Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawienie zapłonu 139qmb -

TheGolibroda 19 May 2017 11:44 2289 10
  • #1
    TheGolibroda
    Level 10  
    Witam. Jak ustawić zaplon w silniku 139qmb? Skuter nie chcę chodzić dobrze. Wina nie lezy po stronie gaznika bo na kazdym chodzi tak samo. Nie ma sily jechać wiecej jak 40kmh. Dodatkowo czasem leciutko strzeli w gaźnik spalinami. Ewidetnie jest to wina zaplonu. A więc jak go ustawic?
  • #4
    TheGolibroda
    Level 10  
    No dobrze, w takim razie ustawie oby dwa zawory na 0.05mm. Powiedzcie mi czy jednym z objawów może być to, że skuter odpala tylko po dodaniu gazu na full?
  • #5
    barteksmrek
    Level 28  
    Woda we filtrze paliwa. Sprawdź.
  • #6
    web69
    Level 32  
    Silnik bez kompresji, lub gaźnik do regulacji/naprawy.
  • #7
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Mam skuter z tym silnikiem, zauważyłem, iż istnieje konieczność stosunkowo częstej regulacji zaworów; co 3000 km trzeba je przeregulować.
    Luzy się kasują. Ustawiam luz zaworowy na 0,1mm dla obu zaworów.
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    @Bieda z nędzą Jak pamiętam, to luzy tam się ustawia razem z wymianą oleju - co tysiąc km, na pięć setek. Tak samo oleju ma być nie na miarce, tylko pod sam korek - procentuje to dużo wolniejszym zużyciem tego "byle czego".
  • #9
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    robokop wrote:
    razem z wymianą oleju .

    No akurat mnie to nie dotyczy, bo silnik cieknie a i pewnie olej też bierze. Niemniej jednak zawsze plama pod nim jest.
    Nie chce mi się go uszczelniać. Po co wymieniać olej, jak co 2000 km muszę dolać szklankę oleju? Zawsze świeży ma.
    Motul 10W40 mam za darmo, kalkulacji nie ma.
  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie ma. Przecież tam nie ma filtra, tylko siatkowy - cały muł zbiera się w skrzyni korbowej. Co z tego że dolejesz świeżego, skoro i tak lżejsze frakcje wypije, a ciężkie z sadzą zostaną?Gdybyś był ciekaw, to rekordziści robili nimi po 30 tys. km bez remontu.
  • #11
    TheGolibroda
    Level 10  
    Zobaczymy. Filtr paliwa, powietrza, gaźnik były czyszczone na starcie. Gaźnik dostał nowy komplet naprawczy ale nie pomogło. Nadzieja w zaworach.