Witam,
Mam problem z uk³adem ch³odzenia w XP 2.0hdi 2002r.
Auto jest po wymianie ch³odnicy klimatyzacji oraz ch³odnicy wody.
Dodatkowo wymieniony zosta³ termostat na nowy.
Zala³em nowy p³yn ch³odz±cy i odpali³em auto z nawiewem ustawionym na maksymalnie ciep³e powietrze. Po otwarciu siê termostatu dola³em brakuj±cy p³yn, ale przez ponad godzinê pracy nie za³±czy³ siê ani razu wentylator od ch³odnicy. Na wska¼niku pokazuje ca³y czas dwie kreski temperatury.
Podczas pracy silnika mia³em odkrêcony odpowietrznik przy termostacie. Na pocz±tku wylatywa³a para ciep³a a pó¼niej co jaki¶ czas krople p³ynu ch³odz±cego.
W zbiorniczek wyrównawczy mia³em wkrêcony korek z lejka w celu lepszego nalewania p³ynu. Czyli zbiornik by³ ca³y czas odkrêcony.
Podczas gdy dodawa³em wiêcej gazu stan p³ynu ch³odz±cego w zbiorniczku siê zwiêksza³ do takiego stopnia ze pojawia³ siê nawet w lejku.
Gdy zakrêci³em korek od zbiornika to po pewnym czasie gdy silnik by³ nagrzany przewody za termostatem i przed by³y twarde i stan p³ynu ch³odz±cego siê zmniejszy³ nawet do stanu poni¿ej kreski minimum. Poziom by³ wcze¶niej przed kresk± maksimum.
Spróbowa³em równie¿ odkrêciæ korek upustowy od termostatu to od razu wylatywa³ p³yn ch³odz±cy. Natomiast gdy odkrêci³em korek od zbiorniczka to poziom p³ynu gwa³townie siê podniós³ a¿ zacz±³ wylatywaæ przez korek.
Testowa³em uk³ad pod k±tem uszczelki pod g³owic± metod± sprzedawan± na Allegro, czyli korek i menzurka od wina. Po wlaniu niebieskiego czynnika kolor nie zmieni³ siê podczas pracy na biegu ja³owym jak i po dodawaniu gazu.
Co mo¿e byæ nie tak? Zastanawia mnie czemu przez tak d³ugi czas nie za³±czy³ siê wentylator.
Od³±czaj±c wtyczkê od czujnika temperatury w bloku silnika od razu wskakuj± wszystkie kreski na wska¼niku oraz informacja o przegrzaniu. Po przekrêceniu stacyjki na zap³on momentalnie za³±czany jest wentylator na drugi bieg.
W³±czaj±c klimatyzacje za³±cza siê wentylator na pierwszym biegu.
Sprawdzi³em bia³y opornik montowany w obudowê wentylatora w sposób dotykaj±c omomierzem z dwóch stron koñców termika. Pokazywa³ przep³yw. Tak samo gdy dotyka³em sprê¿ynê.
Czy s± jakie¶ bezpieczniki lub przeka¼niki od wentylatora?
Mam problem z uk³adem ch³odzenia w XP 2.0hdi 2002r.
Auto jest po wymianie ch³odnicy klimatyzacji oraz ch³odnicy wody.
Dodatkowo wymieniony zosta³ termostat na nowy.
Zala³em nowy p³yn ch³odz±cy i odpali³em auto z nawiewem ustawionym na maksymalnie ciep³e powietrze. Po otwarciu siê termostatu dola³em brakuj±cy p³yn, ale przez ponad godzinê pracy nie za³±czy³ siê ani razu wentylator od ch³odnicy. Na wska¼niku pokazuje ca³y czas dwie kreski temperatury.
Podczas pracy silnika mia³em odkrêcony odpowietrznik przy termostacie. Na pocz±tku wylatywa³a para ciep³a a pó¼niej co jaki¶ czas krople p³ynu ch³odz±cego.
W zbiorniczek wyrównawczy mia³em wkrêcony korek z lejka w celu lepszego nalewania p³ynu. Czyli zbiornik by³ ca³y czas odkrêcony.
Podczas gdy dodawa³em wiêcej gazu stan p³ynu ch³odz±cego w zbiorniczku siê zwiêksza³ do takiego stopnia ze pojawia³ siê nawet w lejku.
Gdy zakrêci³em korek od zbiornika to po pewnym czasie gdy silnik by³ nagrzany przewody za termostatem i przed by³y twarde i stan p³ynu ch³odz±cego siê zmniejszy³ nawet do stanu poni¿ej kreski minimum. Poziom by³ wcze¶niej przed kresk± maksimum.
Spróbowa³em równie¿ odkrêciæ korek upustowy od termostatu to od razu wylatywa³ p³yn ch³odz±cy. Natomiast gdy odkrêci³em korek od zbiorniczka to poziom p³ynu gwa³townie siê podniós³ a¿ zacz±³ wylatywaæ przez korek.
Testowa³em uk³ad pod k±tem uszczelki pod g³owic± metod± sprzedawan± na Allegro, czyli korek i menzurka od wina. Po wlaniu niebieskiego czynnika kolor nie zmieni³ siê podczas pracy na biegu ja³owym jak i po dodawaniu gazu.
Co mo¿e byæ nie tak? Zastanawia mnie czemu przez tak d³ugi czas nie za³±czy³ siê wentylator.
Od³±czaj±c wtyczkê od czujnika temperatury w bloku silnika od razu wskakuj± wszystkie kreski na wska¼niku oraz informacja o przegrzaniu. Po przekrêceniu stacyjki na zap³on momentalnie za³±czany jest wentylator na drugi bieg.
W³±czaj±c klimatyzacje za³±cza siê wentylator na pierwszym biegu.
Sprawdzi³em bia³y opornik montowany w obudowê wentylatora w sposób dotykaj±c omomierzem z dwóch stron koñców termika. Pokazywa³ przep³yw. Tak samo gdy dotyka³em sprê¿ynê.
Czy s± jakie¶ bezpieczniki lub przeka¼niki od wentylatora?