Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy stare rezystory mogą tak wyglądać?

Tosca 21 Maj 2017 19:56 393 7
  • #1 21 Maj 2017 19:56
    Tosca
    Poziom 3  

Cześć.
    Mam pytanie staram się zregenerować sobie stary wzmacniacz polskiej produkcji.
    Nie znam się za bardzo na elektronice, ale staram się uczyć jak najwięcej ;)
    Mam pytanie czy stare rezystory mogą wyglądać tak jak te na zdjęciu? Wg mnie raczej nie, ale układ działał - tyle że trzeszczał.
    Załączam zdjęcia
    Czy stare rezystory mogą tak wyglądać? Czy stare rezystory mogą tak wyglądać?
    Czy stare rezystory mogą tak wyglądać?
    Wg schematu R345 =330kOhm a Ł401 3,3 kOhm te z drucikami 0,15Ohm

Podejrzewam, że będą do wymiany. A co z tymi z nawiniętym drucikiem? Wyglądają jakby kiedyś się nadpaliły. Takich "rezystorów" jest znacznie więcej porozsiewanych po całym układzie

0 7
  • Sklep HeluKabel
  • #2 21 Maj 2017 20:05
    BC109B
    Poziom 32  

Ł401 to łącznik (zwora).
    R345 nie był potrzebny w tej wersji urządzenia. Zostaw tak, jak jest. Rezystory 0,15 Ω - jeśli są sprawne, to nie wymieniaj - one są elementem zabezpieczenia przeciwzwarciowego.

0
  • #3 21 Maj 2017 20:11
    Bieda z nędzą
    Poziom 31  

Rezystory całkowicie ok, łączówka jest ze srebrzanki, zaś zawartość siarki w powietrzu tak działa na srebro. Może zostać, choć jak dla mnie jest niechlujna, powinna być naprężona i wyprostowana jak kobra podczas ataku.

0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 21 Maj 2017 20:14
    Zielonka
    Poziom 20  

Witam
    Zacznę od końca te nawijane i nadpalone to rezystory drutowe. R345 i Ł403 to ewidentnie zworki. Widocznie producent dokonał zmian w układzie. Napisz jaki to model wzmacniacza. Być może był modernizowany. Jak chcesz reanimować wzmacniacz wywal wszystkie elektrolity i wstaw nowe.