Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Konkretny samochód do ok 25 tys zł

darkangel22 19 Maj 2017 14:29 1566 17
  • #1 19 Maj 2017 14:29
    darkangel22
    Poziom 11  

    Witam,
    jak w temacie poszukuję autka do ok 25 tys zł.

    Moje wymagania:

    Paliwo: benzyna (z zamiarem założenia gazu)
    Moc: ok 150KM (lub więcej)
    Nadwozie: sedan/coupe
    Rocznik: >2005
    Skrzynia biegów: manualna

    Ogólne założenie jest takie aby znaleźć kompromis pomiędzy:
    - kosztem zakupu
    - kosztem napraw
    - namiastką sportowości
    - kosztem utrzymania (głównie spalanie i awaryjność)
    - jakością wykonania

    Samochody które rozważam (na chwilę obecną):
    - Honda Accord VII (2.0)
    - Hyundai Coupe (2.0)
    - Saab 9-3 (1.8t, 2.0T)
    - Audi a4 b7 (opcjonalnie quattro)

    Wiem, że spełnienie wszystkich wymagań jest nierealne w tej cenie.
    Dlatego też poszukuję jakiegoś kompromisu.

    Zwracam się więc do was z prośbą o pomoc w wyborze.

    Jeżeli macie jakieś inne ciekawe propozycje samochodu to chętnie się zapoznam :)

    Dosyć długo szukałem po forach, jednak nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
    Od razu zaznaczam, że BMW e36 i e42 raczej nie biorę pod uwagę.
    Większość z nich jest już mocno zużyta, droga lub ekstremalnie paliwożerna.

    0 17
  • #2 19 Maj 2017 19:47
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Nie ma BMW E42, jest E46.

    Może Lexus IS 200?

    0
  • #3 19 Maj 2017 20:01
    milejow
    Poziom 42  

    Accord VII 2.0 polft- miałem i jeśli trafisz egzemplarz w dobrym stanie to polecam całym sercem.

    0
  • #4 19 Maj 2017 20:29
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Honda zdecydowanie

    0
  • #5 19 Maj 2017 20:44
    darkangel22
    Poziom 11  

    Jak wygląda finansowo kwestia napraw hondy?

    Jeżeli Honda to lepiej wersja sport czy executive?
    Z jednej strony sport ma fajniejsze fotele i zawieszenie. Ale wyposażenie lepsze executive.

    Popatrzyłem na lexusa i wykracza poza budżet. Fajne auto ale pierwsza wersja trochę stara, a druga w benzynie delikatnie za droga

    0
  • #6 19 Maj 2017 20:54
    milejow
    Poziom 42  

    Miałem Executive a w nim seryjnie fotele tak głębokie, że chyba w Sporcie nie ma głębszych. Pozycja i wygoda super ale po 200tyś.podparcie lędźwi za lewej strony było już przetarte, skóra wytrzymuje dłużej. Nie miałem możliwości porównania zawiasu ze Sportem ale mój latał po koleinach ze zmianą pasa na łuku jak po szynach, nic nie było w stanie go wytrącić a jak już to VSA robił robotę bez szemrania. Finansowo nie ma tragedii, wyraźnie droższy od Niemca, mniej wyraźnie od Francuza, poziom jak to Japoniec, za to nie przeciętnie wytrzymały. W moim akordeonie po 12 latach i przelocie prawie 250tyś. drzwi plumkały jak w nowym z salonu.

    1
  • #7 19 Maj 2017 21:36
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Mam 2 hondzie i przez 3 lata żarówki

    1
  • #8 20 Maj 2017 23:54
    kakibara
    Poziom 27  

    Dorzucam ford mondeo mk4 1.6 lub 2.0, jeden i drugi współpracuje z lpg bez problemu, 1.6 nadaje się do spokojnej raczej jazdy - nie spełnia warunku okolic 150 km, drugi jak najbardziej.
    peugeot 407 2.0 - bardzo dobre auto, seat exeo 1.8 t 150 km super współpracuje z lpg, ale dla niektórych jest problemem, że koncern VAG sprzedaje jako nowe auto niby w starej skorupce audi a4 b7 - która była bardzo dopracowana.

    0
  • #9 21 Maj 2017 12:17
    pawlik118
    Poziom 25  

    Polecam Accorda. Części raczej drogie ale wygoda to rekompensuje. Polecam 2.4, pali niewiele więcej a masz 190km. Od razu montuj LPG. Polifty (2006+) to wydatek ok 30k, ale mają lepsze wyposażenie. W szczególności szukaj auta bez korozji.
    Siedzenia i zawieszenie w spocie, komforcie czy exe są takie same. Roznica jest tylko w pokrowcach: welur, polskory lub skory. To nie jest tak że sport od comforta jest bardziej twardy. na forum accorda jest dokłady wykaz różnic pomiędzy wersjami wyposażenia.

    0
  • #11 21 Maj 2017 12:37
    SP9TGZ
    Poziom 2  

    Może jakiś koreańczyk ?.Mam już drugiego i jestem zadowolony choć nie najnowsze ale mało awaryjne. W tej chwili KIA CARENS III.

    0
  • #12 21 Maj 2017 13:12
    misiek1111
    Poziom 21  

    Możesz jeszcze spojrzeć na Subaru Legacy. Były wersje z fabrycznym gazem.

    0
  • #14 21 Maj 2017 19:51
    Kantylena
    Poziom 14  

    Na rocznik nie patrz bo on nic nie daje, chyba że szukasz konkretnej generacji auta.
    Audi A4 1,8 turbo - dobra opcja ale raczej B6 generacja - 25 tys na B7 troszkę mało jeśli mówimy o pewnym aucie.
    Accord fajny tylko nie wiem czy lpg jest takie extra w tych silnikach i sportowość będzie kiepska chyba że 2,4 190
    W Audi A4 w 1,8T możesz ponad 200 koni wyciągnąć.
    Ja bym tutaj o jakiegoś Mercedesa C klasę z kompressorem się pokusił.

    Saab niezły ale firma specyficzna pod wieloma względami.

    Jeśli liczą się koszty to nie wiem czy A4 1,8T nie będzie jednym z podstawowych wyborów.
    Silnik dość prosty chociaż jest turbo i sprżęgło z dwumasą, ale 4 cylinderki, dobra konstrukcja nie żadne TFSI
    jak mało mocy sporo literatury na jej podniesienie od programu czyli stage 1 do stage 3 zmiana sprężarki, wtrysków, wydech inny, intercooler itd.
    Sporo części no bo VAG popularny i Audi obok VW to najbardziej popularne auto.
    Tylko że mało może ambitny.

    0
  • #15 21 Maj 2017 20:00
    pawlik118
    Poziom 25  

    Bardzo dużo Accordów ma LPG i wszystko chodzi jak należy. Zwykle obawy osób które gazu nigdy nie miały są nieuzasadnione. Era kiepskich instalacji już minęła i teraz nawet nie zauważysz że jedziesz na LPG

    0
  • #16 21 Maj 2017 21:23
    Ireneo
    Poziom 40  

    Audi,popularne,części są wielu umie naprawić.

    0
  • #17 21 Maj 2017 23:40
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    darkangel22 napisał:
    Jeżeli macie jakieś inne ciekawe propozycje samochodu to chętnie się zapoznam :)

    Jak chcesz nieco szybciej się poruszać to rozważ np volvo C70, czy S40 najlepiej z T5 pod maską.
    Inne mniej sportowe z osiągów, ale ciekawe i niedoceniane ( choć troche plastikowe) to chrysler sebring, za 25 tys kupisz nie zjeżdżony 2007-8 nawet i z gazem.
    Hyundai sonata 2,4 170KM szału nie będzie, ale to trwałe i niezawodne auto do kupienia w tym budżecie 2008-9 rok nawet z LPG. Zdecydowanie mało sportowe, ale bardzo duże i wygodne.

    0
  • #18 29 Maj 2017 13:41
    darkangel22
    Poziom 11  

    Wielkie dzięki za odpowiedzi. Bardzo mi pomogliście. Nie mniej jednak nieprzewidziane wydatki zmuszają mnie do drastycznego zmniejszenia budżetu i będę szukał auta do 15 tys zł.

    0