Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter |Zipp GP500 - ładowanie aku za słabe

pawlo1809 14 Maj 2017 08:04 1344 5
  • #1 14 Maj 2017 08:04
    pawlo1809
    Poziom 11  

    Witam dostałem do naprawy skuter jak w temacie , właściciel narzekał na szybko rozładowujący się aku. Po pomiarach woltomierzem, wyszło ; na kablach wychodzących z prądnicy (2000rpm) ok 20V,,,(6000rpm) ok 40v. Na aku nie zależnie od obrotów 12.2v (aku naładowany z prostownika). Wszystko mierzyłem bez włączania świateł. Po włączeniu świateł na aku prąd spadał do 11v niezależnie od obrotów, aż do całkowitego rozładowania aku. Wymieniłem iskrownik i regulator napięcia na nowe takie jak były fabrycznie zamontowane , dla pewności sprawdziłem wcześniej instalację pod kontem uszkodzeń (przetarć i poprawności podłączeń według schematu) wszystko było ok. Po wymianie z prądnicy na jednym kablu (2000rpm) miałem ok25v i(6000rpm) ok40v na drugim ok 40v i 60v. Na a aku (naładowanym) (2000rpm) ok 12.8v (6000) ok 13.5v (bez włączonych świateł). Po włączeniu świateł ładowanie aku spada do 11v i cała historia ,się powtarza. Teraz pytanie co dalej z tym robić , czy szukać innego regulatora napięcia (jakiego?) , czy jakiegoś wydajniejszego kompletu (iskrownik i regulator). Może miał ktoś podobny problem ? i go ogarną. Może jakieś części z mocniejszych modeli które by podeszły bez większych kombinacji.

    0 5
  • #2 14 Maj 2017 08:29
    web69
    Poziom 27  

    Światła z akumulatora czy z alternatora? Odłącz regulator i podłącz bezpośrednio żarówkę 24V
    60W do alternatora i wtedy mierz napięcie (AC). To wiele wyjaśni.

    0
  • #4 14 Maj 2017 17:34
    Staszek49
    Poziom 34  

    Sprawdź, czy nie zamieniono kabelków z alternatora do wtyczek oraz po drodze np. do regulatora i czy są "czyste" styki. Ponadto b. ważną sprawą jest "masa" w pojeździe, sugeruję wykonanie nawet dodatkowej do (kartera) silnika i o odpowiednim przekroju przewodu. Z uwagi, iż jest to pojazd wiadomej produkcji, może kolejny raz podmień regulator, ale na sprawdzony w innym skuterze.

    0
  • #5 14 Maj 2017 19:22
    pawlo1809
    Poziom 11  

    Kable i wtyki są ok to jest prawie nowy skuter (niecały rok) właściciel stracił gwarancje bo sam włożył łapki do naprawy. Podejrzewam że zrobił zwarcie lub odwrotnie podpioł aku bo bezpiecznik był zadrutowany i tym uwalił stary alternator i regulator. Myślałem że wymiana rozwiąże problem ale lipa wyszła. Masę oczywiście mogę dorobić , co do regulatora nie mam skąd podmienić, dlatego myślałem żeby dokupić (reg i alternator) coś o większej wydajności. Jak odepnę masę od regulatora ładowanie wzrasta na wolnych do 13.5v a przy 6000 ok15v , ale na światłach dalej jest dużo za niskie.

    0
  • #6 05 Cze 2017 19:49
    pawlo1809
    Poziom 11  

    Witam trochę mnie nie było , ciężko było się dogadać z właścicielem tego skuterka, ale jakoś w końcu poszło. Dodatkowa masa nic nie wniosła. Odłączenie masy od regulatora na dłuższą metę taż lipa bo pali cdi. Pomierzyłem napięcia z 24v (55w) żarówka kabel biały 2000rpm ok 15v 6000rpm ok 45v , kabel żółty 2000rpm ok 16v 6000rpm ok 35v powyżej 7000rpm pali żarówkę. Winowajcą wydaje się być regulator ?

    0