Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CZUJNIK AIRBAG (NIE) DZIAŁA OCTAVIA I/GOLF IV/ TOLEDO ITD.

qbac2121 15 May 2017 09:32 2325 2
  • #1
    qbac2121
    Level 1  
    DLA TYCH KTÓRYM NIE LEŻY CZYTANIE MOICH WYPOCIN, W SKRÓCIE:
    Nie mogę usunąć błędu sprawdzonego (wraz z podłączeniem) czujnika uderzenia bocznego kierowcy, czy taki błąd wymaga już CAN-BUSa, albo trzeba zrobić jakiś reset sterownika poduszek?

    Pancjent to skoda octavia 2002r 1.9 tdi 110km, full opcja (może ma to znaczenie).
    Problem jest następujący: raz wyjęte zostały fotele oba, oczywiście auto zostało odpalone bez fotela pasażera i pojawił się błąd poduszek. Auto długi czas jeździło z błędem (paląca się kontrolka). Na dodatek przez dłuższy czas auto jeździło z podmoknietą podłogą pod nogami kierowcy (doraźnie suszoną), gdy wreszcie samochód trafił w moje ręce odrazu usunąłem problem poprzez udrożnienie kanalików odpływowych z podszybia - woda zbierała się i spływała tam gdzie było jej łatwiej (przez wlot przewodów do kabiny), rozebrałem pół wnętrza i nie było już śladu wody. Dodam, że przewody wcale nie były jakoś przegnite, jak i komputer nie był narażony na wodę.
    Gdy wreszcie podpięty został komputer POJAWIŁ SIĘ TRZECI BŁĄD AIRBAG - BŁĄD CZUJNIKA UDERZENIA BOCZNEGO KIEROWCY. Przy próbie usunięcia błąd natychmiastowo się ponowił. Gdy czas później dorawałem się do czujników z obu stron (tym razem na odłączonym akumulatorze) udało mi się zmierzyć rezystancję na czujnikach z obu stron i wyniki są takie same z dokładnością powiedzmy do 10kohm, czyli na przewodzie: masa, bodajże 800kohm między sygnałem a masą i 220kohm na czujniku. Jakiego forum bym nie otworzył, wszędzie piszą: "Podepnij komputer i usuń błąd" Podobno w roczniku 99 stosowano już CAN do samych poduszek. Czy jest możliwe, że mam dostęp do całego silnika poprzez komputer bez CAN-BUS, mogę usuwać błędy silnika, poduszek w fotelach a do usunięcia błędu czujnika muszę użyć komputera z CAN? Czy może poprostu SRS tak długo jeździł z tym błędem, że potrzebuje jakiegoś hard resetu?
  • #2
    autoas
    Level 42  
    qbac2121 wrote:
    udało mi się zmierzyć rezystancję

    To nie jest zapalnik a czujnik więc pomiar rezystancji nie jest miarodajny...jak wiesz gdzie są czujniki to zamień miejscami i wtedy się przekonasz o usterce....
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Wystarczy zwykły KKL, nie musi być nic na CANie.
    Daj cały opis błędu.
    Możesz zrobić jak napisał autoas i wtedy będzie wiadomo czy problem w czujniku czy w instalacji.