Witam,
Mam problem z układem chłodzenia w XP 2.0hdi 2002r.
Auto jest po wymianie chłodnicy klimatyzacji oraz chłodnicy wody.
Dodatkowo wymieniony został termostat na nowy.
Zalałem nowy płyn chłodzący i odpaliłem auto z nawiewem ustawionym na maksymalnie ciepłe powietrze. Po otwarciu się termostatu dolałem brakujący płyn, ale przez ponad godzinę pracy nie załączył się ani razu wentylator od chłodnicy. Na wskaźniku pokazuje cały czas dwie kreski temperatury.
Podczas pracy silnika miałem odkręcony odpowietrznik przy termostacie. Na początku wylatywała para ciepła a później co jakiś czas krople płynu chłodzącego.
W zbiorniczek wyrównawczy miałem wkręcony korek z lejka w celu lepszego nalewania płynu. Czyli zbiornik był cały czas odkręcony.
Podczas gdy dodawałem więcej gazu stan płynu chłodzącego w zbiorniczku się zwiększał do takiego stopnia ze pojawiał się nawet w lejku.
Gdy zakręciłem korek od zbiornika to po pewnym czasie gdy silnik był nagrzany przewody za termostatem i przed były twarde i stan płynu chłodzącego się zmniejszył nawet do stanu poniżej kreski minimum. Poziom był wcześniej przed kreską maksimum.
Spróbowałem również odkręcić korek upustowy od termostatu to od razu wylatywał płyn chłodzący. Natomiast gdy odkręciłem korek od zbiorniczka to poziom płynu gwałtownie się podniósł aż zaczął wylatywać przez korek.
Testowałem układ pod kątem uszczelki pod głowicą metodą sprzedawaną na Allegro, czyli korek i menzurka od wina. Po wlaniu niebieskiego czynnika kolor nie zmienił się podczas pracy na biegu jałowym jak i po dodawaniu gazu.
Co może być nie tak? Zastanawia mnie czemu przez tak długi czas nie załączył się wentylator.
Odłączając wtyczkę od czujnika temperatury w bloku silnika od razu wskakują wszystkie kreski na wskaźniku oraz informacja o przegrzaniu. Po przekręceniu stacyjki na zapłon momentalnie załączany jest wentylator na drugi bieg.
Włączając klimatyzacje załącza się wentylator na pierwszym biegu.
Sprawdziłem biały opornik montowany w obudowę wentylatora w sposób dotykając omomierzem z dwóch stron końców termika. Pokazywał przepływ. Tak samo gdy dotykałem sprężynę.
Czy są jakieś bezpieczniki lub przekaźniki od wentylatora?
Mam problem z układem chłodzenia w XP 2.0hdi 2002r.
Auto jest po wymianie chłodnicy klimatyzacji oraz chłodnicy wody.
Dodatkowo wymieniony został termostat na nowy.
Zalałem nowy płyn chłodzący i odpaliłem auto z nawiewem ustawionym na maksymalnie ciepłe powietrze. Po otwarciu się termostatu dolałem brakujący płyn, ale przez ponad godzinę pracy nie załączył się ani razu wentylator od chłodnicy. Na wskaźniku pokazuje cały czas dwie kreski temperatury.
Podczas pracy silnika miałem odkręcony odpowietrznik przy termostacie. Na początku wylatywała para ciepła a później co jakiś czas krople płynu chłodzącego.
W zbiorniczek wyrównawczy miałem wkręcony korek z lejka w celu lepszego nalewania płynu. Czyli zbiornik był cały czas odkręcony.
Podczas gdy dodawałem więcej gazu stan płynu chłodzącego w zbiorniczku się zwiększał do takiego stopnia ze pojawiał się nawet w lejku.
Gdy zakręciłem korek od zbiornika to po pewnym czasie gdy silnik był nagrzany przewody za termostatem i przed były twarde i stan płynu chłodzącego się zmniejszył nawet do stanu poniżej kreski minimum. Poziom był wcześniej przed kreską maksimum.
Spróbowałem również odkręcić korek upustowy od termostatu to od razu wylatywał płyn chłodzący. Natomiast gdy odkręciłem korek od zbiorniczka to poziom płynu gwałtownie się podniósł aż zaczął wylatywać przez korek.
Testowałem układ pod kątem uszczelki pod głowicą metodą sprzedawaną na Allegro, czyli korek i menzurka od wina. Po wlaniu niebieskiego czynnika kolor nie zmienił się podczas pracy na biegu jałowym jak i po dodawaniu gazu.
Co może być nie tak? Zastanawia mnie czemu przez tak długi czas nie załączył się wentylator.
Odłączając wtyczkę od czujnika temperatury w bloku silnika od razu wskakują wszystkie kreski na wskaźniku oraz informacja o przegrzaniu. Po przekręceniu stacyjki na zapłon momentalnie załączany jest wentylator na drugi bieg.
Włączając klimatyzacje załącza się wentylator na pierwszym biegu.
Sprawdziłem biały opornik montowany w obudowę wentylatora w sposób dotykając omomierzem z dwóch stron końców termika. Pokazywał przepływ. Tak samo gdy dotykałem sprężynę.
Czy są jakieś bezpieczniki lub przekaźniki od wentylatora?