i powiedział żebym sprawdził na odpalonym motocyklu nie ma czasem prądu zmiennego, ze powinno pokazywać 0volt. Problem rozwiązałem, ale z ciekawości to sprawdziłem i miernik pokazywał około 26volt, czy wszystko jest okej, czy powinno być coś takiego ?
    motocykl to yamaha dt125
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 12  
    Rozwijając post wyżej w starych motocyklach prąd zmienny trafial do prostownika i wychodził jako stało kierunkowy a następnie do regulatora który nie pozwalał na przekroczenie 14.4v.
    W nowych konstrukcjach obie funkcje spełnia modol.
    Dużo ludzi myli pojęcia zmienny przemienny a dodatkowo myśli ze prąd stały ma zawsze sztywne 12v dlatego poniekąd nasluchales się głupot.
  • Poziom 38  
    lukaszooo napisał:
    prąd stały ma zawsze sztywne 12v

    Sam też piszesz bzdury. Prąd podajemy w amperach nie w woltach.
  • Poziom 12  
    Łatwo się domyślić że chodzi o napięcie.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Moderator Samochody
    lukaszooo napisał:
    Rozwijając post wyżej w starych motocyklach prąd zmienny trafial do prostownika i wychodził jako stało kierunkowy a następnie do regulatora który nie pozwalał na przekroczenie 14.4v.
    W nowych konstrukcjach obie funkcje spełnia modol.
    Dużo ludzi myli pojęcia zmienny przemienny a dodatkowo myśli ze prąd stały ma zawsze sztywne 12v dlatego poniekąd nasluchales się głupot.


    Bzdurki. Ten "motocykiel" ma generator prądu wypisz wymaluj jak chińskie skutery i inne różnego autoramentu "jeździdła". Stosuje się do niego podobne, jeśli nie identyczne regulatory napięcia, z sekcją ładowania i sekcją zasilania przedniej lampy. Napięcie na akumulatorze w żadnym przypadku nie może przekroczyć 14.4V, bo zostanie zniszczony.
  • Poziom 39  
    Nie powiem. Pojęcie DT 125 jest tak ogólne jak np. BMW 320. Tylko znając kod modelu możemy coś powiedzieć, bo DT 125 było wiele rodzajów, a każdy się różnił statorem i zapłonem. Miały światła z alternatora oraz światła z akumulatora w zależności od rocznika.
  • Poziom 43  
    @robokop Podstawowe DWA rozwiązania - swiatla drogowe zasilane bezpośrednio z ,,alternatora", reszta z akumulatora ładowanego poprzez prostownik - regulator ( Moduł typ 1), albo WSZYSTKO zasilane z akumulatora wówczas Moduł typ.2. Oczywiście różni sie to także konstrukcją magneta.
  • Poziom 12  
    Prąd zmienny, ładowanie akumulatora
    Witam. Nie wierzycie więc wysyłam zdj. Prąd stały podczas zapalonego moto 12,2-13,5 ( w zależności od obrotów silnika) a prąd zmienny od 26 do 28/29volt
    instalacja wygląda tak, że z magneta idzie prąd do regulatora a z regulatora do akumulatora..
    I niestety to nie jest bzdura :/
    A chciałbym dodać ze juz mam 3 moduł zapłonowy założony, czy możliwe, że przez to palą mi sie te moduły ? ( kabel od akumulatora jest wpięty do modułu)
    Co się dzieje? Zepsuty regulator ?
    Ps. wersja dtr, a oświetlenie ma osobną cewkę i "instalacje "
  • Poziom 39  
    Tanie mierniki Unit i podróbki Unit to właśnie 2x większy wynik przy badaniu napięcia stałego na zakresie napięcia przemiennego.
  • Poziom 12  
    Chyba, że tak, a już pomijając temat prądu zmiennego, co może być przyczyną właśnie palenia się modułów ? Czy jest opcja, że to wina regulatora ?
  • Moderator Samochody
    Moduły są made in China, więc to że się palą jest normalne. Dodatkowo on ma pracować chwilę i doładować akumulator, rozładowany rozrusznikiem przy rozruchu - czyli przez niedługi czas. A w praktyce, cześć instalacji "bateryjnej" jest obciążona dziwnymi światełkami, lampkami, halogenami itp - tak samo w przedniej lampie ma być żarówka bodaj max 35W, a spotyka się halogeny 55/60 - więc i nie dziwne że całość pada. A jeśli dodać do tego jeszcze wieczne zalanie i ubłocenie, jak przypadku motocykli trialowych - to i dziwić czemu się nie ma. Ciekawe również że elektronika motocyklowa w tych sprzętach jest ciekawie zabezpieczona przed przepięciem - transil, bądź bezczelnie dioda zenera równolegle do zasilania, czasem warystor - przed nim rezystor który ma się spalić jak bezpiecznik, bądź dioda smd, która ma się odlutować i odpaść - więc nic nowego pod słońcem...
  • Poziom 12  
    Miałem na myśli moduł zapłonowy, nie regulator napięcia.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    arkosw napisał:
    Miałem na myśli moduł zapłonowy, nie regulator napięcia.



    Jeśli zapłon jest iskrownikowy (nie zasilany z akumulatora) to przyczna leży w jakości modułów lub niewłaściwym doborze.
    Jeśli bateryjny to jak wyżej + przyczyny wynikające z jednoczesnej niesprawności regulatora napięcia i akumulatora (co skutkuje szpilkami w zasilaniu zapłonu lub zwiększonym napięciem zasilania).