Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odblokowywanie pierścieni w tłoku poprzez naftę - jak to zrobić?

15 Maj 2017 22:36 23367 37
  • Poziom 21  
    Planuję zalać na dzień i noc cylinder naftą. Podejrzewam zapieczone lub pęknięte pierścienie na tłoku. Powód: kompresja na sucho ciepły silni - 6 bar, po próbie olejowej 12 bar. Jeśli zapieczone - powinno pomóc, jeśli pęknięte - nie. I teraz jak to poprawnie zrobić?

    Planuję: zlać olej, wykręcić świece, zalać cały cylinder naftą powinno wejść ok. 250ml (silnik 1.1 8V fiat punto 1 55KM), zostawić na noc, rano wlać ponownie 250 ml i zostawić na cały dzień. Wieczorem odkręcić korek od olejui zlać naftę z miski. Zalać olejem.

    Czy trzeba tłok ustawić mniej więcej w połowie? Czy wystarczy wbić 5 bieg, podnieść jedno koło i pokręcić nim, a do cylindra wsadzić drut mierząc głębokość?
  • Poziom 28  
    Ludzie. To działało 20 lat temu. Remont lub wymiana silnika.
  • Poziom 21  
    @barteksmrek: auto ma 20 lat więc jeśli to działało tyle lat temu to zadziała teraz jak piszesz. Remont silnika to koszt wartość samochodu. Przekładka silnika to 50% wartości samochodu. Jeśli eksperyment z naftą nie powiedzie się auto może trafić na złom, chyba ze przez kolejne 2-3 lata pojeździ na 3 cylindrach zamiast 4.
  • Poziom 30  
    Teraz sa duzo lepsze plyny ktore mozesz uzyc np carbon cleaner lub nawet wd40 bedzie lepszy niz nafta, zastosuj tez plukanke silnika dodawana do oleju bo tez czysci silnik.
    Musisz wiedziec ze stare silniki czesto chodza dzieki temu ze nagar pomaga jako tako chodzic silnikowi jak go porzadnie przeplukasz to moze chodzic gorzej ;-)
    Powodzonka :-)
  • Poziom 31  
    To działało w epoce kiedy silniki pracowały na superolu.
    Nafta rozpuści tylko miękki nagar. Jeżeli nagar się skoksił to bym zalał silnik nawet zużytym dobrym olejem z dodatkami płuczącymi i po miesiącu jazdy dopiero dalej kombinował z płukankami.
  • Poziom 21  
    Potrzebuję rozpuścić nagar tylko na jednym drugim cylindrze bo jeśli zacznę na całym silniku to może się dla niego źle skończyć. Zatem najlepiej byłoby wlać do niego jakaś substancję czyszczącą i zostawić na X godzin co jakiś czas ruszając tłokiem. Sądziłem że nafta jest najmocniejsza z substancji bo ma właściwości "pełzające" niż np. wd40 czy carbon cleaner zaoferowane przez kolegę @diababg. Wogóle jest coś jeszcze bardziej żrącego koks? Oczywiście założenie jest takie, że spuszczam olej z silnika i wlewam coś do cylindra.
  • Poziom 42  
    Odczytaj sobie skład WD40 z jego karty. Możesz się zdziwić...
    Zwęglone cząstki najlepiej zmiękczają srodki na bazie ługów. Np. Preparaty da szyb komonków, ale niestety w silniku nie da się ich stosować.
    IMHO maszmałe szanse na sukces swojego pomysłu.
  • Poziom 28  
    Podobno pepsi wszystko rozpuszcza. A tak serio są jeszcze preparaty do czyszczenia szyb kominkowych.
  • Poziom 38  
    jack63 napisał:
    Odczytaj sobie skład WD40 z jego karty. Możesz się zdziwić...
    Zwęglone cząstki najlepiej zmiękczają srodki na bazie ługów. Np. Preparaty da szyb komonków, ale niestety w silniku nie da się ich stosować.
    IMHO maszmałe szanse na sukces swojego pomysłu.


    Potwierdzam, kombinacja silnie zasadowych środków myjących i agresywnego zmywacza na bazie węglowodorów (np Gunk) daje dobre efekty.
    Niestety zasady dość dobrze radzą a sobie z aluminium i jego stopami, przy okazji wydzielając wodór. (tłoki)
  • Poziom 24  
    No dobra kol. środki myjące OK. a co dalej z kanałkami smarnymi wału i panewkami, przeca to spływa do tej miski no i jest wtórny obieg i co dalej tłoki czyste pierścienie też a wał korbowy ? obraca się w tej breji , hm. mycie silnika , płukanie kilkukrotne np naftą , hm po takich kombinacjach dojdzie kilku krotna wymiana oleju w przeciągu normalnej wymiany.
  • Poziom 21  
    @strumien swiadomosc : myślę że pierścienie mogą się zapiec od brudu, nagaru i innych rzeczy bo mechanicy mi mówią że jak jeżdże na LPG to to paliwo jest suche. W takim razie nie wiem dlaczego produkuje się takie preparaty jak np. ten. XADO VERYLUBE ANTIKOKS ANTYKARBON AEROZOL 320 ml
    http://sklep-xado.pl/pl/p/ANTYKOKS-Antykarbon-320ml-aerozol/468 który jak czytam:

    Szybko działający preparat do odblokowania pierścieni tłokowych silników benzynowych i diesla. Oparty o receptury własne z wykorzystaniem komponentów Firmy BASF.

    - Usuwa wszelki nagar i odkłady smołowe z płaszczyzn tłoka, tulei i pierścieni.
    - Nie jest wymagana wymiana oleju po jego zastosowaniu.
    - Przywraca swobodę ruchu pierścieniom tłokowym.
    - Oczyszcza tuleje, tłoki, komorę spalania, zawory z wszelkich zanieczyszczeń pochodzących z paliwa i oleju(nagar, koksy, laki, smoły).
    - Wyrównuje ciśnienie w cylindrach.
    - Obniża poziom emisji związków szkodliwych w spalinach
  • Poziom 43  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jak mogły ci się zapiec pierścienie od jazdy, pomyśl logicznie.????

    Silnik ma zarżnięty ale po cichu marzy o cudzie,
  • Poziom 28  
    Czy na wszystkich cylindrach pomiary ciśnienia są podobne? Może się zużył? Ile ma przejechane? Co to jest próba olejowa według ciebie? Nalałeś czegoś gęstego i wiadomo że będzie większe ciśnienie.
    To fiat i silnik możesz kupić za 500zł inny i to 1,4 litra. Ten temat nie ma sensu. Skąd wziąłeś te próby? Kto tak poleca? Skąd wiesz że to nie zawory?
  • Poziom 31  
    8850 napisał:
    Planuję zalać na dzień i noc cylinder naftą.

    To stary sposób na chwycone pierścienie po przegrzaniu silnika . Ale tą operację należy przeprowadzić zaraz po fakcie , jak przegrzanie miało miejsce . I modlić się że to pomoże bez ingerencji . Po czasie to już za późno a i nie wiadomo czy by pomogło zaraz po przegrzaniu/chwyceniu pierścieni . :D

    Kiedyś to zastosowałem gdy straciłem płyn chłodniczy i silnik działał ale czy to nafta była powodem ??? Ciężko potwierdzić . :D
  • Poziom 21  
    @arteksmrek Ciśnienie na cylindrach liczone od strony rozrządu 12-6-12-12 bar po próbie olejowej 12-12-12-12 bar. 2 razy pomiar dla pewności. Punto 1, Silnik 1.1 8V 55KM, przebieg ok. 200 tys. km. PB + LPG Sprawdzane manometrem wkręcanym na gwint, ciepły silnik, gaz w podłogę, wykręcone wszystkie świece. Próba olejowa - 15ml oleju świeżego dolanego na każdy cylinder. Objawy: pali olej, słabo się rozpędza, dmucha w szczelne tłumiki które warczą i brumią (wymienione tłumiki środkowy i tylni u tłumikarza który tylko to robi). Tłumikarz sam zasugerował że układ wydechowy jest sprawny a coś nie tak z komorą spalania, dlatego potem nastąpił pomiar sprężania i miał rację.

    A czy próba olejowa wyklucza np. przebicie sprężania na drugim cylindrze (6 bar) poprzez uszczelkę pod głowicą na zewnątrz bloku?
  • Poziom 38  
    8850 napisał:
    Punto 1, Silnik 1.1 8V 55KM, przebieg ok. 200 tys. km. PB + LPG

    Jak silnik chodzi na gazie, to przypuszczam, że nagar jest już wypłukany. Ja miałem w poldku silnik obrośnięty osadem, a po zagazowaniu, po przejechaniu ok. 20 tys. km wszystkie osady zniknęły. Ale w ciągu tych 20 tys. km trzy razy zmieniałem olej. Mogę też powiedzieć, że po zniknięciu tych osadów wzrosła kompresja na cylindrach, a właściwie to wróciła do poziomu jak silnik był nowy. Tu przypuszczam, że będzie coś poważniejszego, niż zapieczone pierścienie.
  • Poziom 18  
    Kolego 8850 zapieczenie pierścieni występuje zazwyczaj na wszystkich cylindrach. Zapiekają się łącznie z pierścieniem zgarniającym olej. Wtedy pomiar pomiar ciśnienia nie wykazuje błędu jednakże silnik pobiera nadmierne ilości oleju i dymi. Ty masz inną sytuację. Masz padnięty jeden cylinder . Oczywiście możesz zalewać naftą i innymi specyfikami . Życzę Ci powodzenia w tych eksperymentach jednak uważam że masz uszkodzenie mechaniczne tego garnka co niczym nie uzdrowisz . Motor szrot.
  • Poziom 43  
    8850 napisał:
    A czy próba olejowa wyklucza np. przebicie sprężania na drugim cylindrze (6 bar) poprzez uszczelkę pod głowicą na zewnątrz bloku?


    To by było słychać i nie tak prosto przebić się na zewnątrz, po drodze płaszcz wodny.

    No i popatrz rbh tysięcy userów marnowane na niepewną naprawę punta 1100ccm.
  • Poziom 21  
    @strumien swiadomosc : to jest grupa "samochody początkujący" i ja tutaj piszę, nie mechanicy i sewisanci. Przypominam sobie że awaria na cylindrze wzieła się od bogatej mieszanki ładowanej w motor. Najpierw padł komputer od LPG i zalewało gazem. Wymieniłem sterownik. Potem padł zawór ciśnieniowy benzyny i do LPG dolewało benzynę - też gasł i była zbyt bogata mieszkanka. Oba problemy rozwiązałem ale potem właśnie nastapił problem z tym cylindrem. Domniemywam że silnik ani razu mi się nie przegrzał temperatura wody zawsze była w normie co nie oznacza prawidłowej temp. w cylindrze.
  • Poziom 43  
    To weź i nalej na noc nafty, gorzej jak ci zleci do oleju .
  • Moderator Samochody
    Robiłem coś takiego w SC 900 i efekt był zadowalający, przestał żreć olej i wszystkie konie wróciły. Z tym że miałem zdjętą miskę olejową i użyłem sprayu do czyszczenia przepustnic. Z miski nigdy nie spuścisz całego oleju, więc i tego co tam dolejesz.
  • Poziom 43  
    Po LPG silnik czysty. Więc nagaru tam nie ma. Ostatnio koledze w SC900 na szybko dałem głowicę do roboty, miska w dół tłoki wyciągnięte. Ręczna honownica na wiertarkę bo śladu to już prawie nie było, nowe pierścienie. I działa. Kompresja podskoczyła do 11,5 z 6,5-8. Jest równa na wszystkich cylindrach. Oleju trzeba dolewać jakieś 0,5l na 2000km. Silnik niby miał 280tyś.
  • Poziom 28  
    Wałkowanie tematu i nabijanie punktów.
  • Poziom 21  
    @kkknc ciekawa sytuacja, bo jeśli gaz jest suchy to chyba powinno być odwrotnie że jest nagar bo nie ma odpowiedniego natluszczania? Chyba że wyższa temp. wypala nagar? Na forum samochodowym gość jeździł autem na LPG i wyciągnął zapieczone pieścienie na tłokach (jego opis):
    https://www.forumsamochodowe.pl/lancer-1-8-20...pg-spalone-zapieczone-pierscienie-vt78865.htm
    Zdjęcia jego tłoków z zapieczonymi pierścieniami:
    http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2el3yus&s=8
    http://pl.tinypic.com/view.php?pic=oid36r&s=8
  • Poziom 43  
    A powiedz mi co to za stwierdzenie suchy gaz. Wody w sobie nie ma czy co? A benzyna mokra bo ma wodę? Tam odpowiedzi są podane. A ty wychwycileś pierwszą z brzegu która ci pasowała. Nieważne że zła. Ważne że tobie pasowała. LPG jest czystym paliwem w przeciwstawienie do etyliny jak już, a nie benzyny. Typowy LPG zawiera w sobie mieszaninę dwóch gazów i dodatek zapachowy. A oczywiście też wiele innych rzeczy, ale w ilości śladowej. Natomiast etylina to cały przekrój wszystkiego. Po spaleniu masz laki popioły i sądzę.
    Widać to ładnie po czystości oleju. Na LPG jest ładny i czysty. Po 15tyś wygląda jak być zrobił na benzynie 1000km.
  • Poziom 21  
    A czy za brak kompresji na 2 cylindrze 6barów (po próbie olejowej 12bar) może być odpowiedzialna wytarta płytka regulacyjna zaworów obsługująca ta cylinder, czy wtedy zawór ssący nie jest zbyt długo otwarty, czy wręcz przeciwnie? Jeśli tu mogę powęszyć, to ściągnę klawiaturę i sprawdzę szczelinomierzem wartości.
  • Poziom 38  
    Gaz nie tworzy nagaru, bo nie posiada składników, z których w sprzyjających warunkach on by się tworzył, tak jak to ma miejsce na benzynie. Ponieważ na gazie nagar się nie tworzy, to olej jest w stanie wypłukać wcześniej osadzony osad. To, że tworzą się takie osady, to wg mnie winien jest silnik, a konkretnie przedmuchy do miski olejowej na pierścieniach. Do takiego wniosku doszedłem, na podstawie silników w swoich samochodach, a mianowicie. Mój pierwszy maluch z połowy 74 roku (silnik włoski), po 40 tys. km, miał kompresję 11 atm, oleju nie brał, miał kopyto porównywalne później do meganki. Klawiaturę i sam gaźnik były czyste.
    W drugim maluchu już na nowym silniku kompresja była 9.4 i 9.2 atm, oleju chlapał 0.6 litra/1000 (wg instrukcji mógł brać do 0.7 litra), w stosunku do poprzednika muł i już po 20 tys. km klawiatura była obrośnięta. To samo było później z FSO1500 i Poldkiem, z tym że w Poldku po zagazowaniu osady znikły i kompresja wróciła do tej na początku.
    A teraz o benzynie. Dawna etylina (benzyna ołowiowa) była lepsza niż bezołowiowa jeżeli chodzi o tworzenie osadów (nagaru). Przykładem jest dla mnie prymus benzynowy, który na etylinie chodził ok 10 lat i był w środku czysty - żadnych osadów. Wystarczyło że raz nalałem benzyny bezołowiowej i po dwóch dniach przymus przestał działać, mało był kłopot z jego rozebraniem bo tak był zarośnięty w środku. Wypłukać tego się nie dało, trzeba było wszystko skrobać, a nie do wszystkiego był dostęp.
    W zagazowanej corolli wymieniałem trzy wtryskiwacze benzynowe. Pierwszy na gwarancji, więc go nie widziałem, ale dwa następne padły równocześnie zatkały, się nagarem - teraz jak nad tym myślę, to przypuszczam, że przyczyną było to, że były nieszczelne i przy pracy na gazie lekko sączyły i powoli zarastały, przypuszczam że na etylinie by to nie nastąpiło.
  • Poziom 43  
    Te zdjęcia to jazda z uszkodzonym filtrem powietrza i łapie piach i brud.
  • Poziom 38  
    Jak któryś zawór będzie podparty (nie domyka się) lub jest wypalony, to też będzie spadek kompresji, ale próba olejowa wskazuje na pierścienie (brak szczelności tłok-cylinder). Dawniej sprawdzano gdzie jest nieszczelność przez podłączenie sprężonego powietrza do cylindra (przez otwór świecy) przy zamkniętych zaworach i słuchano gdzie syczy lub dmucha - z miski olejowej, z dolotu lub wydechu.