Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SKoda Fabia 1,9 SDI - nie działa ABS

Fidelis 13 Maj 2017 19:26 774 13
  • #1 13 Maj 2017 19:26
    Fidelis
    Poziom 16  

    A dokładnie: raz działa, raz nie działa. Wedle uznania.

    Dziś żona zauważyła, że w samochodzie zaczęła świecić się kontrolka sygnalizująca awarię ABS. Nie kojarzy żadnej sytuacji, która miałaby jakikolwiek nawet hipotetyczny zawiązek (grzebanie w elektronice, zwarcie, gwałtowne hamowanie, wymiana płynów, itd).

    Włączyłem silnik, nic się nie świeci. Przejechałem może ze 3-4 km - sygnalizacja zaświeciła się. Zwiększyłem prędkość, zahamowałem gwałtownie i rzeczywiście ABSu nie czuję a gumy piszczą. Wyłączyłem silnik i załączyłem ponownie. Kontrolka nie świeci się. Ponownie przyspieszyłem, znowu po hamulcach - ABS działa. Po kolejnych kilku km sygnalizacja przypomina o awarii ABS.

    Samochód ma ponad 270 tys. przebiegu i na dobrą sprawę pierwszą "poważną" awarię...

    Ma ktoś jakieś pomysły i doświadczenie od czego zacząć diagnozę, gdzie szukać przyczyny lub faktycznego źródła usterki ?

    0 13
  • #2 13 Maj 2017 19:37
    Martak88
    Poziom 10  

    Witam pompa ABS siada dlatego Check raz się zapala a raz nie lub przewód któryś nie łączy diagnostyka wszystko powie. Pozdrawiam

    0
  • #3 13 Maj 2017 19:42
    Fidelis
    Poziom 16  

    Martak88 napisał:
    diagnostyka wszystko powie


    Piszesz o diagnostyce VAGiem ? Od tego zacząć ?

    0
  • #4 13 Maj 2017 19:54
    Martak88
    Poziom 10  

    Tak niech podepną się pod interfejs proponuję jak będzie się paliła kontrolka bez palenia się kontrolki też powinien być zapisany błąd ale rożnie to bywa.

    0
  • #5 13 Maj 2017 22:00
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    Witaj kol. podłącz go pod diagnoskop i powinno pokazać który czujnik fiksuje nic nie rusz więcej, te czujniki są tak zbudowane że mają końcówki magnetyczne i przyciągają różne metale opiłki stąd są zakłócenia i wystarczy to oczyścić

    0
  • #6 14 Maj 2017 10:34
    Fidelis
    Poziom 16  

    Jeszcze jedno spostrzeżenie z dzisiejszej przejażdżki, takiej w celach dydaktycznych: ruszyłem i ZANIM ponownie zaświeciła się kontrolka przy prędkości jakieś 40km/h zacząłem delikatnie hamować . W czasie hamowania, kiedy koła w ogóle nie miały warunków do zblokowania się, pompa zadziałała. Nie znam się, więc może coś mylę, ale jeśli dobrze kojarzę, do kabiny (w chwili hamowania) dochodziły charakterystyczne dźwięki (taki charakterystyczny rodzaj miłego "rzężenia"), które zawsze pojawiały się tylko wtedy, kiedy np. gwałtownie hamowało się tą skodziną na śliskiej nawierzchni. Słowem, pompa działa, tylko nie wtedy, kiedy powinna. Może to będzie jakaś dodatkowa wskazówka.

    Dzięki za info. Dam znać, jak się zakończyła sprawa...

    0
  • #7 14 Maj 2017 10:39
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Czujnik ci świruje. Na 90% pada przedni. Odczytaj usterki testerem i go zmień.

    0
  • #8 14 Maj 2017 19:10
    Martak88
    Poziom 10  

    Tak jak napisałem diagnostyka komputerowa nie jest droga a wszystko załatwi .

    0
  • #9 14 Maj 2017 19:30
    patryk44gks
    Poziom 15  

    Dokładnie tak podepnij interfejs i sie dowiesz prawdopodobnie czujnik w któryms z kol wymiana go lub wyczyszczenie z opilkow zalatwi sprawe

    0
  • #10 15 Maj 2017 13:55
    lukaszzet
    Poziom 12  

    Czujnik na pewno , abs ma autodiagnozę dlatego lampka gaśnie bo problem z czujnikiem występuje pewnie powyżej jakiejś tam prędkości . Ale tylko diagnoza kablem da ci odp który czujnik .

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Czujnik na pewno , abs ma autodiagnozę dlatego lampka gaśnie bo problem z czujnikiem występuje pewnie powyżej jakiejś tam prędkości . Ale tylko diagnoza kablem da ci odp który czujnik .

    0
  • #11 19 Maj 2017 19:33
    Fidelis
    Poziom 16  

    Kupiłem jakiś najzwyklejszy kabel dla modeli VAG do 2004r (VAG KKL) i podłączyłem się do modułu ABS.

    Otrzymałem komunikaty jak w załączeniu. Ponieważ komunikaty nie są dla mnie jednoznaczne, proszę praktyków o pomoc:
    1) czy prawy tylny oznacza koło tylne prawe patrząc NA TYŁ auta, czy to koło tylne ZA kierowcą ?
    2) czy "open or short to B+" oznacza jakieś definitywne elektryczne uszkodzenie, czy zanieczyszczenie czujnika ? Szukać nowego czujnika czy próbować oczyścić ?
    3) no i o co chodzi z tym komunikatem Varing Wheel Speed Impulse ? Znaczenie komunikatu rozumiem, ale jaki ma związek z usterką czujnika ?

    SKoda Fabia 1,9 SDI - nie działa ABS


    Swoją drogą, zanim ożywiłem zakurzonego kompa sprzed 17 lat na Win XP i po którejś z kolei próbie doboru prędkości połączenia dostukałem się do ABS, to jako żywo przypomniały mi się piękne czasy początków internetu w PL, wdzwaniania się do sieci po modemie, prędkości 21kbps i niebagatelnych opłat TP S.A. za każdą minutę połączenia ... tak na marginesie :-)

    0
  • #12 19 Maj 2017 20:28
    andrzej20001
    Poziom 43  

    A szybę jaką otwierasz od swojej strony ??

    0
  • #13 20 Maj 2017 10:35
    lukaszzet
    Poziom 12  

    No prawy tył to prawy tył . za pasażerem .

    0
  • #14 22 Gru 2017 20:36
    Fidelis
    Poziom 16  

    Informacyjnie (może komuś się przyda) - źródłem "głupienia" czujnika ABS nie było uszkodzenie przetwornika. Odklejony był elastyczny pierścień "zębaty"; źródło zmiany sygnału dla czujnika ABS. Po przyklejeniu ABS działa.

    0