Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638

kszychu 18 May 2017 18:06 23445 30
  • #1
    kszychu
    Level 9  
    Witam,
    passat b6 2,0 cbab .
    Problem, brak blokady kierownicy.
    Auto odpala normalnie.
    Po włożeniu kluczyka zapala się kontrolka pomarańczowa kierownicy, która gaśnie po rozruchu silnika. Brak kontrolki kierownicy w kolorze czerwonym.
    Błąd 02638 - Enabling Steering Column Lock
    012 - Electrical Fault in Circuit.

    Sprawdzałem wiązki, wydają się ok.
    W aucie wymianiana była bramka gateway.
    poniżej lista
    01-Engine -- Status: OK 0000
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status:-- Status: OK 0000
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    10-Park/Steer Assist -- Status: Malfunction 0010
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    2B-Steer. Col. Lock -- Status: Cannot be reached 1100
    37-Navigation -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: Not registered 0011
    46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
    52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
    53-Parking Brake -- Status: OK 0000
    55-Headlight Range -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

    Czy uważacie że coś jest źle zakodowane, czy też kolumna do naprawy, wymiany?
  • #2
    kszychu
    Level 9  
    Nikt nic nie podpowie?
  • #4
    kszychu
    Level 9  
    w gateway jeden błąd

    1 Fault Found:
    02638 - Enabling Steering Column Lock
    012 - Electrical Fault in Circuit
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101100
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 54
    Mileage: 159567 km

    Niestety nie mogę się połączyć z modułem
    2B-Steer. Col. Lock -- Status: Cannot be reached 1100
  • #6
    kszychu
    Level 9  
    Witam, sprawdziłem te mikrostyki. Wartości na załączonym 0 Ohm, na rozwartym w granicach 640 Ohm.
    CZy jest coś co powinienem dalej sprawdzić?
    Auto odpala normalnie. Problem tylko z tym że nie załącza nię blokada kierownicy..
  • #7
    DoctorCar
    Level 18  
    Przerobiona instalacja w aucie i nie blokuje teraz blokady. Jest taki trik na padnięte blokady bez ich naprawiania, ale wtedy nie blokuje jej już wogóle, ale pali jeździ i wywala przy gaszeniu komunikat na desce.
  • #8
    kszychu
    Level 9  
    Możesz napisać coś więcej?

    Dodano po 4 [minuty]:

    U mnie jest dokładnie tak jak piszesz. Mam błędy w gateway i w immobiliser. Poza tym nie mogę się połączyć z kolumną.

    Dodano po 7 [minuty]:

    U mnie jest dokładnie tak jak piszesz. Mam błędy w gateway i w immobiliser. Poza tym nie mogę się połączyć z kolumną.
  • #9
    filmik501
    Level 9  
    Witam.

    Czy problem został rozwiązany ? bo mam podobny nie blokuje kierownicy pali normalnie ale mam wywaloną kierownicę multifunkcyjną nie działają przyciski oraz błąd tempomatu?
    U mnie błędy:
    Steering column lock!

    U112100
    B114A13
    02823

    dzięki za informację
    pozdrawiam.
  • #10
    kszychu
    Level 9  
    Niestety na razie nie miałem czasu aby sie tym zająć. Jeżdżę bez blokady...
  • #11
    DoctorCar
    Level 18  
    filmik501 wrote:
    Witam.

    Czy problem został rozwiązany ? bo mam podobny nie blokuje kierownicy pali normalnie ale mam wywaloną kierownicę multifunkcyjną nie działają przyciski oraz błąd tempomatu?
    U mnie błędy:
    Steering column lock!

    U112100
    B114A13
    02823

    dzięki za informację
    pozdrawiam.


    Blokada to jeden problem, multifunkcja drugi. =Jedeno z drugim niewiele wspólnego. Sprawdzić błędy w module-16
  • #12
    kszychu
    Level 9  
    Witam, wreszcie znalazłem chwilkę by posprawdzać instalację pod katem przeróbki zgodnie z sugestiami DoctorCar.

    Niestety instalacja nie jest przerobiona.Brak mostków na przewodach.

    Co mogę sprawdzić dalej.
    Poniżej lista błędów z którymi nie moge się uporać.

    01-Engine -- Status: ok 0000
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: ok 0000
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    2B-Steer. Col. Lock -- Status: Cannot be reached 1100
    37-Navigation -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    53-Parking Brake -- Status: OK 0000
    55-Headlight Range -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

    -------------------------------------------------------------------------------

    -------------------------------------------------------------------------------

    --

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530-V3.clb
    Part No SW: 3C0 907 530 L HW: 3C0 907 951
    Component: J533__Gateway H13 0152
    Revision: H13 Serial number: 3300P095070539
    Coding: F9A17F06400202011002
    Shop #: WSC 05314 123 12345
    VCID: 2A5B648D852EBA12B7-807E

    2 Faults Found:
    02638 - Enabling Steering Column Lock
    012 - Electrical Fault in Circuit
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101100
    Fault Priority: 1
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 161
    Mileage: 161067 km
    Time Indication: 0
    Date: 2017.09.29
    Time: 00:15:45

    02811 - Control Module for Electronic Steering Column Lock (J764)
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 161
    Mileage: 161067 km
    Time Indication: 0
    Date: 2017.09.29
    Time: 00:18:38




    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 2B: Steer. Col. Lock
    Cannot be reached






    End-------------------------(Elapsed Time: 02:20)--------------------------


    CZy jeśli mikrostyki do przelutowania to czy możliwe, aby auto normalnie zapalało ???
  • #13
    kszychu
    Level 9  
    Ktoś mi podpowiada że blokada nie otrzymuje właściwego sygnału z innych sterowników, dlatego się nie blokuje........
    Co o tym myślicie?
    Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638
  • #14
    kszychu
    Level 9  
    znalazłem w sieci taki zapis, sorki za tłumaczenie..
    W celu zwiększenia wymagań bezpieczeństwa zwolnienie elektronicznej blokady kolumny kierownicy musi być autoryzowane przez trzy oddzielne jednostki sterujące.
    Należy spełnić następujące warunki:
    ● Autoryzowany klucz musi zostać uznany przez imobilizera.
    ● interfejs diagnostyczny magistrali danych J533 (prędkość = 0 km / h; obr / min = 0 rpm)
    ● Jednostka sterująca elektroniki kolumny kierowniczej J527 (zacisk 15 wyłączony, prędkość = 0 km / h)
    ● centrala centralna komfortu J393 (zaciski 15, sygnały CAN z J533 i J527 OK)
    ● Przełącznik autoryzacji wejścia i wyjścia E415 (Zestyk S, złącze 15 wyłączone)
    ● Elektroniczna blokada kolumny kierownicy J764 (sprawdza, czy oba sygnały prędkości z J533 i J527 czy są OK)
    Elektroniczna kolumna kierownicy odblokowuje się, gdy autoryzowany klucz jest rozpoznawany przez
    immobilizer.
    Zaciski 15 i 50 są aktywowane tylko wtedy, gdy elektroniczna blokada kolumny kierownicy jest włączona
  • Helpful post
    #17
    DoctorCar
    Level 18  
    Trudny przypadek, trzeba by podpiąć na próbę inna blokade, ewentualnie moduł kierownicy lub komfort, bo czasem bez podłożenia tych sterowników/modułów trudno naprawić auto.
  • #18
    filmik501
    Level 9  
    U mnie wina była w module kierownicy.
  • #19
    kszychu
    Level 9  
    Moduł kierownicy podmieniałem, bez zmian. Co ciekawe, jak ręcznie zablokuje blokade(obracając ślimakiem wewnątrz blokady),to przy włączeniu zapłonu blokada się zwalnia..
  • #20
    kszychu
    Level 9  
    W module immobilizera, grupa 005 znalazłem coś takiego.


    Address 25: Immobilizer (3C0 959 433 R)

    10:34:32 Group 005: Electronic Steering Column Lock (ESCL) II
    1.0 ESCL Status Mode
    ON ESCL Status (Unlocking Bit)
    OFF ESCL Status (Locking Bit)

    Wie ktoś za co to odpowiada?
    Jak można zmienić
    OFF ESCL Status (Locking Bit) na ON ESCL Status (Locking Bit)??
  • #21
    kszychu
    Level 9  
    Przełom w sprawie! Podmieniłem bramke gateway. Włożyłem od innego b6 ale ta podmieniona jast 7bytowa. Nr 3C0907951A i blokada zaczeła sie blokować. Bramka niedziałająca jest 10 bytowa. Nr 3C0907530L
  • #22
    filmik501
    Level 9  
    Gratuluję tylko pamiętaj by nie wkładać na stałe mniejszej literki na końcu bo inne rzeczy mogą nie działać poprawnie.
  • #23
    kszychu
    Level 9  
    Niestety nie moge dokodować tej cholernej bramki. Wrzucam zdjecia kodowania tej niedziałającej.Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638Vw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jest coś co źle odchaczone? Wydaje mi sie że mój vcds jest jakiś ograniczony , ryżowy.
  • #24
    Launch78
    Level 17  
    a jaki masz bład na tej nowej
  • #25
    kszychu
    Level 9  
    Na nowej nie mam błedów. Blokada działa. Sek w tym że tej 10 bytowej(orginalnej) nie moge zakodować by blokada działała. Według mnie . Bledne kodowanie , lub mój vcds nie pokazuje wszystkich opcjii. Lub trzecie uwalony gateway. Zanim kupie nastepnä bramke chce wykluczyć dwia pierwsze warianty

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Ppdmieniona bramka wróciła do dawcy
  • #26
    Launch78
    Level 17  
    kodowanie twojej org jest ok , a jakiem masz kodowanie w kolumnie kierownicy
  • #27
    filmik501
    Level 9  
    Moduł walniety skoro nie przyjmuje kodowania.
  • #28
    kszychu
    Level 9  
    Z kolumną nie moge sie polaczyć..
  • #29
    kszychu
    Level 9  
    Z kolumną nie moge sie polaczyć..

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kodowanie gw moge zmieniać, przyjmuje bez problemu

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    Znalazłem na forum tourana zdjecie kodowania gw byte 7. Tam w punkcie 4 są 4 bity. U mnie w punkcie 4 nie ma nic. Może tu jest problem. Jak aktuwować, dołożyć te bityVw Passat b6 2,0 CBAB - brak blokady kierownicy błąd 2638
  • #30
    kszychu
    Level 9  
    1:0 dla nas!!!. Blokada działa. Wielokrotne próby kodowania nie przyniosły efektu. Tak więc zakupiłem nową bramke z końcówkąM. Po wymianie bramki i zakodowaniu brak błędów w bramce i immo. Jednak myśle że coś jest nadal nie tak. Bo na starej jak i na nowej bramce odchaczenie na liście zainstalowanych modułów 2B powoduje wywołanie błędu
    02811 - Control Module for Electronic Steering Column Lock (J764) . Poza tym ciągle nie moge połączyć sie z nią. . Tak czy inaczej temat zamykam. Dziękuje Wszystkim za te trafne i nie trafne podpowiedzi.