Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 - Auto jeździ jednocześnie na PB i LPG. Co jest tego powodem?

13 Maj 2017 21:24 939 15
  • #1 13 Maj 2017 21:24
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 14 Maj 2017 00:27
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #3 14 Maj 2017 09:08
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 14 Maj 2017 09:16
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Brak lpg sterownik przełączy się na pb. Tak to jest

    0
  • #5 14 Maj 2017 09:19
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 14 Maj 2017 09:28
    rafik$
    Poziom 12  

    A po odłączeniu zasilania od centralki gazowej jaki jest efekt?

    0
  • #7 14 Maj 2017 09:30
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 14 Maj 2017 09:36
    andrzej20001
    Poziom 42  

    szpoak napisał:
    Gaz w butli = 50%

    To nie ma znaczenia żadnego jeśli sterownik nie widzi warunków do poprawnej pracy

    0
  • #9 14 Maj 2017 11:55
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 14 Maj 2017 12:02
    robokop
    Moderator Samochody

    Błądzisz. Po wyjęciu bezpiecznika od LPG, sterownik się nie włącza - przekaźniki emulatora pozostają zamknięte, zamykając obwód wtryskiwaczy. Tak samo po zakręceniu butli z gazem - sterownik nie widzi dostatecznego ciśnienia, więc i nie przełącza na "gaz" - silnik pracuje na podstawowym paliwie. Po opisanych objawach trudno dociec, co może być tego przyczyną, tym bardziej bez rzetelnej diagnostyki.

    0
  • #11 14 Maj 2017 12:18
    andrzej20001
    Poziom 42  

    szpoak napisał:
    śmigając na lpg nigdy paliwa nie ubywało

    -To że diody migaja w centralce nie świadczy że auto jedzie na lpg.
    -Raczej wtedy stabilnie świecą.
    -To ze jest gaz w butli nie = ma pracować na lpg.
    -Do warsztatu lpg który serwisuje twój system.

    0
  • #12 14 Maj 2017 13:30
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    szpoak napisał:
    Okazało się że auto pomimo zakręconego LPG nadal jeździ. Spadły obroty z 900 na 770-780, kontorlki LPG zaczęły migać na przemian (wszystkie zielone + na przemian czerwona) + dźwięk piszczenia. Okazało się że auto na włączonym LPG jeździ i silnik nie gaśnie więc zalewa go paliwem.

    Tu jest błąd w Twojej teorii.
    W instrukcji jest napisane że miganie tych diod wraz z sygnałem dźwiękowym oznacza zbyt niskie ciśnienie LPG i przejście na pracę na PB.
    Auto nie może wtedy zgasnąć.

    Jeżeli nadal uważasz że działa na obu paliwach jednocześnie to przy pracy na LPG odepnij wtyczkę od pompy PB.

    Sterownik LPG to Lovato Smart.

    0
  • #13 14 Maj 2017 18:57
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 14 Maj 2017 19:03
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    To normalny objaw. Zakręciłeś zawór, ciśnienie za reduktorem spadło co wykrył czujnik i przełączył na PB.
    Identyczna sytuacja jak przy braku gazu w zbiorniku.
    Sterownik przełączy na PB by silnik nie zgasł i powiadomi Cię o tym miganiem kontrolek i sygnałem dźwiękowym.

    0
  • #15 14 Maj 2017 19:31
    rafik$
    Poziom 12  

    Czy w tej sytuacji (wyłączona instalacja lpg) samochód pracuje na benzynie poprawnie? Utrzymuje wolne obroty? Ma moc-reaguje na pedał przyśpieszenia ? Jeśli tak to dopiero wtedy można zastanawiać się, co jest nie tak z pracą na lpg. Napisz więcej szczegółów, bo na razie to straszny balagan, np. moneta w przepustnicy...

    0
  • #16 14 Maj 2017 19:51
    2920901
    Użytkownik usunął konto