Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polo 6n2 1.4 tdi - Niedoladowanie turbiny

nazarr1 17 May 2017 22:29 5916 15
  • #1
    nazarr1
    Level 10  
    Mam mały problem z turbiną w 1.4 tdi z 2000r. Z logów dynamicznych wygląda na niedoładowaną turbinę do około 2500.
    Polo łapie notlaufa, po ponownym odpaleniu jest ok. Vag wywala błąd 17964 - czyli niedoładowanie.
    Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania, sprawdziłem podciśnienia dla pewności wymieniłem wszystkie.
    Sprawdziłem też zawór N75 i działa poprawnie.
    Sprawdziłem też czy sztangi się nie przycinają i wygląda też że jest ok ( strzykawką pompując powietrze chodzi w całym zakresie)
    Logi z grupy 11 wyglądają tak http://vaglog.pl/log-011_x4osf9.html
    Czy może zapchany katalizator może dawać takie objawy
    Podczas szukania przyczyn okazało się że łącznik elastyczny jest lekko dziurawy będę go wymieniał i zastanawiam się czy od razu nie wyciąć katalizatora.


    Może ktoś miał podobne problemy albo będzie mi w stanie coś podpowiedzieć co można jeszcze sprawdzić żeby dojść przyczyny problemu.
  • #2
    Popielaty
    Level 15  
    Przede wszystkim odpiął bym gruchę od sztangi łopatek na turbinie i sprawdził czy w całym zakresie, beż przycięć można nią poruszać, czy łopatki się nie przycinają. Druga sprawa, łącznik elastyczny, jeżeli jest dziurawy spaliny będą uciekały, ale to już jest za turbiną i nie powinno mieć większego wpływu. Zastanawia mnie to niedoładowanie na niższych obrotach, dopiero przy obrotach 2079 jest pierwsza reakcja zaworu N75. Napisz jak robiłeś logi.
  • #3
    nazarr1
    Level 10  
    Sztangi sprawdzałem w taki sposób że podłączyłem strzykawkę i wciskalem tłoczek. Sztangi chodziły w pełnym zakresie bez przycięć.
    Logi robiłem w taki sposób że rozpedzilem się na trójce i gdzieś od 1500 gaz w podłogę i do końca. Samochód był na pewno rozgrzany bo wcześniej przegonilem to na obwodnicy.
  • #4
    Popielaty
    Level 15  
    Napisz jeszcze w jaki sposób sprawdzałeś poprawność działania zaworu N75. Robiłeś VAGiem sprawdzenie grupu 011 w Basic Settings tam gdzie komputer wysterowuje zawór N75 aby cyklicznie otwierał i zamykał geometrię turbiny ?
  • #6
    Popielaty
    Level 15  
    Jeżeli możesz to zrób jeszcze loga statycznego 011 w BS i zobaczymy jak wysterowuje się ten zawór.

    tak jak tu na tym filmiku:
    Link
  • #7
    nazarr1
    Level 10  
    Dopiero dzisiaj udało mi się zrobić logi, poniżej link
    http://vaglog.pl/log-011_xqec3l.html
    Dodam jeszcze że zawsze łapie notlauf jak jest zimny rano, zaraz po ruszeniu. Później w ciągu dnia już jedzie normalnie.
  • #8
    Popielaty
    Level 15  
    Z loga wynika że coś jest nie tak. Czy zawór jest wysterowany na 100% czy na 0% nie zmienia się ciśnienie doładowania. Tak patrzę na ten rysunek i na zdjęcia turbin w necie i wychodzi mi na to iż u Ciebie nie ma geometrii w turbinie, tylko zawór wastegate, którym steruje grucha sterowana nadciśnieniem. Jeżeli masz możliwość podpięcia manometru pod wężyk który dochodzi do gruchy to sprawdź czy pojawia się tam nadciśnienie robiąc loga statycznego 11 BS.
  • #9
    nazarr1
    Level 10  
    Niestety nie udało mi się zdobyć wakuometru ale sprawdziłem czy jest podciśnienie podłączając w miejsce gruszki turbiny strzykawkę. Odpaliłem ponownie BS i grupę 11 i okazało się że nie ma żadnego podciśnienia. Nie ma go też przed n21. Co może być za to odpowiedzialne
  • #10
    żałosna udręka
    Level 33  
    Gruszka sterowana jest ciśnieniem z kolektora, a nie podciśnieniem. Sprawdź czy zawór nie przepuszcza, czy wastgate się zamyka.
  • #11
    nazarr1
    Level 10  
    Sprawdziłem jeszcze raz i u mnie gruszka sterowana jest podciśnieniem, wyciągając z gruszki powietrze, sztangi si ę ruszają. W pierwszym poście źle napisałem powinno być wyciągając powietrze.
    W takim razie co u mnie wytwarza podciśnienie które steruje gruszką. Chyba że źle myślę
  • #12
    żałosna udręka
    Level 33  
    Po nitce do kłębka. Sprawdź skąd poprowadzony jest wężyk. Jeśli dopisze Ci szczęście znajdziesz przetarcie wężyka. Jak nie to wymień zawór. Normalnie podłącza się wakuometr w kilka miejsc, żeby ustalić przyczynę.
  • #13
    nazarr1
    Level 10  
    W dalszym ciągu walczę z notlaufem, n21 wymieniłem i niestety nie pomogło.
    Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania, n21, wszystkie wężyki i dalej błąd wywala.
    Czy może to być gruszka która otwiera zawór nie do końca lub za późno , tzn n21 podaje ciśnienie na gruszkę ale ta się otwiera dopiero przy wyższym ciśnieniu niż powinna
  • #14
    żałosna udręka
    Level 33  
    Przepływomierz sprawdziłeś? Jaki wyrzuca błąd?
  • #15
    nazarr1
    Level 10  
    Wywala błąd 17964 - regulacja cisnienia doladowania mala wartość
    Przepławki nie sprawdzałem, jak może mieć na to wpływ to sprawdzę.
    Dziwnie jest to że zawsze go dusi rano po pierwszym odpaleniu, później po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już jeździ normalnie.
  • #16
    marfur30
    Level 25  
    Sprawdź wężyki podciśnieniowe idące do elektrozaworu z EGR jak i samego EGR-a.