Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawienie wału w kosiarce - Wymiana uszczelki olejowej

18 May 2017 10:33 2649 7
  • Level 10  
    Witam . Posiadam kosiarkę Lider kj480smh-C. Kosiłem nią moze ze trzy razy trawnik i wywaliło mi uszczelkę od miski olejowej i wyciekał olej strasznie , w dodatku kosiarka zaczęła gasnąć i nie dało sie kosić nią . Zamówiłem sobie uszczelkę nową i postanowiłem ja wymienić. Podczas zdejmowania tej miski , nie zauważyłem jak wał wyleciał z osadzenia i teraz nie wiem jak powinien być prawidłowo ustawiony . Dodam , ze zauważyłem kreskę zrobiona czarnym markerem - oznacza moze ona ustawienie tego wału . Ale co z tym wałkiem gdzie jest zamaczany okrągły punkt ? Jak powinny być ustawione względem siebie te dwa walki ? Pozdrawiam i dzięki za pomoc
    Ps . W załączniku sa zdjęcia jak ja to ustawiłem , jesli sie mylę - niech ktoś poprawi jak moze za mnie to ...
  • Level 20  
    Na kole zębatym wałka rozrządu (ten większej średnicy) jest okrągły punkt, umieszczony pomiędzy dwoma zębami. Podobny punkt, wskazujący pełny ząb, powinien być na uzębieniu wału korbowego. Zdjęcia nie pokazują całości uzębienia wału korbowego, zatem albo ten znak jest w części dla nas niewidocznej, albo na kole zębatym leży metalowa podkładka dystansowa i zasłania ten znak.

    Oczywiście możliwe też, że z jakiejś przyczyny znaku na małym kole nie ma. Wtedy ustawienie kół jest możliwe w oparciu o analizę położenia zaworów w stosunku do położenia tłoka.
  • Level 10  
    Witam . Zdjąłem podkładkę , rzeczywiście tam była i nie widziałem tego punktu . Czy powinien być ustawiony tak jak na zdjęciu ? Oraz pytanie dotyczące tego plastikowego trybu na jednym ze zdjęć, w jakiej pozycji powinien być ustawiony ? Bo widzę , że też jest tam punkt . Oraz czy zawory powinny być obydwa wciśnięte tak jak na zdjęciu ?
  • Level 10  
    A ha , podczas obrotu tym wałem , zawory nie poruszają sie - tak powinno być ?
  • Level 20  
    1/ zdjęcie po lewej

    To jest odśrodkowy regulator obrotów. Ten wystający biały cycek powinien przy składaniu przylegać do dźwigni regulatora (stalowy pręt zakończony "wiosłem" czyli taki rozklepany, zagięty pod kątem pręt, który przechodzi przez ściankę bloku silnika). Zazębienie z wałkiem jest dowolne - nie na żadne znaki.

    2/ zdjęcie środkowe

    Te "zawory" to są popychacze lasek zaworowych. W stosownych momentach sterowane są one przez krzywki wałka rozrządu. Jeżeli są one samoczynnie dopchnięte do korpusu silnika, to albo wypadły Ci laski - takie pręty metalowe, albo trzeba odkręcić pokrywę zaworów (puszkę z napisem OHV) i sprawdzić, czy tam jest wszystko w porządku.

    3/ zdjęcie po prawej stronie

    Koła zębate ustawione są właściwie.
  • Level 10  
    Witam . Podkładałem wszystko tak jak być powinno , kosiarka normalnie odpala , za którymś razem ale załapuje . Problem jest w tym , ze traci na mocy jak sie zaczyna kosić po czym gaśnie . Dodam , ze wymieniona uszczelka (Taka jak papierowa, kupiona od producenta ) znowu sie uszkodziła i wywaliło ją w tym samym miejscu co przedtem , co daje efekt wyrzucania oleju i uciekają spaliny tędy. Czym można by zastąpić tą uszczelke , zeby jej nie wyrzucało ? Moze tylko silikonem ? Tak jak w samochodach ?
  • Level 20  
    Oczywiście zawsze istnieje możliwość, że powierzchnie styku miski olejowej i bloku silnika są nierówne i uszczelka ich nie wypełni. Można to zdiagnozować wkładając do bloku np. zaświeconą małą latarkę, założyć miskę i obserwować ewentualne prześwity. Oryginalna uszczelka w normalnych warunkach zdaje egzamin.
    Wychodzi jednak na to, że uszkodzona uszczelka to nie przyczyna, lecz skutek złej pracy silnika (piszesz o spalinach wewnątrz bloku a zatem zapewne o dużym ciśnieniu wewnątrz). Wg mnie na początek należy sprawdzić luzy zaworowe. Ustala się je na zimnym silniku. Tłok w górnym martwym położeniu (GMP) pomiędzy suwem sprężania i pracy (oba zawory muszą być zamknięte). GMP tłoka ustalisz wykręcając świecę i wkładając w otwór np. śrubokręt. Zalecane wartości luzów to 0,10 +- 0,02 mm na zaworze ssącym i 0,15 +- 0,02 mm na zaworze wydechowym. Potrzebny jest szczelinomierz.
    Zakładam też, że tłumik jest drożny.
  • Level 28  
    Jeżeli powierzchnie są zbyt zniekształcone dla uszczelki jest silikon.