Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Panele PV: praca na sieć lokalną i dołączenie do sieci zasilającej

okt96 17 May 2017 10:59 2103 10
    okt96
    Level 1  
    Dzień dobry forumowicze! W trakcie moich poszukiwań dotyczących tematu zaprezentowanego powżej, natknęłam się na to forum, i uznałam, iż warto będzie się Was poradzić.

Jestem studentką i za zadanie mam do opracowania taki oto temat:

"Panele fotowoltaiczne – praca na sieć lokalną i dołączenie do sieci zasilającej – możliwości oddawania energii do zewnętrznej sieci zasilania – uwarunkowania techniczne (np. system pomiarowy zużycia/sprzedaży energii), prawne urządzenia, elementy systemu zasilania, moduły automatyki, koncepcje techniczne"

I mimo, iż moje studia związane są z branżą odnawialnych źródeł energii, nie mamy przedmiotów powiązanych z elektroniką, a zajęcia stricte związane z każdym z odnawialnych źródeł energii będziemy mieli dopiero w następnym roku. Niestety, oprócz podstawowej i "suchej" wiedzy o tym, że panele PV produkują prąd DC, który musi zostać przez inwerter zamieniony na prąd przemienny, oraz o możliwościach przesyłu nadmiaru wytworzonego prądu do sieci, nie orientuję się w ogóle w rodzajach inwerterów, producentach, jakie mamy możliwości zarządzania energią itp.

Czy moglibyście mnie jakoś naprowadzić? Bo za każdym razem, kiedy próbuję czytać coś na ten temat, niewiele z tego rozumiem :(
    taniam
    Level 19  
    Witaj.
    W Twoim wypadku należy zastosować rozwiązanie "ON-GRID" z magazynem energii i zapewnieniem zasilania awaryjnego.
    Elementu takiego systemu to:
    - generator PV (panele)
    - inwerter sieciowy i inwerter wyspowy lub inwerter hybrydowy
    - bateria akumulatorów
    - układ pomiaru i sterowania zużyciem energii