Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105.460 2008R. - Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego. ( ubywa płyn)

17 Maj 2017 22:14 6606 15
  • Poziom 4  
    Witam, posiadam 4 dafy, normalna sprawa że gdy się silnik nagrzeje pojawia się ciśnienie tylko że w jednym dafie mam wrazenie ze to ciśnienie jest troche za duże ponieważ osatnio płyn wychodził praktycznie z każdego łączenia przewodów ze zbiorniczkiem (pociły sie przewody), poza tym zjechały mi ostatnio oba dafy w tym samym czasie po 9 godzinach postoju w tym aucie co się nic nie dzieje i nie ubywa płynu nie było wogole ciśnienia podczas odkręcania korka a w drugim po 9 godzinach dalej było ciśnienie i to dosyć duże. Test robiony na zawartość spalin w płynie, korki od odpowietrzania zamienione, pompa wody ma 4 miesiace, zbiorniczek przepuszcza powietrze. Nie mam pomysłu co może byc więcej.... Na org korku od odpowietrzania są parametry od 06-1.5 bar ( wtedy korek wypuszcza powietrze z układu) Czy w układzie musi być ciśnienie a jakby zrobić tak zeby nie tworzyło się ciśnienie wogole??
  • Poziom 32  
    Uszczelka pod głowicą w dafie wytrzymuje około 700- 800 tyś. kilometrów przebiegu i chyba tu będzie przyczyna.
  • Poziom 32  
    Sprężarki nie wziąłem pod uwagę , choć powinienem był.Masz kolego rację , może wpierw sprawdzić ten element.Mam właśnie dafa z rozgrzebanym silnikiem , jutro się przyjrzę jak chłodzona jest sprężarka.
  • Poziom 32  
    Sprężarka jest chłodzona cieczą.
  • Poziom 39  
    To normalne tylko czy sama głowiczka czy cały cylinder, czy jeśli sama głowiczka to jest możliwość przedmuchu? Dwa wyjścia, albo rozebrac sprężarkę i zobaczyć albo:
    na zimnym odkręcić korek ze zbiornika żeby spuścić ciśnienie, odkręciç od sprężarki rurkę wyjściową powietrza żeby sprężarka nie robiła cisnienia (nie sprężaĺa), zakręcić korek na zbiorniku, nagrzać silnik i poczekać do jutra żeby sprawdzić czy pozostało ciśnienie w zbiorniku.
  • Poziom 5  
    Wszyscy, którzy macie Daf-y z 2010-13 roku i zbiera się kompresja, ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym to nie ma wuja we wsi aby powodem tego nie była opadnięta lub pęknięta tuleja na wskutek kawitacji-wypadania cząstek żeliwa w obrębie gniazd cylindrowych pod kołnierzem tulei. Jest to wada tych bloków. W starszych modelach może być opadnięta tuleja na wskutek eksploatacji i tylko frezowanie gniazd pod tuleje nadwymiarowe przynosi efekt.
    Gość z Bielska BiałejDAF XF 105.460 2008R. - Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego. ( ubywa płyn) przyjeżdża, frezuje i po sprawie!
  • Specjalista - DAF Trucks
    to nie kawitacja kolego. Efektem kawitacji są wżery na powierzchni żeliwa przypominające powierzchnię marsa czy piłki do golfa. A tak na nawiasie, to kawitacja powstaje przy styku plynu chłodzącego z wolną powierzchnią tulei. W miejscu gdzie tuleja ma kołnierz jest szczelny styk powierzchni kołnierza w tulei i powierzchni kołnierza w bloku.
    Zjawisko opadania tulei jest spowodowane przez tzw. relaxation - czyli w kołnierzu tulei poddanym naprężeniu ściskającemu, wkutek cykli temperaturowych, zanika napręzenie ściskające i odkształca się plastycznie. To samo dotyczy naprężeń w bloku w obrębie kołnierza.
    Obecne metody stosowane przy projektowaniu silników obejmują symulacje FEA i są w stanie takie zjawisko zasymulować komputerowo i przewidzieć kiedy nastąpi zjawisko zaniku naprężeń wewnetrznych w materianle - o ile wogóle wystąpi.
    Poczytaj sobie na temat relaxation w materiałach a dowiesz się m.in. dlaczego obciążona sprężyna stałym naciskiem, po pewnym czasie robi się niższa... A fakt faktem - jest to wadą tych silników. Wytaczarka jest dostępna wśród narzędzi specjalnych DAF-a, ale jest niebotycznie droga. Widziałem ją już gdzieś w 2013 roku z elektromagnesem do unieruchomienia na bloku... Można podejrzewać tuleje jeżeli auto się przegrzewa. Ale jeżeli po prostu wytwarza się ciśnienie w ukł. chłodzenia i auto nie traci płynu i nie przegrzewa się, to bardziej prawdopodobny będzie kompresor...
  • Poziom 19  
    Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało 900 tys nalotu. Dodam że specyficzne w tym były odgłosy z nagrzewnicy kabiny. Siedząc w kabinie na zgaszonym silniku było słychać bulgocze.
  • Poziom 5  
    szukaj gościa od dafa co frezuje bloki daf pod tuleje nadwymiarowe na allegro albo olx tam znajdziesz namiary.DAF XF 105.460 2008R. - Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego. ( ubywa płyn)




    Moderowany przez T5:

    3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.
    Ban.

  • Poziom 1  
    Witam
    W przypadku cisnienia w ukladzie chłodzenia zapraszam do kontaktu.
    Posiadamy profesjonalną wytaczarke do blokow silnika z nozem dedykowanym do Dafa.
    Dojeżdżamy, mierzymy, w razie potrzeby frezujemy uszkodzone gniazdo bloku.
    Zapraszam do wspolpracy uzytkownikow jak i właścicieli warsztatow.
    Szybko, sprawnie i solidnie
    Waldek Gdansk
    Tel. 603 923 275
  • Specjalista - DAF Trucks
    to efekt erozji metalu wskutek kawitacji. Zjawisko dość powszechne w płaszczach chłodzących silników diesla dużej mocy. Kupcie sobie dodatek - antykawitant do układów chłodzenia.

    https://puredieselpower.com/products/dca4-sup...ine-block-cavitation-preventive-1-gallon.html
  • Poziom 9  
    Tu już antykawitant nie pomoże, za późno! Potrzeba "frezowania pod tuleje nadwymiarowe" DAF XF 105.460 2008R. - Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego. ( ubywa płyn) . DAF XF 105.460 2008R. - Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego. ( ubywa płyn) DAF XF 105.460 2008R. - Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego. ( ubywa płyn) DAF XF 105.460 2008R. - Ciśnienie w zbiorniczku płynu chłodzącego. ( ubywa płyn)
  • Poziom 20  
    Właśnie zgłębiam ten temat i wróciłem do materiałów z czasów studiów. Zjawisko niszczenia powierzchni bloku w tym przypadku to fretting.