Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW X5 E53 3.0i aut - Na pracującym silniku miękki pedał hamulca

slae39 18 Maj 2017 21:40 516 2
  • #1 18 Maj 2017 21:40
    slae39
    Poziom 5  

    Problem mój polega na tym że przy zapalonym silniku pedał hamulca jest miękki i pod wpływem dosyć dużej siły powoli "wpada do dna a czasami
    tak około 90%"
    Niestety jest to nie do zaakceptowania dla diagnosty na przeglądzie technicznym w Szwecji. Komputer ABS nie zapamiętuje żadnej usterki tego układu, ani nie sygnalizuje nic niepokojącego na desce rozdzielczej. ABS działa jak należy. Na przeglądzie diagnostycznym siła hamowania była zadowalająca na poszczególne koła tak, że diagnosta stwierdził, że jest OK. Dotyczy to mojego BMW X5 3.0i automat z 2003r Samochód kupiłem z niesprawnymi hamulcami na oś tylną. Czynności które poczyniłem z zamiarem doprowadzenia pojazdu do użyteczności po tym jak samochód większość czasu stał i korodował: Odczyściłem z rdzy, przesmarowałem i pomalowałem wszystkie zaciski hamulcowe (nie wyciągałem tłoczków). Wymieniłem rurki hamulcowe na miedziane, oraz wszystkie przewody elastyczne. Wymieniłem główną pompkę hamulcową na nowa TRW tak samo jak występowała w oryginale. Koszt około 250zł. podmieniałem dwie pompy ABS (tylko cześć hydrauliczną), jedna zakupiona rzekomo z anglika/allegro druga z mojego bmw 525d E39 2003r róznica jest w wielkości jednego wejścia/redukcja pozwala na podłączenie. Odpowietrzałem na wszystkie możliwe sposoby, przy pompce, przy pompie ABS, od najdalszego koła, z pomocą zadanego ciśnienia ze sprężarki do zbiorniczka, przeprowadzając procedurę z programem DIS/ISTA (działają tak samo).
    PS. W tym modelu nie występuje precharge pump, dlatego ten podpunkt omijałem w procedurze DISa
    Odpowietrzając pompę ABS w E39 zajęło mi to 10 minut z pomocą drugiej osoby i układ zachowuje się tak jak należy. Od przeglądu minęło już ponad miesiąc czasu (otrzymałem krótki termin na usunięcie usterki.) Od tamtej pory spędziłem każą wolną chwilę przy tym samochodzie kombinując na wszelkie możliwe sposoby. Zmieniłem płyn hamulcowy na dot 5 ale to nie przyniosło rezultatu.
    Ciśnienie przy wyłączonym motorze sięga max 90 bar, przy włączonym do 170 bar i właściwie od 100 pedał zaczyna opadać.
    Nie wiem co począć bo pompa ABS używana jeszcze nie stanowi dużego wydatku ale nowa to już wydatek powyżej 4 tys PLN.
    Czy oddać do warsztatu i za 500 zł (w przeliczeniu z obcej waluty) niech podejmie się odpowietrzania ktoś bardziej doświadczony?

  • #2 19 Maj 2017 14:15
    manta
    Moderator Samochody

    Dwie możliwości, zapowietrzony agregat, lub uszkodzony. Zrób jeszcze w tak, wyjedz na próbę i wymuś zadziałanie abs i asr, kilkanaście razy, potem odpowietrz jeszcze raz. Niestety czasami daje to efekt dopiero po kilku razach. Ogólnie problem leży w zaworach i odpowietrzeniu komór zrzutu ciśnienia.

  • #3 24 Maj 2017 19:39
    slae39
    Poziom 5  

    odpowietrzałem i wykonywałem dodatkowe jazdy z uruchomieniem ABS, zarówno asfalt jak i podłoże szutrowe. Faktycznie, że zapomniałem o ASR/ w moim przypadku DSC, przecież od tego są inne zawory w pompie ABS! Ale i to nie przyniosło rezultatu.
    W dniu dzisiejszym samochód był w Bosch Service (w Szwecji). Ja niestety nie miałem możliwości być przy obsłudze. Odebrałem auto po 16 i zostałem poinformowany, że Wszystko jest już OK a zapowietrzony był lewy tylny kanał (krótszy). Ponadto zapewniony, że w razie potrzeby służą pomocą. Po odpaleniu stwierdziłem, że jest jak było a mam wrażenie, że moje przedostatnie odpowietrzanie z ciśnieniem zadanym do zbiorniczka + INSTA + dodatkowa osoba dało lepszy efekt . Nie zamierzałem składać reklamacji, puki nie dowiem się co na to diagnosta w końcu pomacham mu rachunkiem za usługę 1000KR (około 500zł). Tym razem trafiłem na innego pracownika, który po jeździe testowej nie miał zastrzeżeń i w konsekwencji otrzymałem przegląd na rok. Przypomnę, że pedał przy normalnym i mocnym hamowaniu nie wpada do dna. Na skrzyżowaniu w pozycji DRIVE zatrzymują samochód pedałem hamulca również trzyma swoją pozycję. Jedynie przy bardzo mocnym wciśnięciu opada głęboko. Ja tego tematu raczej nie mam zamiaru drążyć z powodu braku czasu. Dziękuję za pomoc i zainteresowanie moją sytuacją.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME