Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

c++ Jak odczytać rozszerzenie pliku i wysłać go do zmiennej?

AJOT74 21 Maj 2017 13:58 1374 9
  • #1 21 Maj 2017 13:58
    AJOT74
    Poziom 10  

Napisałem coś takiego:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Jestem początkującym w tym języku, szukałem przez kilka godzin w GOOGLE i nie znalazłem nigdzie jak z nazwy pliku wyodrębnić samo rozszerzenie, znalazłem jak wychwycić pliki o podanym rozszerzeniu, ale nie to co ja potrzebuję, chciałbym też aby rozszerzenie trafiło do zmiennej. Może ktoś pomoże?

0 9
  • #2 21 Maj 2017 14:35
    Imekxus
    Poziom 17  

Znajdź ostatnią kropkę (indeks znaku) i odczytaj znaki od indeks+1 do length-1

0
  • #3 21 Maj 2017 17:41
    AJOT74
    Poziom 10  

No prawie rozumiem, patrząc na inne języki które znam, ale w tym mam problem jak przekształcić "plik->d_name " na zmienną na przykład typu STRING.

0
  • #4 21 Maj 2017 19:52
    krru
    Poziom 32  

AJOT74 napisał:
    No prawie rozumiem, patrząc na inne języki które znam, ale w tym mam problem jak przekształcić "plik->d_name " na zmienną na przykład typu STRING.

W C++ operatory można przeciążać, więc biblioteki standardowe to stosują i
    normalnie możesz podstawić:

Ale nie jest to niezbędne, cały czas masz dostępne funkcje z C do operowania na char[].

Musisz tylko pamiętać, że aktualnie rozszerzenie nazwy pliku to rzecz umowna - może nawet nie być kropki w nazwie.

0
  • #5 22 Maj 2017 07:26
    AJOT74
    Poziom 10  

krru napisał:
    Musisz tylko pamiętać, że aktualnie rozszerzenie nazwy pliku to rzecz umowna - może nawet nie być kropki w nazwie.