Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lancia zeta - 2.0 hdi , Nie odpala na gorącym silniku

andros1980 18 Maj 2017 22:11 2067 23
  • #1 18 Maj 2017 22:11
    andros1980
    Poziom 3  

    Witam i proszę o pomoc .

    Auto Lancia zeta z silnikiem 2.0 hdi , RHY problem polega na tym że auto po osiągnięciu temperatury optymalnej ma problemy z odpaleniem . Jeszcze jedna rzecz która mnie niepokoi to nierówne przyspieszenie auta.
    Natomiast jak silnik jest zimny to odpala w miarę normalnie po ok. 2-3s , choć to i tak chyba nie najlepiej ale odpala zawsze.
    Lancia była już u paru fachowców i jak na razie żaden nie naprawił usterki . Wymienione zostały wtryski wszystkie , co trochę poprawiło prace silnika (auto chodzi ciszej ), wymieniony przepływomierz , filtr paliwa , diagnostyka komputerowa (nie wykazała błędów).
    Dlatego zdecydowałem się na zamieszczenie tego tematu na forum ponieważ nie chcę wymieniać wszystkich podzespołów jak leci , bo to nie o to chodzi.

    Proszę o jakieś sensowne sugestie i z góry dziękuje .

    0 23
  • Sklep HeluKabel
  • #2 19 Maj 2017 21:23
    decybel91
    Poziom 39  

    Bardzo często w w/w przypadku siada czujnik wału i/lub wałka.

    0
  • #3 20 Maj 2017 21:53
    andros1980
    Poziom 3  

    decybel91 napisał:
    Bardzo często w w/w przypadku siada czujnik wału i/lub wałka.


    A czy te czujniki nie powinny wyjść w trakcie diagnozy komputerowej jako nieprawidłowości w trakcie pracy ?

    Dodam jeszcze że ostatnio sam zagłębiłem się w temat i zmierzyłem układ niskiego ciśnienia paliwa jak jest to opisane w książce za pomocą dwóch manometrów jeden był wpięty na zasilaniu przed pompą wysokiego ciśnienia a drugi na odpływie . Wyniki pomiarów odbiegają znacznie od tych książkowych , na zasilaniu powinno być 2,5 bara jest 3,8 bara , odpływ powinno być 0,8 bara jest 1,6 bara . Dodam że zasilanie mierzone przed i za filtrem paliwa i nie widać różnicy . Natomiast jeżeli chodzi o pomiar odcinkowy na odpływie to ciśnienie stopniowo spada , przy wejściu do baku jest już tyle co powinno być 0,8 bara . Przewody paliwa odpływu poczyściłem .

    Dodaje jeszcze zdjęcia z diagnostyki może ktoś jakieś wnioski wyciągnie .
    Lancia zeta - 2.0 hdi , Nie odpala na gorącym silniku
    Na wykresie jest widoczna próba odpalenia i za pierwszym razem się nie udaje dopiero przy drugiej próbie odpala . Tak właśnie się zachowuje auto po nagrzaniu .

    1
  • Sklep HeluKabel
  • #4 21 Maj 2017 11:07
    decybel91
    Poziom 39  

    andros1980 napisał:
    A czy te czujniki nie powinny wyjść w trakcie diagnozy komputerowej jako nieprawidłowości w trakcie pracy


    Teoretycznie powinno, ale często jest tak że sterownik silnika takie anomalie traktuje jako normalne i nie zapisuje tego jako usterki. Spróbuj to sprawdzić podgrzewając czujnik wału opalarką eletryczną na zimnym silniku. Będzie problem będziesz miał rozwiązanie.

    andros1980 napisał:
    Na wykresie jest widoczna próba odpalenia i za pierwszym razem się nie udaje dopiero przy drugiej próbie odpala . Tak właśnie się zachowuje auto po nagrzaniu .


    Zadane wartości są w ok, tj musi zapalić. Układu paliwowego bym się nie czepiał.

    0
  • #5 21 Maj 2017 14:30
    jacek72kow
    Poziom 10  

    Musisz sprawdzić ciśnienie paliwa na szynie common rail, jeśli przy uruchamianiu będzie poniżej 200bar to nie odpali. Ciśnienie może uciekać przez wtryskiwacze na przelew lub pompa wysokiego ciśnienia nie daje odpowiedniego ciśnienia lub zawór regulujący ciśnienie na szynie umiera.

    0
  • #6 21 Maj 2017 16:31
    decybel91
    Poziom 39  

    jacek72kow napisał:
    Musisz sprawdzić ciśnienie paliwa na szynie common rail, jeśli przy uruchamianiu będzie poniżej 200bar to nie odpali. Ciśnienie może uciekać przez wtryskiwacze na przelew lub pompa wysokiego ciśnienia nie daje odpowiedniego ciśnienia lub zawór regulujący ciśnienie na szynie umiera.


    Przecież dał wykres i wynika z niego że ma 250-300bar przy odpaleniu.

    0
  • #7 21 Maj 2017 21:59
    andros1980
    Poziom 3  

    decybel91 napisał:
    andros1980 napisał:
    A czy te czujniki nie powinny wyjść w trakcie diagnozy komputerowej jako nieprawidłowości w trakcie pracy


    Teoretycznie powinno, ale często jest tak że sterownik silnika takie anomalie traktuje jako normalne i nie zapisuje tego jako usterki. Spróbuj to sprawdzić podgrzewając czujnik wału opalarką eletryczną na zimnym silniku. Będzie problem będziesz miał rozwiązanie.

    andros1980 napisał:
    Na wykresie jest widoczna próba odpalenia i za pierwszym razem się nie udaje dopiero przy drugiej próbie odpala . Tak właśnie się zachowuje auto po nagrzaniu .


    Zadane wartości są w ok, tj musi zapalić. Układu paliwowego bym się nie czepiał.


    Spróbuje tej metody z tą opalarką na zimnym silniku.
    Natomiast nasuwa mi się pytanie dlaczego silnik jak już odpali to chodzi ? Czy nie powinien się wyłączy w momencie awarii któregoś z tych czujników ?

    Jeżeli chodzi o pompę i regulator ciśnienia to też podejrzewam , ale wolałbym najpierw wykluczyć mniej kosztowne rzeczy .

    Jeśli chodzi o wtryski to zostały wymienione wszystkie na używane , ale sprawdzone na stole probierczym . Co prawda testu przelewowego nie robiłem , była tylko sprawdzana korekcja dawki paliwa na komputerze , ale czy to możliwe że po wymianie wszystkich wtrysków jest bez większej poprawy ?

    0
  • #8 22 Maj 2017 14:28
    pepe150
    Poziom 33  

    HDi czy JTD, zanim nie osiągnie odpowiednich obrotów silnika tez nie odpali.
    Pod komputerem zrób wykres prędkości obrotowej silnika.

    Tak jak pisali koledzy wyżej, bym nie czepiał się układu paliwowego.

    0
  • #9 01 Cze 2017 21:28
    andros1980
    Poziom 3  

    Metoda podgrzewania czujnika opalarką nic nie dała więc czujnik wałka raczej dobry.
    Jeżeli chodzi o obroty w czasie rozruchu to jest ok 250 r/min , (ok. dlatego że skakało od 240 -290 może jakiś błąd pomiaru).

    Ostatnio zrobiłem jeszcze jedną rzecz mianowicie wypiąłem czujnik temperatury silnika i na gorącym silniku odpala , ale temperatura na tablicy skoczyła na 100 stopni i wentylator chłodzi cały czas .
    Teraz pytanie czy to czujnik uszkodzony ? Czy po wypięciu czujnika komputer ma przekłamane parametry i zwiększył dawkę rozruchową?

    0
  • #10 02 Cze 2017 09:50
    pepe150
    Poziom 33  

    Po wypięciu czujnika zawsze odpali wentylator.
    Komputer nie ma informacji o temperaturze silnika i dla bezpieczeństwa odpala wentylator by nie przegrzać silnika.

    Temperatura silnika raczej powinna zniknąć z deski (spaść), z powodu że w tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury (3 pin).

    0
  • #11 03 Cze 2017 21:14
    andros1980
    Poziom 3  

    pepe150 napisał:
    Po wypięciu czujnika zawsze odpali wentylator.
    Komputer nie ma informacji o temperaturze silnika i dla bezpieczeństwa odpala wentylator by nie przegrzać silnika.

    Temperatura silnika raczej powinna zniknąć z deski (spaść), z powodu że w tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury (3 pin).


    Czujnik ten jest 2 pinowy i wygląda że jest on dobry ponieważ sprawdziłem jego rezystancje przy 80 stopniach i wyszło 600ohm czyli książkowo .
    Widocznie po odłączeniu tego czujnika sterownik wchodzi w jakiś tryb awaryjny przy którym działa wentylator chłodnicy i grzeje świece , co jeszcze zauważyłem że klima nie działa w tym trybie i tak myślę że w tym trybie po prostu jest zwiększona dawka rozruchowa paliwa dlatego odpala na gorącym .

    To może jakieś wnioski teraz dlaczego jest zbyt mała dawka podczas normalnej pracy , bo to chyba jest przyczyna tego problemu?

    0
  • #12 04 Cze 2017 09:54
    Megawe
    Poziom 29  

    Sprawdź jak się zachowuje wskazówka obrotomierza.
    Czy jak kręcisz rozrusznikiem się podniesie i nie opada w czasie kręcenia czy się podniesie i natychmiast spadnie do sera ?

    0
  • #13 04 Cze 2017 11:15
    decybel91
    Poziom 39  

    A spróbuj jeszcze tak, że na gorącym gdy masz problem z odpaleniem podepnij drugi akumulator na kable. Jeśli będzie lepiej to albo akumulator albo rozrusznik.

    0
  • #14 04 Cze 2017 16:59
    andros1980
    Poziom 3  

    Megawe napisał:
    Sprawdź jak się zachowuje wskazówka obrotomierza.
    Czy jak kręcisz rozrusznikiem się podniesie i nie opada w czasie kręcenia czy się podniesie i natychmiast spadnie do sera ?


    Obserwowałem tą wskazówkę w trakcie kręcenia rozrusznikiem jak był nagrzany i utrzymuje się stabilnie w granicach 250 obr./min nie spada.

    Dodano po 7 [minuty]:

    decybel91 napisał:
    A spróbuj jeszcze tak, że na gorącym gdy masz problem z odpaleniem podepnij drugi akumulator na kable. Jeśli będzie lepiej to albo akumulator albo rozrusznik.


    Też już to robiłem , ale brak efektów .
    Wydaje się że silnik po nagrzaniu kręci jeszcze szybciej jak jest zimny co w sumie jest jasne , bo olej jest rzadszy .

    0
  • #15 06 Cze 2017 17:41
    kakibara
    Poziom 27  

    Czesc, nie pisze wymien pompe i wtryski ale na poczatku piszesz ze masz problemy z odpaleniem ale takze z jazda - przyspieszeniem. Ciezkie odpalenie to czujnik temperatury, czujniki na wale i walku i cisnienie paliwa - bez wiekszych kosztow dla ciebie podlacz banke z paliwem przed pompa - umiesc ja wysoko zeby grawitacja troszke pomogla i zobaczymy co bedzie-piszesz ze czujniki ok, filtry ok przewody paliwowe ok - wiec wykluczmy uzywane wtryski i pompe. Sprawdz komputer czy sie bardzo nagrzewa.
    Niby cisnienie rozruchu jest ok, ale jezeli juz troszke grzebierz to moze bys sprawdzil na czujnikach w pompie czy gumki nie sa uszkodzone delikatnie.

    0
  • #16 06 Cze 2017 18:37
    pepe150
    Poziom 33  

    To jest silnik RHY, na wejściu do filtra musi mieć ciśnienie.

    0
  • #17 07 Cze 2017 11:44
    andros1980
    Poziom 3  

    kakibara napisał:
    Czesc, nie pisze wymien pompe i wtryski ale na poczatku piszesz ze masz problemy z odpaleniem ale takze z jazda - przyspieszeniem. Ciezkie odpalenie to czujnik temperatury, czujniki na wale i walku i cisnienie paliwa - bez wiekszych kosztow dla ciebie podlacz banke z paliwem przed pompa - umiesc ja wysoko zeby grawitacja troszke pomogla i zobaczymy co bedzie-piszesz ze czujniki ok, filtry ok przewody paliwowe ok - wiec wykluczmy uzywane wtryski i pompe. Sprawdz komputer czy sie bardzo nagrzewa.
    Niby cisnienie rozruchu jest ok, ale jezeli juz troszke grzebierz to moze bys sprawdzil na czujnikach w pompie czy gumki nie sa uszkodzone delikatnie.


    Cześć , jeżeli chodzi o ciśnienie paliwa przed pompą WC , bo chyba to miałeś na myśli sugerując ten test z bańką to jest 3,6 bara na wejściu do pompy (mierzone manometrem).
    Co do wycieków to nie widać żeby gdzieś leciało , jest raczej sucho.

    0
  • #18 07 Cze 2017 15:04
    kakibara
    Poziom 27  

    No tak tylko to jest normalne ze jak krecisz rozrusznikiem pompa powoli nabija to cisnienie potrzebne do rozruchu silnika - a ma odpalic od strzalu - dlatego proponuje ci bezkosztow wyciagnac czujniki z pompy i sprawdzic stan oringow - mozesz na probe wyciagnac wtyczke z regulatora mprop i zobaczyc czy odpali za 1 razem. Robiac test przelewowy wtryskiwaczy zobaczysz ile paliwa wraca powrotem wystarczy 1 wtryskiwacz ktory leje na powrot i ciezko auto odpala lub nie odpala wcale.
    Pojezdzin troche autem i sprawdz czy mozesz dotknac ecu czy jest bardzo gorace.

    0
  • #19 10 Cze 2017 08:14
    gasparon
    Poziom 2  

    Po pierwsze - skąd ci się w Lanci Zeta znalazł silnik RHY ??? bardzo dziwne bo były tam montowane fabrycznie TYLKO silniki HDI RHZ i RHW ( pierwszy z głowicą 8v drugi 16v ).
    Po drugie - to wymiana wtrysków na używane jako jeden z pierwszych etapów diagnostyki silnika HDI to po prostu samobójstwo -
    pytanie ? - masz pewność że zostały dokręcone właściwie ( jakim momentem ) ? jak były przechowywane po wyciągnięciu ze starego auta ? czy wymieniono podkładki pod nimi ? - generalnie to mogłeś sobie narobić dodatkowych problemów zanim zacząłeś diagnozować stare.

    Sprawdziłeś w filtrze paliwa czy na dnie nie pojawiły się masowo opiłki metalu ? .sprawdź filtr paliwa - najlepiej z latarką ( jeśli masz tam dyskotekę błyskową opiłków na dnie jego obudowy ) - to procedura następująca :
    a. wyjmij obudowę filtra, wypłucz ją dokładanie benzyną i wyczyść szmatką bezpaprochową.
    b. w warunkach sterylnych odkręć zawór regulatorora ciśnienia na pompie wtryskowej jest po lewej stronie obudowy filtra paliwa , ( przed zdjęciem oczyść jego obudowę, najpierw na sucho szczoteczką do zębów, ( dobrze też oczyść gniazda śrób mocujących ) później benzyną, Jak go odkręcisz to dbając o czystość przepłucz jego końcówkę ( jest tam siateczka z otworami 5 mikronów więc trzeba to robić najlepiej sprężonym powietrzem a później WD 40 - kilka razy i na końcu szmatką bez paprochową. ( np. taką do okularów )
    c. po tym oczyszczaniu kup dwie puszki Liqi Moly Diesel Sprung i uskutecznij procedurę oczyszczania bez paliwa z baku ( tzn. zrób sobie obwód zasilania tylko z puszki albo najlepiej z przezroczystego baniaka żebyś wiedział kiedy się kończy. WAŻNE potrzebny filtr dodatkowy na przewodach którymi będziesz sobie robił tą płukankę . ( w wersji light jak nie masz takich możliwości to zastosuj wersję z nowym filterm paliwa i wypełnieniem jego obudowy tym specyfikiem.
    d. ( albo najlepiej przed tym wszystkim ) zatankuj 50 litrów i dolej do tego 1 litr oleju 2T. - po oczyszczaniu układu wtryskowego Liqi Moly samochód musi pojeździć na tej mieszance z olejem 2T ( najlepiej tez LM 1052 ) - ale może być też inny np. Orlen Premium 2T etc.. po tym wszystkim cały czas dodawaj taki olej w proporcji minimum 1:100 do paliwa.

    Tak się odratowało kilkadziesiąt samochodów.

    Jeśli nie masz opiłków w obudowie ( co jest najbardziej prawdopodobne )
    to twój problem raczej na 100% nie leży w układzie zasilania paliwem a w dolocie powietrza , podejrzewam że problem jest ( jeśli to silnik RHY jak twierdzisz - chyba pochodzi z jakiejś przekładki z Jumpy lub Expert lub Scudo - nowszych od lanci Zeta ) to tam jest podobnie jak w silniku RHW układ klap tzw. SWIRL i jego regulator sterowany podciśnieniem - stawiam na uszkodzony elektrozawór sterujący lub jakąś nieszczelność na przewodach podciśnienia. W dalszej kolejności recyrkulacja spalin i sterowanie EGRem ( silnik na zimno startuje dobrze bo ma wyłączony dopływ spalin a później dostaje jakieś koszmarne dawki spalin )

    Ale żeby to stwierdzić to KUP SE PAN chociażby podróbę Lexii / proxii , zainwestujesz w to 300 zł zainstalujesz - i przejedziesz się z obserwacją parametrów na bierząco wszystkich .
    Polecam też almanach HDI poczytaj uważnie .

    0
  • #20 11 Cze 2017 22:59
    andros1980
    Poziom 3  

    gasparon napisał:
    Po pierwsze - skąd ci się w Lanci Zeta znalazł silnik RHY ??? bardzo dziwne bo były tam montowane fabrycznie TYLKO silniki HDI RHZ i RHW ( pierwszy z głowicą 8v drugi 16v ).
    Po drugie - to wymiana wtrysków na używane jako jeden z pierwszych etapów diagnostyki silnika HDI to po prostu samobójstwo -
    pytanie ? - masz pewność że zostały dokręcone właściwie ( jakim momentem ) ? jak były przechowywane po wyciągnięciu ze starego auta ? czy wymieniono podkładki pod nimi ? - generalnie to mogłeś sobie narobić dodatkowych problemów zanim zacząłeś diagnozować stare.

    Sprawdziłeś w filtrze paliwa czy na dnie nie pojawiły się masowo opiłki metalu ? .sprawdź filtr paliwa - najlepiej z latarką ( jeśli masz tam dyskotekę błyskową opiłków na dnie jego obudowy ) - to procedura następująca :
    a. wyjmij obudowę filtra, wypłucz ją dokładanie benzyną i wyczyść szmatką bezpaprochową.
    b. w warunkach sterylnych odkręć zawór regulatorora ciśnienia na pompie wtryskowej jest po lewej stronie obudowy filtra paliwa , ( przed zdjęciem oczyść jego obudowę, najpierw na sucho szczoteczką do zębów, ( dobrze też oczyść gniazda śrób mocujących ) później benzyną, Jak go odkręcisz to dbając o czystość przepłucz jego końcówkę ( jest tam siateczka z otworami 5 mikronów więc trzeba to robić najlepiej sprężonym powietrzem a później WD 40 - kilka razy i na końcu szmatką bez paprochową. ( np. taką do okularów )
    c. po tym oczyszczaniu kup dwie puszki Liqi Moly Diesel Sprung i uskutecznij procedurę oczyszczania bez paliwa z baku ( tzn. zrób sobie obwód zasilania tylko z puszki albo najlepiej z przezroczystego baniaka żebyś wiedział kiedy się kończy. WAŻNE potrzebny filtr dodatkowy na przewodach którymi będziesz sobie robił tą płukankę . ( w wersji light jak nie masz takich możliwości to zastosuj wersję z nowym filterm paliwa i wypełnieniem jego obudowy tym specyfikiem.
    d. ( albo najlepiej przed tym wszystkim ) zatankuj 50 litrów i dolej do tego 1 litr oleju 2T. - po oczyszczaniu układu wtryskowego Liqi Moly samochód musi pojeździć na tej mieszance z olejem 2T ( najlepiej tez LM 1052 ) - ale może być też inny np. Orlen Premium 2T etc.. po tym wszystkim cały czas dodawaj taki olej w proporcji minimum 1:100 do paliwa.

    Tak się odratowało kilkadziesiąt samochodów.

    Jeśli nie masz opiłków w obudowie ( co jest najbardziej prawdopodobne )
    to twój problem raczej na 100% nie leży w układzie zasilania paliwem a w dolocie powietrza , podejrzewam że problem jest ( jeśli to silnik RHY jak twierdzisz - chyba pochodzi z jakiejś przekładki z Jumpy lub Expert lub Scudo - nowszych od lanci Zeta ) to tam jest podobnie jak w silniku RHW układ klap tzw. SWIRL i jego regulator sterowany podciśnieniem - stawiam na uszkodzony elektrozawór sterujący lub jakąś nieszczelność na przewodach podciśnienia. W dalszej kolejności recyrkulacja spalin i sterowanie EGRem ( silnik na zimno startuje dobrze bo ma wyłączony dopływ spalin a później dostaje jakieś koszmarne dawki spalin )

    Ale żeby to stwierdzić to KUP SE PAN chociażby podróbę Lexii / proxii , zainwestujesz w to 300 zł zainstalujesz - i przejedziesz się z obserwacją parametrów na bierząco wszystkich .
    Polecam też almanach HDI poczytaj uważnie .


    Oczywiście słuszne spostrzeżenie i mój błąd jest to silnik RHZ 8-zaworowy.
    Co do wtrysków to sprzedawca zapewniał że były sprawdzone na stole probierczym i przechowywane w odpowiedni sposób na co dawał gwarancje , dostały oczywiście nowe podkładki .
    Po wymianie wtryskiwaczy kultura pracy silnika znacznie się poprawiła (równiej i ciszej), ale główny problem z odpalaniem na ciepło pozostał .
    Problemem tego całego zamieszania był regulator ciśnienia na pompie WC , którego wymieniłem wczoraj i jak ręką odjął . Po wymianie odpala bez najmniejszego problemu czy zimny ,czy gorący . Dziwne tylko że nie zostało to zarejestrowane przez komputer jako błąd , może dlatego że nie zepsuł się całkiem tylko częściowo , po za tym ten uszkodzony nie posiadał tego końcowego trzpienia z siateczką filtrującą .

    Przy okazji mam jeszcze pytanie co interfejsu diagnostycznego . Ponieważ chciałbym się zaopatrzyć na przyszłość w coś do diagnozy to znalazłem coś takiego .- https://pl.aliexpress.com/item/2017-Delphis-D...2800522237.html?spm=2114.56010208.4.43.6RknQY Czy taki kombajn będzie dobry , czy lepie coś dedykowanego tak jak wspomniany już LEXII/PROXII?

    0
  • #21 12 Cze 2017 19:11
    gasparon
    Poziom 2  

    No więc tak , tego filterka to na 100% nie zauważyłeś ;) jego siateczkę na końcu można zobaczyć POD MIKROSKOPEM, gdzieś jest w sieci zdjęcie tego regulatora tutaj masz link link to na końcu to jest sitko HAHAHA. napisałem tobie żebyś PRZECZYŚCIŁ to sitko to jest ten czpień na końcu. Zwykle ton jest przyczyną nierównej pracy i dziwnej pracy silnika. Pompa pracuje z tolerancją 30% i stara się kompensować niezgodność zadanego ciśnienia z mierzonym - co odbija się na laniu paliwem do przelewu i wzrostem ciśnienia a faktycznie brak jest tego paliwa na wtrysku .
    Do lanci Zeta oczywiście tylko PROXIA/LEXIA bo to jest faktycznie Evasion / 806 w budzie z innym uśmiecham. Zrobisz tym wszystko zdiagnozujesz sobie piecyk Webasto np. ten podgrzewać obiegu wody. ( czego żaden inny ci nie zrobi ) dokodujesz sobie dodatkowe klucze i piloty ( co często jest potrzebne ) etc...

    0
  • #22 12 Cze 2017 22:21
    andros1980
    Poziom 3  

    Tylko ten mój stary regulator nie miał tego trzpienia .
    Ja mam na to taką teorie że to uszkodzenie polegało na przerwaniu obwodu uzwojenia tego regulatora kiedy dostawał temperatury , co skutkowało spadkiem ciśnienia do 100 barów , bo w sytuacji kiedy regulator nie jest sterowany elektrycznie , to role zaworu bezpieczeństwa pełni sprężyna która jest w tym regulatorze i ogranicza ciśnienie do 100 bar .
    Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić .
    W trakcie odpalania obroty pompy są niskie więc wydajność przy tych obrotach stosunkowa mała , czyli regulator w tym momencie jest sterowany maksymalnie długim impulsem żeby całe paliwo kierowane było do wtrysków a nie na przelew, co by potwierdzało moją teorie że w trakcie rozruchu przy tym długim impulsie dostawał przerwy uzwojenia i przestawał chwilowo pracować . Natomiast jak już odpalił to wydajność pompy była większa i regulator był sterowany już krótszymi impulsami i jakoś sobie radził . Tylko nie za dobrze , bo w trakcie przyspieszania były wyczuwalne nie równe przyspieszenie i też regulator w tym momencie musiał dostawać przerwy uzwojenia przy stosunkowo długim impulsie , co skutkowało nie wielkimi spadkami ciśnienia na szynie .
    Oczywiście proszę mnie poprawić jeśli się mylę .

    Co do interfejsu. Czyli rozumiem że żaden z tych kombajnów chińskich nie zrobi wszystkiego co LEXIA/PROXIA?]Link[/url]

    0
  • #23 13 Cze 2017 21:34
    pepe150
    Poziom 33  

    gasparon napisał:
    No więc tak , tego filterka to na 100% nie zauważyłeś ;) jego siateczkę na końcu można zobaczyć POD MIKROSKOPEM,


    Dziwne. Bo na zdjęciu widać.
    Lancia zeta - 2.0 hdi , Nie odpala na gorącym silniku

    Były 2 wersje. Właśnie z sitkiem jak na zdjęciu i bez sitka.
    Owszem siteczko jest bardzo drobniutkie.
    Te bez sitka jakoś mniej ich było. Się przewija, nawet na elektrodzie.
    Lancia zeta - 2.0 hdi , Nie odpala na gorącym silniku

    0
  • #24 28 Cze 2017 08:11
    andros1980
    Poziom 3  

    Po przejechaniu ok. 1000km mogę potwierdzić że usterka naprawiona i podziękować za pomoc .

    Zamykam temat dziękuje .

    0