Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

citroen C1 - Brak świateł mijania i drogowych-bezpieczniki całe.

18 Maj 2017 21:46 2031 8
  • Poziom 10  
    Witam.
    Pomóżcie bo ręce dosłownie opadają :-(
    Auto to Citroen C1 z silnikiem 1.0 z 2013 roku.
    Koleżance przestały świecić reflektory (światła mijania oraz drogowe) postojówki świecą, dzienne ledy również zapalają się po odpaleniu silnika. Po przekręceniu manetki w pozycję mijania ledy gasną a na zegarze pojawiają się na raz kontrolki od "krótkich-K" i "długich-D", przełączanie K/D nic nie daje no i fizycznie świateł brak. Bezpieczniki sprawdzone, wszystkie tj. te w komorze silnika i te przy zegarze, zdemontowałem kierownicę i przełącznik zespolony, gniazdo-wtyk sprawdzone i jest OK. rozebrałem przełącznik i styki w nim też są OK, wszystkie przekaźniki pod deską rozdzielczą sprawdzone, niektóre podmieniane gdyż większość są takie same. Żarówki H4 zostały wymienione jako pierwsze, są sprawne. Znalazłem pod lewym reflektorem puszkę w której to według ilustracji znalezionej w internecie powinny znajdować się przekaźniki od świateł dziennych/mijania oraz parę innych od podzespołów silnika a ja w niej znalazłem tylko jedno gniazdo z przekaźnikiem który zapala ledy, profilaktycznie podmieniłem go na taki sam spod kokpitu ale nic to nie zmieniło.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 38  
    Trzeba zrobić diagnostykę peugeot planet i podejrzeć wartości rzeczywiste. Będzie widać jak reaguje na przełączenie manetki.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Czyli sugerujesz że problem może być w manetce?
  • Poziom 36  
    Sprawdziłeś czy do żarówek dochodzi zasilanie w plus i minus ?
    Może wszystko po stronie "włączania" jest ok, a nie ma drugiego bieguna, np hipotetycznej wspólnej masy przy zasilaniu plusem żarówek ?
  • Poziom 10  
    Sprawdzałem kostkę i jest w niej masa a nie ma +12 ani na styku kròtkich ani długich.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Przypomniało mi się że po odpięciu kostek od obydwu żaròwek po przekręceniu manetki kontrolki w zegarze pojawiają się osobno w zależności od położenia manetki, czyli tak jak należy.
  • Poziom 36  
    Czym sprawdzałeś masę ? +12 sugeruje miernik, sprawdzaj żarówką, miernik nie pobiera tyle mocy co żarówka i przy słabych połączeniach może wprowadzać w błąd. Napięcie jest, ale z minimalnym prądem niewystarczającym do zaświecenia żarówki.
    To co odpisałeś teraz, i w pierwszym poście
    mars991 napisał:
    Po przekręceniu manetki w pozycję mijania ledy gasną a na zegarze pojawiają się na raz kontrolki od "krótkich-K" i "długich-D"
    przypomina mi jak żywo o tzw "choince" na lampach, zwykle tylnych, i braku masy.
    Nie wiem czy można to zastosować do tych kontrolek w liczniku - w "elektronicznym" zapewne samochodzie, ale :?:

    http://c1aygo107.net/index.php?topic=9366.0 to widziałeś ? Pierwsze wyskoczyło, to pewnie tak :cry:
  • Poziom 10  
    Multimetr posiadam ale sprawdzenia dokonywałem żarówką 21W. Post z linku czytałem ale nie ma w nim opisanej mojej usterki.
  • Poziom 35  
    Może BSM?
    On pełni funkcję wykonawczą, a BSI wysyła rozkazy.
    A skoro kontrolki się zapalają to BSI otrzymuje informacje z manetki.

    A i tak najlepiej podłączyć Lexie. Bo tam z poziomu komputera możesz zrobić testy. Bez ruszania manetką odpalić światła, klakson, itp.
  • Poziom 10  
    Byłem dziś u elektronika i wyszło że to właśnie uszkodzony BSM i wcale się nie zdziwił bo dopatrzył się że auto jest po kolizji. Twierdzi że jest to do naprawienia, zobaczymy...
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pozdrawiam.
    Temat do zamknięcia.