Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa = siłownik centralnego - wymiana siłownika master

13 Maj 2017 23:09 1641 6
  • Poziom 5  
    witam
    opel corsa 2001 r - problem dotyczy otwierania drzwi kierowcy - z pilota nie otwiera i zamyka drzwi kierowcy resztę otwiera i zamyka , z kluczyka otwiera i zamyka wszystkie . Sprawdziłem wszystkie kable , bez przetrać , rozebrałem tapicerkę , wyczyściłem styki dalej nie działa wiec wymontowałem siłownik
    - uniwersalny na 5 przewodów ( alarm montowany fabrycznie w salonie opla ) , podłączyłem go bez zamka i nic nie podnosi wiec diagnoza padnięty siłownik . Zakupiłem taki sam 15 zł z drzwi wychodzi kabel na 5 przewodów czarny,brązowy,biały,zielony,niebieski - podłączyłem kolorami tak jak było wcześniej i efekt taki : jak naciskam na bolec drzwi kierowcy to otwierają się pozostałe 3 drzwi - jak ciągnę do góry czyli otwieram drzwi kierowcy to zamykają się te trzy pozostałe to samo z kluczyka .
    Pytanie czemu nie otwierają i zamykają się wszystkie razem ??? tylko albo kierowcy zamknięte pozostałe otwarte , albo na odwrót .
  • Poziom 28  
    Zamień zielony z niebieskim.
  • Poziom 5  
    niestety nie działa to było by za proste . po zamianie zielony z niebieskim z pilot wszystkie zamki zadrżą ale nie zamykają i nie otwierają , jak podepnę wg.kolorów to z pilota zamykają się na przemian tz. drzwi kierowcy zamknięte - pozostałe otwarte , drzwi kierowcy otwarte , pozostałe zamknięte . Sprawdziłem instalacje jeszcze raz jest ok , sprawdziłem bezpieczniki =ok , rozkopałem te kable koło słupka kierowcy - centralka to OPL 150 wszystkie podłączenia wyglądają prawidłowo ( w końcu wszystko działało) . Dodam jeszcze że jak drzwi kierowcy zamknięte - pozostałe otarte alarm rozbrojony , a jak drzwi kierowcy otwarte - pozostałe zamknięte alarm uzbrojony . Jak podłącze stary siłownik bez zamka to jest tak samo tyle że on się nie podnosi i nie opuszcza .
    Czyżby centralka uszkodzona ? Dziwne bo to ten master steruje pozostałymi - sygnał dostaje ale złącza odwrotnie
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie slave a master tym steruje.
    Master ma 5 przewodów.
    Wygląda na problem w sterowaniu z kluczyka czy bolca bo odwrotnie wychodzą sygnały z mastera.
    Zamień przewody od sterowania czyli biały z brązowym.
  • Poziom 5  
    tak oczywiście moje " przejęzyczenie " master 5 przewodów sprawdzę jeszcze raz biały z brązowym

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    i z bolca ( jak ruszam to jest na przemian ) i z pilota ( jak włączam to jest na przemian ) zmieniałem biały z brązowym ale niestety - sprawdzałem różne konfiguracje i na niektórych się tylko podnosiły ale bez drzwi kierowcy a na innych tylko podskakiwały - tylko jak mam podłączone kolorami to działają wszystkie ale na przemian . corsa = siłownik centralnego - wymiana siłownika master corsa = siłownik centralnego - wymiana siłownika master corsa = siłownik centralnego - wymiana siłownika master
    tak to wyglada - ten siłownik to jest stary wymontowany - nowy wyglądał tak samo i miał takie same kolory przewodów . Gdyby nie było tyle kombinacji to wymontowałbym ten nowy jeszcze raz .
    z drzwi wychodzi 5 żyłowy przewód niebieski , zielony , biały , czarny , brązowy - gdym mógł jakoś sprawdzić co jest na którym przewodzie to wtedy mogę kupić 2 taki siłownik i go rozebrać wtedy by było jasne ( może ten nowy w środku ma inaczej ? )
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Na początek odłącz biały i brązowy przewód od tego nowego siłownika. Czarny podaje masę do przełącznika, który znajduje się w siłowniku. Nie musisz go odłączać. W zależności od położenia głowicy siłownika, przełącznik zwiera czarny przewód z brązowym lub białym.
    Spróbuj sterować pilotem. Jeśli siłownik porusza się odwrotnie niż pozostałe to zamień przewód niebieski z zielonym.
    Jak będzie poprawnie działać z pilota to dopiero próbuj podłączyć biały i brązowy przewód. Jeśli zamki będą samoczynnie otwierać się i zamykać to zamień brązowy z białym.
    Pamiętaj też, że siłownik nie zamocowany często "odbija" czyli dochodzi do krańcowego położenia, a gumowa osłona cofa go i przełącznik w środku może dać sygnał do przejścia w drugie położenie.
  • Poziom 5  
    nooo kolego "BRAWO TY " bardzo dziękuję za tak dokładny opis - wykonałem wszystko tak jak napisałeś :
    1. odłączyłem biały i brązowy - steruję pilotem porusza się odwrotnie
    2.zamieniłem niebieski z zielonym - steruje pilotem jest dobrze
    3.podłączam biały z białym brązowy z brązowym - zamki samoczynnie zaczęły się szybko otwierać i zamykać
    4.zamieniłem biały z brązowym - WSZYSTKO DZIAŁA JAK NALEŻY
    jeszcze raz wielkie dzięki .