Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

STIHL FS250 CEWKA, ISKRA - Nie można odpaić po nagrzaniu

gsmholik 22 May 2017 19:33 2826 2
  • #1
    gsmholik
    Level 12  
    Witam wszystkich. Zacznę od tego, że kosa pracuje pięknie dopóki jest zimna. Po rozgrzaniu około półgodzinnym i postoju do np. wlania paliwa kosa nie chce odpalić - może raz ją odpaliłem przez bardzo energiczne szarpnięcie. Muszę czekać około 15 min i odpala od strzała. Przeglądając fora znalazłem podobne przypadki za które odpowiedzialny był moduł zapłonowy, czyli cewka. Wykręciłem ją i jestem na etapie jej kupowania, jednak niepokoi mnie fakt, że kręcąc kołem magnesowym w celu kontroli szczeliny, która powinna wynosić 0,2 mm koło ma delikatne bicie bo z jednej strony koła jest ładne 0,2 mm a przekręcając kołem o pół obrotu rośnie do około 1 - 2mm (dokładnie nie wiem, bo nie miałem czym zmierzyć). Teraz nie wiem, czy krzywe jest koło magnesowe, czy skrzywiony jest wał. Wytypowałem tą cewkę sprawdzając wcześniej samą iskrę, której nie było przy lekkim szarpnięciu. Co prawda jest przy mocniejszym szarpnięciu, ale jest słaba i świeca ma niezbyt ładny kolor spalania. Nie wiem co o tym myśleć, czy pchać się w wymianę tej cewki, czy to efekt termiczny powiązany ze szczeliną i z nową cewką będzie podobnie po rozgrzaniu. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
  • #2
    hhep
    Level 9  
    Pewnie masz skrzywiony wał.Ile lat ma ta kosa i w jakim terenie pracuje?Jeżeli już trochę czasu ją używasz,jest możliwość że pierścienie są zużyte,cylinder też trochę przytarty.Po rozgrzaniu rozszerza się cylinder i spada kompresja.Przy słabej kompresji zapomnij że zapali.Może pomyśl o nowym cylindrze?
  • #3
    gsmholik
    Level 12  
    Witam ponownie po krótkiej przerwie, która była spowodowana remontem kosy.Powodów tej usterki było kilka: uszkodzony łącznik gumowy gaźnika i łapanie tzw. lewego powietrza ,uszczelniacze wału korbowego [zwłaszcza ten od strony sprzęgła], delikatny przedmuch na uszczelce cylindra .Części kupiłem oryginalne przy okazji wymieniłem łożyska i zrobił się z tego mały remont .Uszczelki zostawiłem stare, bo były w stanie idealnym ale w przypadku tej od cylindra posmarowałem ją sylikonem czerwonym a właściwie wtarłem w nią ten silikon aby wyeliminować ten przedmuch o którym pisałem.Efekt końcowy,to sprawna kosa pali od strzała czy jest ciepła, czy zimna.Dodam tylko ,że autoryzowane serwisy próbowały mnie nabić w butelkę próbując naciągnąć na wymianę cylindra z tłokiem ale nie uśpili mojej czujności i pojechałem do fachmana,który robi szlify.Pomierzył i stwierdził ,że stan tłoka i cylindra jest kapitalny,to samo było z pierścieniami.Ile kosztował mnie remont? Łożyska made in Portugalia 60zł/2szt ,uszczelniacze 30zł/2szt ,silikon do 400st odporny na oleje 28 zł pod pistolet ,preparat do czyszczenia tarcz użyty do odłuszczania powierzchni sklejanych [kartery i uszczelka cylindra] koszt 12zł .Łączny koszt to 130zł ,robota po mojej stronie i tak polecam wszystkim aby sobie sami naprawili.