Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem ze wskaźnikiem cisnienia oleju i temp silnika :((

dlugiiii 27 Lip 2005 20:21 1431 4
  • #1 27 Lip 2005 20:21
    dlugiiii
    Poziom 13  

    Witam
    Mam problem wskaźnikiem cisnienia oleju i temp silnika.Wszystko było sprawne do czasu kiedy nie zacząłem szukać usterki,ponieważ silnik dziwnie się zachowywał (gasł,spadał z obrotów itp).Rozłączyłem akumulator ,wyjąłem komputer (no ten co steruje silnikiem :) ),rozłączyłem wszystkie wtyczki pod maską i zacząłem każdy przewód mierzyć czy przewodzi do komputera.Powiedzmy wszystkie kable były okej prócz kilku które nie dochodziły bezpośrednio do komputera,więc złożyłem wszystko jak było(wszystkie wtyczki podłączyłem i akumulator na końcu podpiołem).Po zlożeniu przekręciłem stacyjne w pozycje którą się tylko kontrolki zaświecają i nie świeci żarówka od ciśnienia oleju a wskaźnik w przeciągu 10 sek podnosi się do max a później idzie dalej i zaczyna się palić (troche się uzwojenie przysmarzyło ale działa ).Po odpaleniu silnika odrazu wskazówka od temp silnika przestaje się podnosić i opada powiedzmy tak jak ma być normalnie ( nie jestem pewny czy dobrze dziala,bo uzwojenia się nadsmarzyły,ale na oko jest mniej więcej dobrze).Co mogło się stać przez same rozłączenie wtyczek,przemierzenie i złożenie?! Kabel i czujnik od temp silnika jest chyba dobry bo po odpaleniu powiedzmy działa normalnie :(
    Aha...silnik jakby się poprawił ale nie moge stwierdzić bo przejechałem narazie ok 40 km :)
    Dzieki za odpowiedzi

  • #3 28 Lip 2005 15:37
    dlugiiii
    Poziom 13  

    no fakt zapomnialem napisać :cry:
    SEAT CORDOBA 1.6 GLX 1994 (ta starsza wersja) mono wtrysk (jednopunktowy)

    a ten wskaźnik co wyżej pisałem że się podnosi aż się spali to chodzi o temp. silnika

  • #4 28 Lip 2005 23:46
    małek
    Poziom 20  

    to oblookaj zestaw i masy do niego o to wygląda jakby stabiliztor w zestawie podawał zawysokie napięcie - być może obwód kontrolki ładowania gdzieś się zwarł ale i tak musisz przejżeć to co wchodzi do zestawu (masy) jeśli są to być może przy wyjmowaniu umiąchała się złączka w zestawie (coś w stylu zimnych lutów)

  • #5 29 Lip 2005 08:36
    slimshady
    Poziom 13  

    sprawdź koniecznie czy przypadkiem nie zwiera Ci przewód od czujnika temp. na mase . wszystkie brązowe przewody w VW są to masy.(całe brązowe bez pasków ) a co do spadania z obrotów i gaśnięcia to wina silniczka krokowego jeżeli elektycznie jest sprawny a zacina się mechanicznie to środek(mechanika wraz z samym silniczkiem )pasuje od poloneza caro lub plusa z jednopunktowym wtryskiem bosh . jest tylko inny układ elektroniczny i kość przekładałem już środki z poloneza caro do vw golf III działa do tej pory bez zarzutu.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME