Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Łączenie elementów wykonanych ze szkła

14 May 2017 15:00 11751 135
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • #2
    jaszczur1111
    Level 33  
    Nie próbowałem ale na logikę to nie będzie mocne połączenie. Rozumiem że typowe spawanie czyli nadtopienie obydwu części szklanych nie wchodzi w grę ze względu na zbyt wysoką temp. ?

    Poxipol przeźroczysty ?

    Proponuję byś zadał pytanie przedstawicielowi firmy Chester Molecular. Już parę razy uratowali mi tyłek więc może i Tobie coś znajdą.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    kkknc
    Level 43  
    Są kleje do szkła, akwarium. W latach 70 kleiłem zbiorniki Hermetykiem. Odporny na temperaturę i chemikalia oprócz alkoholu.
    Nie podałeś jaki dodatkowych informacji do czego to. Może po prostu całe gotowe naczynie. Albo wspomożenie się jakąś metalową ramką tak jak kiedyś się robiło akwaria.
    Podaj jakieś szczegóły do czego to jakie naczynie na co.
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    Hermetyk to nie silikon. Nie wiem jak jest z dzisiejszym Hermetykiem które można kupić w sklepie. Kiedyś tym klejone były zbiorniki do testowania chyba ciśnieniowego węży. Na eksport to szło.
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    kkknc
    Level 43  
    Wpisz w wyszukiwarkę hermetyk i powinna się pojawić.
    Są też kleje utwardzane UV właśnie do szkła i metalu. Jakąś tam odporność na chemikalia mają może też ten spróbujesz.
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    kkknc
    Level 43  
    Jest też taki fajny klej z Wurtch K+D w zasadzie nie ma czegoś co by nie skleił. Naprawdę świetny klej.
    Co do Hermetykiem to niestety nie zagwarantuje ci że to teraz to to samo co kiedyś. Podobny do Hermetykiem jest też szczeliwo do silników z Wurtch.
    Wiesz zawsze możesz skleić małe kawałki kontrolne i wsadzać do różnych specyfików w który ma to pracować. Nie musisz od razu gotowego produktu robić.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    landy13
    Level 31  
    atom1477 wrote:
    Gdyby nie to drugie naczynie w środku to mógł bym użyć zbiornika na wino (wtedy z każdej strony było by przezroczyste co by mi nie przeszkadzało).
    Masz na myśli tzw. balon/gąsior? Jeśli tak, to można odciąć górną część z wąską szyjką i mamy gotowy zbiornik bez klejenia.
  • #18
    jaszczur1111
    Level 33  
    Bardzo to dziwne że silikon się nie sprawdził. Proponuję taki czerwony, motoryzacyjny do wysokich temperatur. Musi trzymać szkło. Szkło oczywiście odtłuszczone, zmatowione i suche. Tak jak ktoś zauważył jest odporny chemicznie na większość rozpuszczalników w tym na benzynę. Z tym lutowaniem to chyba jakaś lipa.
  • #22
    rb401
    Level 38  
    atom1477 wrote:
    ale jedna ścianka ciągle musi być przezroczysta. Czyli w praktyce chyba tylko szklana.


    Zależy jaka ta przezroczystość ma być. Polipropylen od biedy w cieńszych warstwach jest przeźroczysty. A pozostałe cechy ma świetne do tego zastosowania, jak wyjątkowa odporność na rozpuszczalniki, łatwość trwałego, odpornego łączenia (spawanie gorącym powietrzem) .
    Przykładem przeźroczystości PP, który każdy ma gdzieś pod ręką jest pudełko cake na CD.
  • #23
    WędkarzStoLica
    Level 31  
    Polipropylen chyba nie jest odporny na nitro.

    Ja bym spróbował z metalu na tyle grubego, żeby się nie odkształcał, wyciął otwór i zrobił ramkę z też grubego metalu, między ściankę a ramkę wkładasz szybę, śrub jak najwięcej i powinno trzymać. Tylko trzeba się zastanowić nad uszczelką.

    Guma prawdopodobnie nie wytrzyma. Może jakiś sznurek? Uszczelnienie samych śrub to już nie problem.

    Na podobnej zasadzie jak szyba w kominku, tylko więcej śrub dla zwiększenia szczelności, a i im grubsza szyba, tym mocniej będzie można skręcić.
    Im równiejsza i gładsza ściana (okno) metalowa, tym łatwiej będzie uszczelnić.

    Jeśli te okno nie musi być dużych rozmiarów, to zadanie będzie łatwiejsze.
    Można tak równą i gładką powierzchnie zrobić, że wtedy wystarczy bardzo cienka uszczelka. A może z cyny? ona jest dosyć miękka i powinna się ułożyć/ścisnąć.
  • #24
    User removed account
    Level 1  
  • #25
    Piotr Sz.
    Level 14  
    Myślisz, że to szkło na górze będzie na tyle chłodne, żeby rozpuszczalnik się skraplał?
    Całą "skrzynię" zewnętrzną ja zrobił bym z blachy i to jak najciemniejszej.
    Jeśli to mają być rozpuszczalniki organiczne typu aceton, alkohole, lub benzyna to ta szyba powinna być dobrze chłodzona. Jeśli to ma być napędzane energią słoneczną to myślę, że odparowywanie tego rozpuszczalnika ze szkła będzie szybsze niż z tej wanny.
  • #26
    User removed account
    Level 1  
  • #27
    jaszczur1111
    Level 33  
    Zewnętrzne naczynie powinno być nie czarne tylko dobrze chłodzone żeby się rozpuszczalnik skraplał. Na samej szybie pewnie też się skrapla ale najwięcej na chłodnych ściankach.

    Ta szyba mogłaby leżeć na ramie stalowej z rantem a uszczelniniem mogła by być
    zwykła cyna o okrągłym przekroju i szyba by na niej leżała dociskana własnym ciężarem. Warunkiem powodzenia jest dokładność wykonania ramy.

    Poszukaj profesjonalnego rozwiązania w firmie Chester tak jak pisałem. Dzwoniłeś do nich ?
  • #28
    User removed account
    Level 1  
  • #29
    Jarosx9
    Level 35  
    Między górną pokrywą a spodem zrób "plastikową" (wyciętą z baniaków od nitro/rozpuszczalników itp.) wymienną uszczelkę, a szkło mocuj dociskowo np. za pomocą dwóch sprężynujących blaszek (plus ewentualnie reg. docisku) jak np. w niektórych słoikach do weków. Mocowania sobie dospawasz po bokach.
    I tak zapewne maszynerię trzeba będzie czyścić, więc zdejmowalna góra będzie wskazana.
  • #30
    User removed account
    Level 1