Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamiennik zasilacza 5,6V 700mA

14 Maj 2017 22:19 1014 19
  • Poziom 2  
    Witam

Potrzebuje kupic 20 zasilaczy do Lasera budowlanego "Spectra LL400"
    Na stronie sklepu znalazlem co szukalem ale w zaporowej cenie 47£.
    http://www.laser-level.co.uk/products/accessories/spectra-battery-charger-5-6v.html

Zasilacz laduje 4 akumulatorki R20:
    http://www.laser-level.co.uk/spectra-q103311-rechargeable-battery.html

Jestem kompletnie zielony w tym temacie, moge uzyc np. 6V 500mA?
    Czy nie pozostaje nic innego jak te 5,6V 700mA ?

Pozdrawiam.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Obawiam się że musisz popracować nad tym tematem. Sam zasilacz najprawdopodobniej jest tu stabilizowany na poziomie 5,6V. To jest napięcie 4 rech naładowanych ogniw. Jeśli dasz 6V lub co gorsza niestabilizowane 6 (może być nawet 8 bez obciążenia) wykończysz szybko akumulatory. Prąd ładowania może być mniejszy, powiedzmy 500 mA ale napięcie trzeba ograniczyć. Ja bym zastosował stabilizator typ 7805 a między środkową nóżkę a masę dał diodę krzemową w kierunku przewodzenia.
  • Poziom 12  
    witam. 6v troche za dużo, będa sie szybko ładować ale i nagrzewać. Będzie też większy prąd ładowania. Ten zestaw akumulatorków to 4.8v . Zatem taki 5.6v będzie najlepszy. Będzie wolniej ładował ale dłużej pożyją akumulatorki. Aku. są 1.2v a nie 1.5v jak baterie
  • Poziom 2  
    W jakim celu dioda ?
    jaszczur1111 napisał:
    a między środkową nóżkę a masę dał diodę krzemową w kierunku przewodzenia.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 34  
    Równie dobrze, możesz kupić 6V i dać diodę szeregowo w kablu przed wtyczką i też obniżysz. Diodę typu schotky. I bez rozbierania zasilacza i dorabiania elektroniki.