Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 2005 460 D12D - Wysokie spalanie, jakie prawidłowe wartości parametrów

18 Maj 2017 10:55 1074 1
  • Poziom 9  
    Witam,

    W moim autku z tygodnia na tydzień wzrosło spalanie. (31,6 => 36), w dłuższym okresie średnia wyszła by ok 32 litrów a teraz średnia wychodzi ok 37 litrów. (ostatnie tydzień 1000 prawie cały czas 24 tony 39 litrów.
    Zrobione:
    regulacja zaworów, pompwtrysków (lekka poprawa w mocy, brak zauważalnej poprawy w spalaniu),
    -sprężarka sprawdzona,
    -brak poważnych wycieków powietrza,
    -kompresja:
    1) 96/ 90/ 100/ 87/ 90/ 88 (63 stopnie, 158 obrotów)
    R 24/ -4/ -22/ 28/ -15/ -11 (po minucie)

    2) regulacja zaworów/pompowtrysków , nie mam danych dokładnych z tego badania, ale wiem, że najsłabszy był 4 cylinder 86% a reszta ponad 92

    3) 85/ 100/ 93/ 93/ 96/ 92 (73 stopnie 155 obrotów)
    R 14/ -9/ -11/ 24/ -9/ -9 (po minucie)

    Jak widac są różnice między badaniami nielogiczne 2 i 3 komresji przerpwadzone w odstępie ok 2 tygodni czasu - w tym czasie nie była zdejmowana nawet pokrywa zaworów.
    Wiązka uszczelniona wcześniej, brak oleju pod plastikowym deklem wzdłóż bloku silnika, wczoraj sprawdzane (3 mies temu był konkretny wyciek z wiązki pompowtrysków i górskiego).

    Jazda testowa:
    cisnienie paliwa bieg jałowy ok 2,9-2,8 ; przy przyspierzaniu z pełnym ładunkiem pod górkę ponad 30 sekund nie spada poniżej 3,6 bara w zakresie 1100 - 1500 - wiem, że nie trzyma parametrów nowej pompki, ale nie wiem czy może to być główną przyczyną?
    Ciśnienie turbo
    prze pełnym obciążeniu powyżej 30 sek wzrasta maksymalnie do 1,82 bara w okolicach 1400 - 1500 obrotów czy to wraidłowa wartość dla tego silnika - nie znalazłem nigdzie wykresu obroty/ciśnienie dla tego silnika :(
    temperatura powietrza filtr/ kolektor:
    na jałowym różnica ok 15-20 stopni między filterem a kolektorem, w czasie w/w jazdy różnica tylko ok 8 stopni na kożyść kolektora
    ciśnienie w skrzyni korbowej - w czasie testu - 0,01 bara ? 8-O
    Ciśnienie oleju prawidowe ok 4 barów, bez skoków,

    Dzięki z góry za wskazówki, szczególnie za te dotyczace prawidłowości wypisanych parametrów i dlaczego są nielogiczne różnice w kompresji auta w tak krótkim odstępie czasu?
  • Poziom 9  
    Problemem okazała się nieszczelność układu dodotowego, dokładnie łącznik między turbo a sztywną rurą. Z jakiś przyczyn dolne mocowanie rury było urwane i odkręcone, a jedno z górnych pękło w miejscu mocowania do bloku. Nagły wzrost spalania mógł być podyktowany tym uszkodzeniem w skutek uderzenia o jakąś nierówność na budowie, lub w skutek braku dolego mocowania pęknięcie i rozszczelnienie nastąpiło pod presją wibracji silnika i czasu. Pierwszy tydzien po naprawie spalanie 30 l/ 100, (30% dystansu 24 tony, reszta 10 ton), czyli zacząca poprawa. By ostatecznie osądzić potrzeba jescze 3 tygodni, ale główny zadany problem rozwiazany, zamykam temat.