Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.6HDi bierze dużo oleju-zmiana na 10w40

21 Maj 2017 19:50 4206 14
  • Poziom 6  
    Witam, Peugeot Partner 2007 silnik 1.6HDi 90km DV6ATED4 (bez fap, bez zmiennej geometrii, bez duwmasy) przebieg na blacie 220000km, leję olej Castrol 5W40 - taki był lany od nowości. Rok temu oddałem głowicę do remontu. Wymienione uszczelniacze zaworowe, trzonki oraz przefrezowane gniazda. Przed naprawą silnik nie brał nic oleju. Od tamtej naprawy muszę dolewać ok.1 litr oleju na 1000km. Miesiąc temu wyciągane były wtryski. Pompiarz stwierdził, że wszystkie 4 są w dobrym stanie, ale pierwszy wtrysk od rozrządu był cały w oleju/nagarze, pozostałe 3 suche i czyste. Przede mną wymiana oleju (wymieniam co 10000km) i chciałbym zalać bardziej gęsty. Proszę o poradę czy w tej sytuacji warto. Dodam, że silnik nie ma zewnętrznych wycieków oleju. Rury dolotowe, intercooler, przepustnica i dolot trochę zaolejone. Z odmy trochę też oleju się leje, ale nie aż tak dużo. Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Ten silnik powinien jeździć na 5w30 , jeżeli po naprawie zaczął brać olej to nie potrzeba dużej bystrości aby powiedzieć co jest przyczyną .
  • Poziom 20  
    basilowsky napisał:
    Witam, Peugeot Partner 2007 silnik 1.6HDi 90km DV6ATED4 (bez fap, bez zmiennej geometrii, bez duwmasy) przebieg na blacie 220000km, leję olej Castrol 5W40 - taki był lany od nowości. Rok temu oddałem głowicę do remontu. Wymienione uszczelniacze zaworowe, trzonki oraz przefrezowane gniazda. Przed naprawą silnik nie brał nic oleju. Od tamtej naprawy muszę dolewać ok.1 litr oleju na 1000km. Miesiąc temu wyciągane były wtryski. Pompiarz stwierdził, że wszystkie 4 są w dobrym stanie, ale pierwszy wtrysk od rozrządu był cały w oleju/nagarze, pozostałe 3 suche i czyste. Przede mną wymiana oleju (wymieniam co 10000km) i chciałbym zalać bardziej gęsty. Proszę o poradę czy w tej sytuacji warto. Dodam, że silnik nie ma zewnętrznych wycieków oleju. Rury dolotowe, intercooler, przepustnica i dolot trochę zaolejone. Z odmy trochę też oleju się leje, ale nie aż tak dużo. Pozdrawiam


    Co było powodem demontażu głowicy.
  • Poziom 6  
    Głowica zdejmowana była ze względu na 3 urwane świece żarowe oraz dużo nagaru w kolektorze dolotowym oraz kanałach dolotowych w głowicy. Głowica trafiła na myjkę ultradźwiękową. Przed naprawą bez praktycznie 3 świec żarowych silnik po nocy przy -15 palił bez większego problemu, ale strasznie nim telepało. Pytanie czy po doszczelnieniu głowicy możliwe jest, aby "dół" zaczął puszczać i przepalać olej przez pierścienie na 1 tłoku? Jeżeli tak, to zastanawiam się czy zalanie gęstszego oleju może coś pomóc?
  • Moderator Samochody
    Zalanie gorszego oleju zawsze pomaga tylko handlarzom, bo szybciej silnik wykończysz.
  • Poziom 28  
    basilowsky napisał:
    Witam, Wymienione uszczelniacze zaworowe, trzonki oraz przefrezowane gniazda. Pozdrawiam

    Witam zle zamontowane uszczelniacze zaworowe.
  • Poziom 6  
    Witam, czy zalanie gęstszego oleju może trochę pomóc? Czy ten silnik może latać na 10w40?
  • Poziom 31  
    Zalanie gęstszego oleju na pewno pomoże w szybszym zużyciu turbo sprężarki "najgorszy" olej jaki możesz tu zalać to 5W30 .
  • Moderator Samochody
    Nie zmieniaj oleju, bo w niczym to nie pomoże. Turbodiesel może zużywac olej na 3 sposoby - najczęstszy, to nie szczelna turbosprężarka, w dalszej kolejności zowalizowane tuleje cylindrów, na końcu prowadnice zaworów.
  • Poziom 6  
    A co waszym zdaniem oznacza zaolejony wtryskiwacz na 1 cylindrze? Ta część wtryskiwacza, która siedzi w głowicy cała była pokryta czarną płynna substancją - jakby olejem. Pozostałe były czyściutkie. Dodam, że przez uszczelnienia wtryskiwaczy nie sączy się nawet kropla nagaru. Na zewnątrz wszystko szczelne.
  • Poziom 43  
    basilowsky napisał:
    która siedzi w głowicy cała była pokryta czarną płynna substancją - jakby olejem

    Puściła miedziana podkładka uszczelniająca wtrysk w głowicy
  • Poziom 6  
    Witam. Powracam do tematu swojego silnika. Turbina po regeneracji. Przed naprawą puszczało olej na intercooler, po naprawie cały dolot od turbo do przepustnicy suchy. Kolejna rzecz to zmierzyłem ciśnienie sprężania na ciepłym silniku. Licząc cylindry od rozrządu: nr1-30bar, nr2-22bary (po próbie olejowej 35bar), nr3-30bar, nr4-31bar. Moje pytanie: czy możliwe jest aby silnik przepuszczał aż 1litr oleju na 1000km przez pierścienie na drugim tłoku? Czy może taka ilość oleju to tylko przez uszczelniacze zaworowe może uciekać? Dodam, że auto ma moc, rano po odpaleniu nic nie kopic, ale na zimnym po przejechaniu kilkudziesięciu metrów w okolicy 2000obr puszcza niebieską chmurę dymu. Tak jest za każdym razem po dłuższym postoju. Auto kopci na szaro przy bucie powyżej 3700obr. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
  • Poziom 31  
    1litr oleju na 1000km- to już sporo w dodatku spadek ciśnienia , czeka cię wydatek . Jestem świeżo po wymianie pierścieni i uszczelniaczy i jak na razie jest dobrze .
  • Poziom 6  
    Daro122 ile kosztowała Ciebie ta naprawa? Oddałeś komuś auto czy robiłeś sam? Przed remontem Twój też brał olej?
  • Poziom 31  
    Ja takie naprawy wykonuję codziennie , mam dostęp hurtowo do części więc dla mnie nie było drogo , ale dla klienta jeśli naprawa bez niespodzianek trochę ponad dwa tysiące .