Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Espero 1.5 16v 97r Wyciek oleju

11 Maj 2017 22:24 606 5
  • Poziom 7  
    Witam,

    Jak w temacie, Espero 1.5 16V 97r. wywala olej przez czujnik ciśnienia oleju.

    Historia:
    Podczas jazdy silnik coraz głośniej pracował aż zawory się mocno odezwały.
    Zdiagnozowano wyciek oleju przez czujnik, wywaliło jakieś 2-2,5L (nie pokazało na desce braku ciśnienia bo wypchało wtyczkę z czujnika).
    Dolano olej mineralny :/ (hydrauliczne popychacze, to raczej nie pasuje) nadal słychać było "taniec" zaworów.

    Wymiana szklanek + olej półsyntetyk + filtr + czujnik ciśnienia
    Dodatkowo kompletny rozrząd + uszczelniacze + uszczelki

    odpalił pięknie moc większa jak przed wymianą, no i cudowna CISZA.
    na następny dzień wywaliło ponownie olej przez czujnik oleju. O co chodzi?

    -Odma oleju, od bloku silnika do pokrywy drożna
    -Przejście w pokrywie drożne
    -Odma od pokrywy do przepustnicy drożna

    DWA PYTANIA:
    -co to jest i do czego służy, (zaznaczone na zdj.) prowadzi od pokrywy do przepustnicy 4 cm wężyk.
    W stronę przepustnicy drożne w stronę pokrywy brak drożności
    - DLACZEGO WYWALA OLEJ PRZEZ CZUJNIK??? :/

    Proszę o pomoc bo nie mam pomysłów.
  • Poziom 28  
    Podepnij manometr w miejsce czujnika i sprawdz ciśnienie.Być może zacięty
    zawór w pompie oleju.
  • Poziom 7  
    Sprawdziłem ciśnienie:
    4,3 - 4.5 bara na wolnych po odpaleniu
    5,0 bara 2600 obr
    5,5 bara 3500 obr
    6,0 bara 4000 obr
    po zejściu obrotów na wolne wskazówka manometru wariowała 4,0 - 5,0 bara

    Nigdy nie przerabiałem tematu ciśnienia i nie wiem na jakiej zasadzie działa wspomniany zawór w pompie.
    Myślę że powinien utrzymywać pewne ciśnienie i więcej nie puszczać niż powinno być ale proszę o sprostowanie i wytłumaczenie jeśli się mylę.

    Jakie powinno być ciśnienie w tym silniku bo nie mogę się coś dogrzebać do tej informacji.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Znalazłem że graniczne dolne ciśnienie 3,0 bara na wolnych.
    Gdy jest między 4,0 - 6,0 bara to jest pompa ok.

    To proszę o wytłumaczenie zasady działania tego zaworu.

    Czy możliwe że nowy czujnik był po prostu tak tandetny (oczywiście zamiennik) że go wywaliło ??
    Może by zainwestować i kupić porządny czujnik ??
  • Poziom 28  
    Ciśnienie oleju 1.5 / 900 - 950 (bar/rpm)

    Dodano po 20 [minuty]:

    enndriuss napisał:
    Nigdy nie przerabiałem tematu ciśnienia i nie wiem na jakiej zasadzie działa wspomniany zawór w pompie.
    Myślę że powinien utrzymywać pewne ciśnienie i więcej nie puszczać niż powinno być ale proszę o sprostowanie i wytłumaczenie jeśli się mylę.Znalazłem że graniczne dolne ciśnienie 3,0 bara na wolnych.
    To proszę o wytłumaczenie zasady działania tego zaworu.

    Jest to zawór bezpieczeństwa, zapobiegający wytworzeniu przez pompę zbyt wysokiego ciśnienia, mogącego uszkodzić niektóre elementy układu smarowania.
  • Poziom 7  
    Witam,

    Wydarłem tą pompę na stół rozebrałem ten zawór (złożoność jest zatrważająca :])
    Przemyłem wszystko dokładnie, poskładałem z obfitą dawką oleju, poskręcałem silnik iiiiii ciśnienie identyczne jak prędzej.

    Jak się pytam innych mechaników to twierdzą że ciśnienie jest ok i że to raczej wina badziewnego czujnika.

    Kupiłem porządny czujnik i zobaczę co się będzie działo.
  • Poziom 7  
    Witam,

    po wymianie na lepszy czujnik wszystko jest ok.

    nie warto kupować tanich części.

    pozdrawiam.