Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c360 podnośnik i hydraulika

17 Maj 2017 19:44 1575 11
  • Poziom 1  
    Witam. Czy jest tu ktoś kto by mi wytłumaczył gdzie leży problem i co trzeba zrobić jeżeli mam takie sytuacje:
    _- chce wykiprować przyczępę - kipruje wolno
    - chce owijać sianokiszonkę owijarką - owija wolno
    - jadę z podniesioną maszyną - drążek sterowniczy odskakuje i podnośnik opuszcza mi sprzęt
    - wyłączony ciągnik nie trzyma w górze na podnośniku maszyny tylko ją opuszcza
    pytanie może wydawać się śmieszne ale nie mam talentu do mechanizacji i powoli się wszystkiego uczę...
    Proszę o podpowiedzi kolegów z doświadczeniem Pozdrawiam ;)
  • Poziom 28  
    Witam,
    Sprawdzić pompę , oczyścić filtry . wyregulować mechanizm sterujący, sprawdzić uszczelniacze siłownika , sprawdzić rozdzielacz hydrauliczny.
  • Poziom 5  
    majsterklepka1 napisał:

    - jadę z podniesioną maszyną - drążek sterowniczy odskakuje i podnośnik opuszcza mi sprzęt


    temu winny jest hamulec który znajduję się na dźwigni podnoszenia, trzeba sprawdzić czy tam coś się nie uszkodziło, lub wystarczy dokręcić trochę nakrętkę.
    majsterklepka1 napisał:

    - wyłączony ciągnik nie trzyma w górze na podnośniku maszyny tylko ją opuszcza

    Najprawdopodobniej są do wymiany uszczelniacze na tłoku w plecaku. Gdy będzie plecak zdjęty to warto sprawdzić czy zawór bezpieczeństwa nie jest zacięty i niedomknięty.

    Co do wolnego podnoszenia to najprawdopodobniej pompa jest już zużyta. znajduję sie na dole tylnego mostu pod okrągłą pokrywą, uwaga tam jest 60l oleju.
  • Poziom 24  
    W C360 jest 60 litrów oleju w układzie napędowym ?
    Dziwne ?
    Ale z hamulcem masz rację czasem trza podkładki czy sprężynkę przy dźwigni wymienić.
    Ze słabą hydrauliką najlepiej podjedź do kogoś niech zakręci manometr i sprawdzi jakie jest ciśnienie .
  • Poziom 31  
    Ja trochę z innej beczki, mianowicie próbował kroś uprościć system dzwigni sterujący rozdzielaczem podnośnika?
    Widziałem oryginalny podnośnik z jakiegoś zetorka, tam niema się co psuć giąć czy spadać, to jest tak proste że aż piekne i niezawodne, niema tam też tej małej dźwigienki od podrywania, poprostu koniec z problemami.
    Ten system pseudo wyrywania pługów to wymyślił jakiś czeski inżynier który nigdy nie siedział na ciągniku i teraz wszyscy się męczymy przez niego, polscy niby specjaliści też nie potrafili z tego zrezygnować, przecież żadne większe ciągniki tego nie maja i jakoś żyjemy.
    Chyba się sam za to wezmę.
  • Poziom 31  
    Że elektrycznie?, ee miało być lepiej i prościej :D, jak tylko będę miał potrzebę zdjąć czapkę to bebechy (sprężyny i wodziki) idą pod płot :D bo już mnie to wnerwia, czasem wystarczy podnieść listwy rękami i potrafi się to badziewie pogiąć w starym gracie.
    Z tego co widziałem to trzeba tą obrotową krzywkę przyspawać do osi i to tylko wg niej ustala się wtedy podnośnik, za pomocą głównego wodzika i zabieraka, normalnie jak to zobaczyłem to się uśmiałem jak mogli tak spier...... ten cały system w c360 całkowicie niepotrzebnie, wiem też że da się zrobić na stałe pompę hydrauliki by chodziła niezależnie od wałka tylko jest z tym trochę zabawy, ale da się.
  • Poziom 25  
    A elektrycznie. Nie jest to specjalnie skomplikowane.
    Tam są dwie krzywki. Jedna zamyka i otwiera rozdzielacz w zależności od położenia podnośnika i jego dźwigni. Ona jest na stałe z dźwignią od siłownika. I druga która jest od regulacji pozycyjna/siłowa. Ja swojego czasu miałem to wszystko wywalić w 4011, założyć dwa zewnętrzne siłowniki i rozdzielacz z pływającą. Ale sprzedałem ciągnik.
  • Poziom 31  
    Elektrycznie niby wszystko pieknie ale wrazie czego do kogo odszkodowanie składać ?, jeśli mowa tylko o ręcznym załączaniu cewek to ok nic się takiego strasznego niema prawa stać ale jeśli dorzucisz do tego procesor i potencjometry to wcale to niejest już proste , co jak cię podczas podczepiania maszyny zgniecie, przewody w ciągnikach gniją zadziwiająco szybko, czasem dwa lata i instalacja się sypie w nowym zachodnim ciągniku osobiście widziałem nawet to teraźniejsze wykonanie, poprostu złącza i przewody odpadają.
  • Poziom 12  
    Na początku podłącz manometr na wyjściu hydrauliki. Podejrzewam pompę albo zawór ciśnieniowy. Wszystko jest w tylnej pokrywie pod mostem.
  • Poziom 12  
    Wszystkie przewody są pod podnośnikiem. Należy sprawdzić filtr oleju przed pompą i w plecaku.