Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E46 kombi nie działa tylnia wycieraczka i spryskiwacz

dj_master0 19 May 2017 14:22 13806 12
  • #1
    dj_master0
    Level 12  
    Witam ,mam problem z bmwe46 kombi , nie działa tylnia wycueraczka oraz spryskiwacz.ruszalem wtyczkami ,kablami i nie działa.Czasem jak opuszcze i zamkne klapw to zaskoczą i działają jakiś czas. Czy ktoś wie który peszel z wiązką kabli jest od wycieraczji? Bo mam 2 po prawej i jeden po lewej.

    Dodano po 35 [minuty]:

    Dodam że wycieraczka nie jest zatarta
  • #3
    dj_master0
    Level 12  
    Nie ma nic w tej instrukcji na ten temat
  • #4
    13Rycerz
    Level 8  
    A miernik? Włącz wycieraczkę i sprawdź napięcia. Następnie wyłącz i sprawdź ponownie tam gdzie sygnału nie będzie to właśnie twój kabel od wycieraczki. Podobnie ze spryskiwaczem. to wszystko sprawdzasz pod kierownicą. albo gdy kable są kolorowe zajrzyj do wycieraczki i spryskiwacza - sprawdź kolor i to samo pod kierownicą a następnie kabel do wymiany. Powinno pomóc, chyba że wina leży gdzie indziej...
  • #5
    dj_master0
    Level 12  
    Tylnią wycieraczke naprawilem ,rozkręciłem cały mechanizm wyczyściłem ,nasmarowalem wszystko bo coś ciężko chodził mechanizm .wycieraczka działa ale nie wiem czemu przy kazdym wlączeniu zapłonu wlancza sie sama chwile pochodzi i przestaje , potem działa ok , a spryskiwacz dalej nie działa.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodam że nie przewodziła masa z silniczka wycieraczki na obudowe mechanizmu, są dwie blaszki które stykają z obudową mechanizmu ,jedna w silniczku a druga przy sterowniku ( czarna skrzyneczka) trzeba wyczyścić .Po takim zabiegu wycieraczka zaczeła działać.
  • #6
    13Rycerz
    Level 8  
    To samoistne włączenie może być spowodowane przez spięcie / przebicie
  • #7
    dj_master0
    Level 12  
    Na pompke spryskiwAcza nie dochodzi napięcie,a wycieraczka włancza sie przy każdorazowym przekręceniu kluczyka.Mało tego zatrzymuje się jak jej się podoba , później jak już stanie po odpaleniu auta ,to normalnie reaguje na przełącznik przy kierownicy.
  • #8
    Jackall
    Level 27  
    Wymień sterownik przy silniczku, to zacznie normalnie działać wycieraczka i spryskiwacz.
  • #9
    dj_master0
    Level 12  
    gdzie kupie taki sterownik?
  • #10
    Jackall
    Level 27  
    Na szrocie razem z silniczkiem, chyba, że trafisz uszkodzony, to zapłacisz tylko za sterownik. Ale najpierw rozbierz swój sterownik, może uda się naprawić.
  • #11
    Introwertyk6
    Level 8  
    Witam, mam identyczny problem co autor w E46 320d COMPACT
    Wycieraczka tylna przestała wracać, zacinała się...
    Rozebrałem mechanizm i oczywiście klasyczna usterka, plastikowe koło miało wyrobione zęby a cały mechanizm był mocno zasyfiony... Koło zębate kupiłem nowe >>>
    http://allegro.pl/bmw-e46-compact-silniczek-w...DQ2ZWM2YTA4MTIwOGYwYmYzMzEyOTU2OTY0NWU1MTE%3D

    Wszystko wyczyściłem, nałożyłem smaru, rozruszałem i zmontowałem...
    Działa!

    Ale nie do końca...
    Przy włączaniu zapłonu obojętnie od pozycji włącznika przy kierownicy wycieraczka się włącza i silniczek wykonuje kilka ruchów jak przy spryskiwaczu i zatrzymuje się czasami w innej pozycji niz startowa, co więcej pompka od spryskiwacza nie działa (wiązka nie daja napięcia) Przed wyciągnięciem wszystko działało prawidłowo...

    Wniosek... Moduł (sterownik który wyjąłem wraz z mechanizmem) Sprawdziłem do dokładnie, płytka jest czyściutka i idealna, nic tam się nie dostało... przeczyściłem dokładnie mimo wszystko środkiem do styków nie przewodzącym i poskłądałem raz jeszcze bedąc przekonany że ten element jest ok, ale problem dalej występuje...
    Wycieraczka włącza się przy zapłonie a pompka od spryskiwacza nic... Użycie manetki przy kierownicy na pierwszą pozycję tj. jedno przejechanie wycieraczki również włącza ją na kilka cykli (jak do spryskiwacza)

    Ktoś ma pomysł co robić? Nie znajdę samego sterownika nigdzie, wszędzie z całym mechanizmem to jest i nie mam jak sprawdzić innego... W ewentualności podejrzewam też moduł komfortu (ale również wyglądał ok i nie zepsuł by się od tak w ciągu jednego dnia przy wyjęciu mechanizmu wycieraczki tylnej...

    Jedyne co ruszyłem to ten mechanizm...

    Na tym kole plastikowym (oryginalnym) był mały magnesik, na zamienniku nie ma na niego miejsca, nie wiem czemu miał służyć... Albo przytrzymywaniu koła do obudowy albo może coś z elektryką?

    Proszę o pomoc, objawy identyczne jak u autora...

    Może ktoś ma identyczne autko i użyczył by swojego sterownika do sprawdzenia?
  • #12
    Introwertyk6
    Level 8  
    Ktoś ma jakiś pomysł sugestię? Może ten moduł się zresetował i się to jakoś ustawia?
    Niemożliwe żebym go uszkodził... :/
  • #13
    aarahon
    Level 1  
    Introwertyk6 wrote:
    Wycieraczka włącza się przy zapłonie a pompka od spryskiwacza nic...


    Witam, czy i jeśli tak to jak rozwiązałeś swój problem?

    Bo to co się tyczy cytatu to nie pasujące koło zębate.

    Koło zębate do BMW E46 Compact jest tylko jedno i nie pasuje do innych modeli ze względu na:
    a) inne miejsce mocowania magnesu do czujnika - na kole które kupiłeś jest zaślepione, trzeba wyciąć trzpień który znajduje się w uchwycie magnesu i włożyć go tak jak na oryginalnym kole, wtedy sterownik wycieraczki zaadaptuje się ale:
    b) rozstaw trzpienia sworznia wycieraczki jest inny, miejsce mocowania magnesu też jest inne więc wycieraczka ma dużo większy ruch co powoduje zjeżdżanie wycieraczki na klapę.

    Można próbować przeszczepu wycieraczki z focusa mk1 przed lift (tylko hatchback) ale tracimy spryskiwacz w ramieniu wycieraczki.

    W każdym razie daj znać jak poszło.