Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 1.9 TDI AGR 90KM - drgania/szarpanie silnika na biegu jałowym

karl44 18 May 2017 12:56 3525 2
  • #1
    karl44
    Level 10  
    Witam
    Borykam się z tym problemem od początku roku i nikt nie jest w stanie powiedzieć mi co jest nie tak. Ale od początku. Auto to Audi A3 1.9 TDi AGR (90KM) 1998r 320 tys. (w 100% potwierdzony przebieg).
    Auto kupione w listopadzie zeszłego roku, w grudniu wymiana rozrządu (rolki, pompa wody, pasek itp.) i filtrów oleju oraz paliwa. Świece sprawdzone w zimie - jedna wymieniona.


    Szczegóły problemu.
    Podczas jazdy na biegu jałowym słychać inną prace silnika, a co za tym idzie drgania silnika przenoszone na karoserie i szarpie całym autem. Gdy zatrzymam auto lub zwolnię prawie do zera (ale auto nada się toczy), drgania ustępują.
    Problem ten występował w zimie po rozgrzaniu silnika a teraz gdy jest cieplej cały czas.


    Zakupiłem kabel na Aliexpress i przy pomocy programu VCDS 12 zrobiłem logi statyczne. Błędów w 01 engine nie ma.
    Logi statyczne
    Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_Wry4Tti.html
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_SvaU46o.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_bg3q5.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_2Fu4DB.html
    Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_nV2tdzF.html
    Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_u2jGjU.html
    Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_vGBbd5.html
    Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_50c0x.html

    Basic
    Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_375Euy.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_3H2rd.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_6O97X.html



    Logi dynamiczne:
    Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_12u2i0.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_m1t61P.html
    Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_8kfFW4.html
    Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_s3b0e.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_8CeAvHa.html

    Znajomy podpiął swój komputer z programem delphi i zarejestrował podczas drgań, zwiększoną dawke paliwa na wtrysku sterującym (3) oraz 1. Oraz czujnik położenia iglicy się wychyla bez przyczyny. Zalecił sprawdzić wtrysk sterujący, wtrysk wymieniłem na używkę. Problem nadal występuje.
    Wspominał że może program się posypał w kompie.

    Czujnik EGR, N70 i jeszcze jeden odpiąłem dla sprawdzenia czy to nie one szwankują ale problem nie ustąpił.

    Mam też problem z paleniem na ciepłym silniku, wiem że mapa pompy jest do przegrania ale jakoś sie tym nie przejmuje narazie.

    Auto oglądało kilku mechaników i żaden nie ustalił przyczyny, sam czytam na internecie o różnych przypadkach ale o swoim nic nie znalazłem.
    Ktoś tam mówił że pompa do regeneracji ale skoro silnik pracuje równo (patrz logi) to chyba nie ma takiej konieczności.


    Proszę was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu oraz naprawy.
    Dodam, że większość napraw jestem w stanie sam wykonać. Ale brak mi doświadczenia w diagnozie.
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Uszkodzenie jest mechaniczne.
    Należy oddać auto do dobrego fachowca i powierzyć mu diagnozę, nie wydzwaniając co 1h.
  • #3
    karl44
    Level 10  
    Pudło. Okazało się że nastawnik pompy nie wyrabiał. Przestawiłem dawkę z 2.8 na 3.8 i wszystko jest OK.