andrzej123456 wrote:korowody z antykorozją w pojazdach ,wielka chemia która tak naprawdę niedziała,super brunoxy i inne koksy .
Co o takiej teorii sądzicie
A skąd warstwa cynku czy brunox działa przecież .
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereandrzej123456 wrote:korowody z antykorozją w pojazdach ,wielka chemia która tak naprawdę niedziała,super brunoxy i inne koksy .
Co o takiej teorii sądzicie
andrzej123456 wrote:Nie wspomnę już o elektrolizie h2o na wodór i tlen przecież padnie cały przemysł naftowy a państwa przestaną mieć wpływ ekonomiczny na mieszkańców (poddanych podatników) który przejawia się w cywilizacji obecnej głównie dystrybucją energii i z tym wiązanych podatków .
andrzej123456 wrote:Paliwko to pryszcz a alkohol etylowy (super ekologiczne paliwo)
andrzej123456 wrote:to dopiero paranoja podatkowa -cene u producenta 2 zł za litr w sklepie 50zł /litr.
andrzej123456 wrote:Co o takim rozwoju sytuacji myślicie?
Xantix wrote:Tak naprawdę w energetyce i gospodarce paliwowej nikt nie przejmuje się takimi rzeczami, bo istotny jest nie rachunek energetyczny a rachunek ekonomiczny. Etanol można kupić za 1,7 zł ale żeby uzyskać taką cenę trzeba kupić całą cysternę czyli 30 000 litrów.
andrzej123456 napisał:
Paliwko to pryszcz a alkohol etylowy (super ekologiczne paliwo)
Etanol to guzik nie ekologiczne paliwko - więcej energii się zużywa do jego produkcji niż się otrzymuje.
rafbid wrote:Tak naprawdę w energetyce i gospodarce paliwowej nikt nie przejmuje się takimi rzeczami, bo istotny jest nie rachunek energetyczny a rachunek ekonomiczny.
rafbid wrote:Etanol można kupić za 1,7 zł ale żeby uzyskać taką cenę trzeba kupić całą cysternę czyli 30 000 litrów.
rafbid wrote:Wartość energetyczna benzyny to 32 MJ/l,
rafbid wrote:Czyli etanolu trzeba spalić około 1,5 razy więcej to wyjdzie jakieś 2,59 zł
rafbid wrote:Spirytus ma 96% żeby nadawał się do zasilania silników musi mieć min 99% trzeba go dodatkowo odwodnić nie wiem jaki to koszty....
Xantix wrote:Kolega pomylił jednostki 42 MJ ma jeden kg
rafbid napisał:
Wartość energetyczna benzyny to 32 MJ/l,
A nie bo 42 MJ/l.
Xantix wrote:Z tego co wiem wskaźnik EROEI wynosi on dla samego procesu przeróbki kukurydzy na etanol 1,55, czyli wkładając 100 kWh energii w proces produkcji etanolu otrzymujemy 155 kWh energii w formie wartości opałowej czystego alkoholu etylowego.Jak widać etanol w Polsce nie jest ani ekologoczny a ni ekonomiczny ani "energetyczny"
rafbid wrote:Z moim tokiem myślenia ekologia = rachunek energetyczyn.
rafbid wrote:Kolega pomylił jednostki 42 MJ ma jeden kg
rafbid wrote:Z tego co wiem wskaźnik EROEI wynosi on dla samego procesu przeróbki kukurydzy na etanol 1,55, czyli wkładając 100 kWh energii w proces produkcji etanolu otrzymujemy 155 kWh energii w formie wartości opałowej czystego alkoholu etylowego.
michal284 wrote:"Jaki jest cel stosowania plusa na masie, dlaczego nie można stosować od zawsze minusa ? "
georgesgr wrote:Puki w radiach byly lampy, byl minus na masie. Wprowadzenie tranzystorow germanowych typy p-n-p zmusilo do zmiany polaryzacji instalacji.
georgesgr wrote:Chodzi o potencjał. Też chyba bez znaczenia, jeśli chodzi o korodowanie nadwozia - u nas żre je sól. Wystarczy popatrzeć na auta importowane z krajów, gdzie soli do odśnieżania się nie używa.a z "ranga" (nie wiem, jak po polsku) elektryczna powloki galwanicznej w stosunku do metalu podloza.
robokop wrote:Chodzi o potencjał. Też chyba bez znaczenia, jeśli chodzi o korodowanie nadwozia - u nas żre je sól.
georgesgr wrote:W czasach tranzystorow p-n-p. I to byla glowna przyczyna, dla ktorej plus byl na masie.
georgesgr wrote:robokop wrote:Były produkowany półprzewodnikowy sprzęt radiowy dla pojazdów z "+" na masie.
Oczywiscie. W czasach tranzystorow p-n-p. I to byla glowna przyczyna, dla ktorej plus byl na masie.
Xantix wrote:No, ale dlaczego c 330 miał ten plus na masie?
andrzej123456 wrote:Pan xsantiks-
andrzej123456 wrote:Jeśli nie ma lobby energetycznego
andrzej123456 wrote:)ustawa pierwotna mówiła o cenie zakupu przez państwo -razy 2
andrzej123456 wrote:fotoogniwa -tauron skupuje ale po tyle samo co sprzedaje
andrzej123456 wrote:-bioetanol =z 100 kg żyta =70 l etanolu /100%-jak masz swoje żyto to prawie za darmo
andrzej123456 wrote:masz mały wolny plac nieużytku -stawiasz kolektory słoneczne i zbiornik ciepłej wody(tylko do własnych celów) bo jak cię złapią że sprzedajesz to mogą nawet zamknąć w kryminale a po ulicach prawdziwe /kryminały/ się luzują i nikt ich się nie czepia.
andrzej123456 wrote:Argentyna - w benzynie 40% etanolu
andrzej123456 wrote:-jeśli chodzi o hho to wiadomo że standardowa metoda analizy jest nieopłacalna energetycznie ale jeśli komuś uda się zastosować odpowiedni katalizator to będzie przełom w energetyce światowej-tylko pozostaje pytanie czy obecne lobby paliwowe udostępni ta technologię ludzkości w ramach własnego upadku.
andrzej123456 wrote:-jeśli chodzi o katalizatory stosowane przy produkcji paliw to nie bajki jak pan sam wspomniał wodór produkuje się głównie z paliw kopalnych a opłacalność tej produkcji zawdzięczamy głównie platynie stosowanej jako katalizator.
andrzej123456 wrote:A teraz z własnego podwórka:
-lata 2001 -2005 jeżdziłem na czystym oleju rzepakowym po zastosowaniu właściwej instalacji
-pojazd passat 1,6 d
-2l / oleju=1l/ropa=0,5l/benzyna
-to była jazda prawie za darmo -i po następnej modyfikacji cen ustawowych już się nie opłacało
-spalanie identyczne /mocy o 20% mniej/ zero defektów /jazda poza zimą
-i najważniejsze nawet na mocnym gazowaniu zero czarnego dymu tyko wspaniały zapach frytek
-kto na tym stracił ?- państwo bo ja się czułem znakomicie
andrzej123456 wrote:Kolego że 100 kg zboża można uzyskać 33 l spirytusu. Ze 100 kg ziemniaków 11 l spirytusu a z 100 kg cukru 60 l spirytusu.-bioetanol =z 100 kg żyta =70 l etanolu /100%-jak masz swoje żyto to prawie za darmo ale jak cię namierzą i dowalą karę za brak akcyzy to ci się odechce jeżdzić na ekologicznym paliwie
rafbid wrote:Ale zapewniam że najbardziej ekonomiczne jest lpg.
andrzej123456 wrote:Nie wspomnę już o elektrolizie h2o na wodór i tlen przecież padnie cały przemysł naftowy a państwa przestaną mieć wpływ ekonomiczny na mieszkańców (poddanych podatników) który przejawia się w cywilizacji obecnej głównie dystrybucją energii i z tym wiązanych podatków .
Proszę porównać cenę paliwa i w nim występującego podatku.
Paliwko to pryszcz a alkohol etylowy (super ekologiczne paliwo)to dopiero paranoja podatkowa -cene u producenta 2 zł za litr w sklepie 50zł /litr.
Co o takim rozwoju sytuacji myślicie?