Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 1.8XE - Sterownik siemens 5WK9182 GM09179499

16 Maj 2017 14:30 930 6
  • Poziom 38  
    Witam ma ktoś dostęp do katalogu opla i może sprawdzić co zamiennie za ten sterownik? Czy np. 5WK9182 są zamienne z 5WK9374 lub jakimś innym?
    Pozdrawiam.
  • SterControl
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    zamiast 5wk9182 wrzucasz 5wk91740 i ma latac,operacja z tamtego tygodnia i mam taki jakbys był zainteresowany
  • SterControl
  • Poziom 38  
    Dzięki za odpowiedź, sterownik o takich numerach miałem dostępny od reki, został podmieniony zalogowany ale praca silnika jest na nim taka sama jak na starym. Uszkodzenie sterownika mało prawdopodobne bo objawy są takie same.
  • Poziom 34  
    to wiadome ze nie sterownik,a jaki jest problem?
  • Poziom 38  
    Pisaliśmy już wcześniej ale opiszę ponownie ogólnie auto ma założony gaz, ale pomijam ten fakt chodzi o pracę na benzynie. Objawy:
    auto po nocy zimne odpala od strzału ale pracuje bardzo nierównie i nie ma tego efektu ,,pracy na ssaniu" do tego strasznie szarpie silnikiem i tak jest ok 2 min. Po tym czasie obroty się normują ale nie do końca tak jak powinno być bo dalej szarpie silnikiem o jeździe można zapomnieć jest taki słaby. Odpalenie auta bezpośrednio z gazu powoduje że auto pracuje poprawnie i ma moc dużo większą niż na benzynie. sprawdzone został :
    Ciśnienie na listwie 3,5 bara trzyma cały czas
    świece wymienione, cewka też wymieniona bo stara miała przebicie,
    kompresja 12/13 na każdym,
    wtryskiwacze podmienione,
    dane porównywane z takim samym autem
    przepływka , temperatura wszystkie parametry są identyko tylko różnica jest w niepracujących sondach. Sondy wymienione ale brak poprawy. Symulując pracę sondy w zakresie 0,1-1V sterownik widzi prawidłowe wartości, jedynie do czego na chwilę obecną można się czepić to zaniżona wartość przepływu powietrza bo ok 7kg/h przy mocno rozgrzanym silniku na wolnych obrotach, ale jak pisałem przepływka podstawiona z sprawnego auta podaje takie same wartości jak oryginalna. Co najciekawsze w sprawnym aucie też podaje ok 7kg i jest wszystko w porządku.
    Sterownik silnika podmieniony jak pisałem post wcześniej.
    Jedynie co pozostaje to pomiar wszystkich sygnałów za pomocą oscyloskopu, lub prucie wiązki i szukanie przepięć.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Napisz jaką wartość mają korekty STFT I LTFT .
  • Poziom 38  
    Sterownik oczywiście pasował, auto miało uszkodzoną głowicę.