Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Felicia 1,3 mpi - brak iskry na dwóch cylindrach

cacyslaw 15 May 2017 20:26 1890 18
  • #1
    cacyslaw
    Level 9  
    Witam wszystkich. Jestem nieszczęsnym posiadaczem Skody Felicii 1.3 mpi b+g. Problemem jest to, że samochód nie dostaje iskry na dwa cylindry, przez to samochód w ogóle nie ma mocy i chodzi jak maluch :)
    Sprawdziłem już:
    1) - świece są OK
    2) - ciśnienie jest OK
    3) - cewka zapłonowa jest podmieniona i sprawdzona że działa
    Macie jakieś pomysły co może być nie tak?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    cacyslaw
    Level 9  
    Instalacja jest dobra. Czy można jakoś sprawdzić ten sterownik i gdzie on się znajduje?
  • #4
    autoas
    Level 42  
    cacyslaw wrote:
    i gdzie on sie znajduje

    Z całym szacunkiem ale jeśli zadajesz takie pytanie to kompletnie nie masz pojęcia o co kaman i twoje próby diagnostyczne to strzelanie na oślep....
    Auto w swojej komorze silnika jest tak przejrzyste jak na "stole"....daj to komuś do zrobienia...
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Przy lewym kielichu amortyzatora.
    Wystarczy zamienić dwa przewody przy sterowniku lub podpiąć tam diode LED z rezystorem 1kOhm by wiedzieć czy ze sterownika wychodzi sterowanie na cewkę.
    Przydało by się oznaczenie silnika lub rocznik by móc powiedzieć ktore to piny we wtyczce sterownika silnika.
  • #6
    Ireneo
    Level 41  
    Nie wie gdzie sterownik a pisze że instalacja dobra...
  • #7
    cacyslaw
    Level 9  
    grala1 wrote:
    Przy lewym kielichu amortyzatora.
    Wystarczy zamienić dwa przewody przy sterowniku lub podpiąć tam diode LED z rezystorem 1kOhm by wiedzieć czy ze sterownika wychodzi sterowanie na cewkę.
    Przydało by się oznaczenie silnika lub rocznik by móc powiedzieć ktore to piny we wtyczce sterownika silnika.

    Skoda to silnik 1.3 mpi, 98 rocznik.
    Ireneo, za takie komentarze to podziękuję, piszę tu, bo mechanik nie daje już rady jej zrobić,
    autoas, jak masz tak pomagać to lepiej się nie odzywaj.
    Moderated By Pawel wawa:

    Zdecydowanie radzę powstrzymać się z takimi komentarzami. Pyta Kolega o podstawy podstaw, więc albo Kolega sam naprawia, albo mechanik jeszcze "lepszy" specjalista. Opowiadasz waść bzdury, np o sprawdzeniu wiązki. Jak, gdzie, skoro sterownik nie namierzony? Proszę zatem się nie dziwić reakcji doświadczonych Kolegów.

  • Helpful post
    #9
    grala1
    VAG group specialist
    Sterownik Simens Simos.
    ECU - cewka
    71 - 1
    78 - 3
    Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78.
    Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze.
    Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej.
    Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.
  • #10
    cacyslaw
    Level 9  
    grala1 wrote:
    Sterownik Simens Simos.
    ECU - cewka
    71 - 1
    78 - 3
    Zamień ze sobą przewody przy sterowniku silnika, mała wtyczka, piny 71 z 78.
    Odłączenie/podłączenie wtyczki tylko na odpiętym akumulatorze.
    Te przewody odpowiadają za wysterowanie cewki zapłonowej.
    Pewnie sterownik od LPG jest wpięty w sterowanie cewki, przydało by sie odłączyć go bo on może coś mieszać.

    dzieki tobie zajrzalem do komputera i okazalo sie to Skoda Felicia 1,3 mpi - brak iskry na dwóch cylindrach
    wymienie komputer i zobaczymy co bezie ale mam jeszcze pyt anie
    czy trzeba wymieniac jeszcze immobilizer i stacyjke przy wymianie komputera
  • Helpful post
    #11
    grala1
    VAG group specialist
    Tak, trzeba.
    Możesz dać komuś do usunięcia immo lub też spróbować przelutować pamięć i nie wymieniać puszki immo i transpondera w kluczu.
    Zobacz co z wtyczka bo może też trzeba wymienić.
  • #12
    cacyslaw
    Level 9  
    Moderated By T5:

    http://xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.


    znalazlem komputer o takich samych oznaczeniach cz yteraz obejdzie sie bez zmiany stacyjki i imobilajzera
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Obejdzie, o ile przelutujesz pamięć ze starego.
  • #14
    autoas
    Level 42  
    Panowie!!!! jeden "klik" w programie i już działa....żadnego usuwania immo czy przelutowywania...
  • #15
    cacyslaw
    Level 9  
    powiec cos wiecej jezeli mozesz
    Moderated By Pawel wawa:

    Na jakiej podstawie nie obowiązuje Kolegi punkt 3.1.13. Regulaminu? Przypomnę: 3.1.13. Publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #16
    grala1
    VAG group specialist
    Immo1
    Ja to zawsze robiłem wklepując PIN.
    15min na wyciągnięcie PINu jak się ma programator.

    [Select]
    [25 - Immobilizer]
    or in vehicles with Immobilizer included in Instrument Cluster
    [17 - Instruments]
    [Login - 11]
    ## 4-digit PIN ## Enter zero followed by the 4-digit PIN. For example, if your PIN is 1234, enter 01234.
    [Do it!]
    [Adaptation - 10]
    Channel 000
    [Read]
    [Save]
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]
    ## Switch OFF the ignition and after 5 seconds switch it ON again.
    ## Make sure NOT to start the car within the next 2 minutes. After that, try starting the engine


    Dla immo2 piszą że bez PINu ale spróbować nie zaszkodzi.

    Najpierw po nim jedziesz zamiast mu pomóc a teraz poprawiasz innych i nagle będzie miał sprzęt i da radę przez forum.
  • #17
    autoas
    Level 42  
    Co ty wypisujesz...przecież tu tylko sterownik do wymiany a nie immo i klucze......wystarczy jeden klik, to stary ogór....jakie piny?
    Chyba że to wszysko żarty a ja nie załapałem....
  • #18
    johnson255
    Level 17  
    Zamiast kombinować z kompami...najpierw powinienneś sprawdzić modulator benzyna/gaz. Modół który fizycznie przełącza sygnały sterujące cewki. Jak na benzynie to modulator załączy linie 71 i 78 z SIMOSa. Jak gaz to sterownik załączy linie sterowania cewką ze sterownika gazu. Znajdź te linie przed modulatorem 71 i 78 wychodzące z SIMOSa i podłącz do cewki jak fabrycznie było podłączone. Dopiero wtedy sprawdź jak dziala silnik.

    Moderated By Pawel wawa:

    Ostrzeżenie. Wystarczy tego pseudo technicznego bełkotu. Jedna wielka bzdura. Proszę więcej nie udzielać porad w działach samochodowych. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #19
    autoas
    Level 42  
    johnson255 wrote:
    Zamiast kombinować z kompami.

    A widziałeś zdjęcie wyżej?